AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 Min sønn på 21 år er på sydentur med kompiser. Jeg har en familiereiseforsikring som jeg var helt sikker på dekket han også, jeg har lest på det mange ganger. I går ble jeg klar over at forsikringen dekker hjemmeboende barn ut forsikringsåret de fyller 21 og ikke til og med 21 år som jeg var sikker at den gjorde (Tryg). Han fyller 22 neste måned.. Jeg har ikke lest godt nok og har fryktelig dårlig samvittighet nå. Jeg bestilte reiseforsikring til han i går med en gang jeg ble obs på dette, og den gjelder fra i går, men den gjelder nok ikke for denne reisen da han allerede har reist. Han reiste på torsdag. Er det ingen muligheter for å få reiseforsikring NÅR man har reist i slike tilfeller som dette? Som gjelder for dagen etter man har bestilt selv om man har reist slik at man unngår lureri? Kan jo liksom ikke be han holde seg på hotellrommet for å unngå skade heller. Lærepenge for meg dette her Anonymkode: 31ad7...745
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 Nei, reglene sier at den MÅ kjøpes FØR man reiser. Så fin sønn har ikke forsikring før hab drar på neste tur. Nå er jo han dekket hvis han har med seg Europeisk helsetrygdekort som dekker litt dersom man er uheldig og blir syk. Det dekker derimot ikke tyveri eller noe mer utenom basis helsehjelp. Anonymkode: d467e...66c
Taluno Skrevet 14. august 2022 #3 Skrevet 14. august 2022 Om du har kjøpt forsikring via Tryg, så står det veldig tydelig i vilkårene.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 Fra nå av må han nok ordne sin egen reiseforsikring. Men slapp av. Jeg har aldri noen sinne hatt bruk for reiseforsikring. Anonymkode: 06a7b...2c4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fra nå av må han nok ordne sin egen reiseforsikring. Men slapp av. Jeg har aldri noen sinne hatt bruk for reiseforsikring. Anonymkode: 06a7b...2c4 Har ikke jeg heller, men betyr ikke at jeg reiser uten. Friskt i minne om de idiotene som reiser på ferie og skader seg, så tror de den norske stat skal stille opp med enten flybilletter hjem eller syketransport. Du har nok innboforsikring, den har du for at det kanskje kan hende noe. Men for all del, reis uten du. Men ikke la meg se deg tårevåt på forsiden av VG mens truer med «TV2 hjelper deg» fordi du er strandet på et dyrt sykehus i utlandet. Har du råd til å reise så har du råd til 130-200 kr måneden. Anonymkode: d467e...66c
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har ikke jeg heller, men betyr ikke at jeg reiser uten. Friskt i minne om de idiotene som reiser på ferie og skader seg, så tror de den norske stat skal stille opp med enten flybilletter hjem eller syketransport. Du har nok innboforsikring, den har du for at det kanskje kan hende noe. Men for all del, reis uten du. Men ikke la meg se deg tårevåt på forsiden av VG mens truer med «TV2 hjelper deg» fordi du er strandet på et dyrt sykehus i utlandet. Har du råd til å reise så har du råd til 130-200 kr måneden. Anonymkode: d467e...66c Her tror jeg du feiltolker meg. Jeg har helårs reiseforsikring pluss reiseforsikring på minst tre ulike kredittkort (gitt at jeg bruker dem, selvsagt), så meg er det ingen fare med. Men: Det har aldri skjedd meg noe som har medført at jeg har trengt å bruke forsikringen(e), og det gjør det jo som regel heller ikke. Derfor tenker jeg at ts kanskje kan forsøke å roe seg litt og prøve å tenke at det helst går bra. Det var ment som litt støtte til ts, bare. Anonymkode: 06a7b...2c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå