AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 Jeg er godt voksen, og har i mange år jobbet i rådegivende ingeniørfirmaer og teknologibedrifter. Er som følge av en ulykke langt tilbake blitt ufør. Men jeg klarer ikke å ikke ha noe å gjøre som gir meg ansvar og utfordringer. Har i mange år hatt div verv i borettslag og div organisasjoner, men aldri som "profesjonelt" styremedlem. Selv om jeg har fysiske plager, nekter jeg å la hodet "råtne på rot", og er motivert til å påta meg styreverv. Holder bl.a. på å ta et sertifiseringskurs i styrearbeid. Har tidligere tatt noe juss for næringslivet (enkeltmodul på et masterstudie). Dere som har styreerfaring- - Hvordan ble dere lagt merke til og innstillt? - Jobbet dere aktivt selv for å bli nominert/ foreslått? - Siktet dere inn på en konkret bransje eller selskap? - Har dere mere enn ett verv, og hvordan fungerer det for deg? -Setter pris på råd og stalltips! Anonymkode: 6b88b...ebd
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 Er du mann eller kvinne? Næringministeren har sagt han ønsker å innføre kvotering av kvinner til aksjeselskaper på lik linje som man har hatt i børsnoterte selskaper. Om det blir innført så kommer det til å bli en del styreverv som må byttes ut og hvor kvinner vil få det lettere og menn vesentlig vanskeligere. Anonymkode: f5706...294
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå