AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 De siste ukene har jeg slitt med å spise, jeg blir kvalm etter en halvtime og får vondt i hodet. Jeg er mye sliten og sliter med søvnen også. Jeg dro til legen og hun sier hun tror det er refluks, har tatt noen refluks tabletter, men har ikke hatt mye sure oppstøt før dette heller. Jeg er så kvalm etter mat, og det hjelper kunn når jeg ikke spiser. Jeg begynner å bli bekymret, jeg må jo spise!! Det blir halve middager og kun spiser 2 ganger dagen, frokost og middag.. begynner å bli skikkelig frustrert og oppgitt.. hva kan dette være?? Anonymkode: 5bcb1...ae1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 Ønsker jeg hadde mistet appetitten selv. Er helt motsatt her. Anonymkode: af6a6...d6a 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #3 Skrevet 14. august 2022 Har du prøvd å spise god gammeldags kneip? En skive med brunost og en skive med makrell? Spis det så ser du nok at matlysten kommer fort tilbake Anonymkode: 5b419...f97 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 Er du stresset? Magesår? Anonymkode: 04dd9...3ae
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har du prøvd å spise god gammeldags kneip? En skive med brunost og en skive med makrell? Spis det så ser du nok at matlysten kommer fort tilbake Anonymkode: 5b419...f97 Nei, elsker makrell. Blir kvalm. Elsker brunost og men alt er ødelagt av matlyst Anonymkode: 5bcb1...ae1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, elsker makrell. Blir kvalm. Elsker brunost og men alt er ødelagt av matlyst Anonymkode: 5bcb1...ae1 Du må bare spise mer vennen Anonymkode: 5b419...f97
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Du må bare spise mer vennen Anonymkode: 5b419...f97 Er ikke så lett når man blir dårlig etter hvert måltid🤢 prøver å spise mer eller velge mat med bra innhold som egg og brød med frø/grovt siden jeg ikke får i meg mye får jeg hvertfall i meg vitaminer og karbohydrater Anonymkode: 5bcb1...ae1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #8 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du stresset? Magesår? Anonymkode: 04dd9...3ae Jeg merker ikke på noe stress, det er kunn knyttet til måltider, elsker mat og er egentlig skikkelig matvrak hahah, er ikke stor heller men det man kaller "normal" , så dette er første gang i mitt liv jeg har mistet matlyst utenom spysyka og feber liksom🤢 Anonymkode: 5bcb1...ae1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #9 Skrevet 14. august 2022 Slike næringsdrikker er kanskje lurt, tar du vitamin og slikt. Anonymkode: a4e2e...c35 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #10 Skrevet 14. august 2022 Du er ikke gravid Anonymkode: a4e2e...c35
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #11 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slike næringsdrikker er kanskje lurt, tar du vitamin og slikt. Anonymkode: a4e2e...c35 Ja jeg tar multivitaminer. Frokosten men ser sånn ut før : 2 skiver med makrell i tomat ~ går 2 timer og kjenner på sulten, venter 1 time ekstra også tar meg noe annet som banan, eller 2 skiver til. Frokost nå : 1 kanskje 2 skiver med speilegg 1 glass eplejuice ~ etterfulgt av kvalme og metthetsfølelse, går flere timer og vil ikke ha mat, ingen sulthetsfølelse og vurderer å droppe middagen hver ettermiddag, men må lage for mannen så da blir det middag allikevel, men ikke mye Anonymkode: 5bcb1...ae1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #12 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De siste ukene har jeg slitt med å spise, jeg blir kvalm etter en halvtime og får vondt i hodet. Jeg er mye sliten og sliter med søvnen også. Jeg dro til legen og hun sier hun tror det er refluks, har tatt noen refluks tabletter, men har ikke hatt mye sure oppstøt før dette heller. Jeg er så kvalm etter mat, og det hjelper kunn når jeg ikke spiser. Jeg begynner å bli bekymret, jeg må jo spise!! Det blir halve middager og kun spiser 2 ganger dagen, frokost og middag.. begynner å bli skikkelig frustrert og oppgitt.. hva kan dette være?? Anonymkode: 5bcb1...ae1 Du bør forsøke å spise deg halvmett. Mål opp halvparten av det du vanligvis spiser. Og ikke spis mer enn dette. Spis heller et par biter, oftere. Forsøk også å spise sakte, tygge godt og unngå tungforsdøyelige ting (alkohol, kjøtt, fett, helkorn). Å forsøke spise kaloritunge ting kan også ofte funke (fordi du da kan spise mindre porsjoner). Og, du? Ikke få panikk. Dette oppstod plutselig og vil ikke vare evig. Ikke stress med maten, da blir et bare verre. Finn på noe, heller. Dra på besøk, Finn på noe moro. Ty til kaloririkes her og nå, om du må. Men ro ned. Du sulter ikke ihjel. Anonymkode: 81053...509 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #13 Skrevet 14. august 2022 Jeg tok en test for en uke siden, var ingenting🤷♀️ burde kanskje sjekke igjen? Dette har vart i 1 mnd med kvalme, og tok testen etter 3 uker med kvalme. Anonymkode: 5bcb1...ae1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #14 Skrevet 14. august 2022 Det er sant ❤ får bare håpe dette ikke varer lenge, skal inn til legen om 1 mnd igjen for å sjekke om disse tablettene funker mot sure oppstøt *som jeg ikke tror er problemet* men kan jo alltids være en periode greie🤷♀️🌟🌟 Anonymkode: 5bcb1...ae1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #15 Skrevet 14. august 2022 Betennelse i tolvfingertarm? Men du er kanskje ikke trøtt og slapp i tillegg? Anonymkode: 91c83...954
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #16 Skrevet 14. august 2022 Eller at du har fått et magevirus. Jeg hadde kvalme og oppkast i en mnd uten å vite hva det var, men det gikk over. Anonymkode: a4e2e...c35 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #17 Skrevet 14. august 2022 Kanskje gastritt. Jeg hadde slike symptomer i fjor, var kvalm, dårlig appetitt, slapp og sliten. Det viste seg å være bakteriell gastritt. Dette påvises ved gastroskopi. Anonymkode: bcc06...6a4 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #18 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ønsker jeg hadde mistet appetitten selv. Er helt motsatt her. Anonymkode: af6a6...d6a Hva f er det for en kommentar? Anonymkode: 1ea24...b0d
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #19 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Betennelse i tolvfingertarm? Men du er kanskje ikke trøtt og slapp i tillegg? Anonymkode: 91c83...954 Er mye sliten for tiden, blir trøtt også av mangel på søvn siden magen føles rar ut Anonymkode: 5bcb1...ae1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #20 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje gastritt. Jeg hadde slike symptomer i fjor, var kvalm, dårlig appetitt, slapp og sliten. Det viste seg å være bakteriell gastritt. Dette påvises ved gastroskopi. Anonymkode: bcc06...6a4 Er det sånn rør/slange ned i halsen? Anonymkode: 5bcb1...ae1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå