AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 Og jeg er så spent på hvordan det skal gå. Hun vet ikke om noen hun kjenner som skal gå det hun skal gå. Hun har veldig få venner, og har vanskelig for å skaffe seg nye. Hun er veldig negativt innstilt til andre mennesker og finner noe galt med alle, så jeg forstår litt hvorfor hun har få venner. I tillegg har hun aldri vært av den populære typen og har nok følt seg en del på utsiden. Jeg har prøvd å si at hun ikke kan ha en så negativ innstilling til andre, men jeg når ikke inn. Jeg er veldig bekymret for det sosiale, og er redd hun skal falle helt utenfor. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: 952aa...746
IntrovertDeluxe Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 Man trenger faktisk ikke mange venner, det går fint å ha få. er du veldig sosial? Er det derfor du er bekymret? kanskje hun bare liker å være alene 4
Elle Melle Skrevet 14. august 2022 #3 Skrevet 14. august 2022 Masse lykke til, det kan gå bedre enn du frykter. Mange har det mye hyggeligere på vgs enn det de har hatt tidligere i skoleløpet. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 IntrovertDeluxe skrev (18 minutter siden): Man trenger faktisk ikke mange venner, det går fint å ha få. er du veldig sosial? Er det derfor du er bekymret? kanskje hun bare liker å være alene Nei, man trenger ikke mange venner, det har jeg vel heller ikke sagt? Men, akkurat nå så står hun uten noen på ny skole. Og jeg vet vet hvor vanskelig det er for henne å stifte ny vennskap. Hun liker ikke å være alene, nei. Da hadde jeg vel ikke bekymret meg. ts Anonymkode: 952aa...746
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 Elle Melle skrev (17 minutter siden): Masse lykke til, det kan gå bedre enn du frykter. Mange har det mye hyggeligere på vgs enn det de har hatt tidligere i skoleløpet. Ja, jeg håper virkelig det går den veien. Men, er redd for at hennes negative innstilling kommer til å ødelegge for henne. ts Anonymkode: 952aa...746
Gjest Ghostface Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 Jeg kjente ikke noe på den videregående skolen jeg begynte på og var ekstremt beskjeden. Men overlevde. Det går nok bra. Hun får prøve seg frem når det gjelder det sosiale. Av og til finner man ikke noe man klikker med. Det er ikke lett.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 For veldig mange blir det ett nytt liv å komme på videregående 🥰 Tipper det kommer til å gå kjempebra for jenta di også 😊 Anonymkode: a8c97...f19 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #8 Skrevet 14. august 2022 Mange blomstrer på vgs og de velger også mer selv slik at flere trives med det de går på. Så er de også eldre og mye av den barnslige posisjoneringen og det sosiale samspillet er også kommet et skritt videre. Det opplevde ihvertfall jeg på vgs, men det var musikklinja så mulig det er litt spesielt. Anonymkode: db841...51a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #9 Skrevet 14. august 2022 Er i akkurat samme situasjon som deg. Min jente gikk mye alene på ungdomsskolen, det var vanskelig. Hun er ikke kresen på venner, tvert imot, men er sosialt noe klønete, og stille og beskjeden. Forsvinner i mengden. Vi må håpe og be om en god skolestart for jentene våre 🙏 Anonymkode: 0d3e9...d97
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #10 Skrevet 14. august 2022 Føler med deg. Vi har flyttet til et nytt sted hvor barna ikke kjenner noen, og min eldste datter starter på videregående på onsdag. Jeg er veldig spent. Hun er forsåvidt veldig sosial - men med venner. Med nye er hun veldig sjenert og sliter vel egentlig endel med både selvtillit og selvbilde, men jeg håper jo at hun finner seg en liten klikk hun kan være seg selv med. Det blir spennende, men jeg kjenner at det er litt skummelt også - værre nå enn da hun begynte i 1 klasse, hehe .. Lykke til med jenta di i morgen ❤️ Anonymkode: cb9ed...ab8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #11 Skrevet 14. august 2022 Tusen takk for svar❤️ Jeg håper at det går seg til og at hun finner et par stk som hun trives med. Håper jentene til dere andre her også finner noen de går sammen med. Vi kan jo oppdatere her hvordan det har har gått første skoledag, om dere er interessert?🙂 Anonymkode: 952aa...746
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #12 Skrevet 14. august 2022 Hun finner nok en likeverdig. 😊🤞 Jeg var veldig sjenert på den alderen og startet på ny skole der jeg ikke kjente noen flere ganger. Jeg fant alltid én ganske fort som jeg kunne henge med (eller de fant kanskje meg...). Og så kom gjerne de andre litt etter hvert. Det er ikke alltid så lett å snakke med ungdommen heller i den alderen, de har jo ofte bestemt seg og vet alt på forhånd, så når vi kommer med råd, så er vi bare teite og har ikke peiling. De tror jo alt var heeelt annerledes da vi var unge. Bare gi det tid, så går det seg nok til. Hun finner nok noen som hun passer sammen med. Anonymkode: 44e69...db5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #13 Skrevet 14. august 2022 Min datter skal og begynne på videregående i morgen. Og kjenner ingen som skal gå i samme klasse, men heldigvis vet hun om en som skal gå på samme skole. Hun kvir seg veldig. Men jeg husker selv hvor godt jeg trivdes på videregående og hvor inkluderende alle var i forhold til ungdomsskolen, så håper og krysser fingrene for at det går fint for både min og din jente. Min er ikke negativ men hun kan virke litt frekk og kommer ofte med spydige kommentarene når hun er nervøs 🙈 Anonymkode: eab4b...537
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #14 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Tusen takk for svar❤️ Jeg håper at det går seg til og at hun finner et par stk som hun trives med. Håper jentene til dere andre her også finner noen de går sammen med. Vi kan jo oppdatere her hvordan det har har gått første skoledag, om dere er interessert?🙂 Anonymkode: 952aa...746 Ja☺️ Du må bare fortsette å motivere henne, og fortelle henne at det er viktig å komme seg ut av komfortsonen. Det kan være skikkelig ubehagelig, men det går over. Og det vil bli mye lettere for henne i framtiden, hvis hun trener på å utfordre seg litt nå. Da får hun mer selvtillit på det sosiale området. For noen kan det gå veldig fint allerede på første skoledag, mens for andre kan det ta litt lenger tid. Spør henne om hvordan det går med dette, fram til det ordner seg, så hun ikke føler seg helt alene med det❤️ Anonymkode: 63f25...d59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå