Gå til innhold

Til Legoland og Lalandia med båt fra Larvik og tilbake - spørsmål!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte billetter til hele familien og vi drar i slutten av måneden. Bestilte pakke med hotellopphold, men vil spørre litt rundt selve reisen.

Vi har aldri vært i Danmark eller på en båt, så alt blir nytt for store og små. 

Dere som har tatt turen til Legoland og Lalandia med båten fra Larvik, kan dere fortelle meg litt om det? Vi bestilte spiseplass på restauranten. Vi kommer inn i båten med bilen og så går vi rett i restauranten eller? Er det eget bord til oss eller andre typer sitteplasser der? Er det noe underholdning for barn på båten eller blir det en kjedelig tur? Skal vi ha med ipad og annen underholdning eller er det noe å gjøre der?

Når vi har kommet drar vi til vår bil og kjører ut, så kjører vi til Billund som er litt over 2.5t. Er det godt med bensinstasjoner på veien? Bompenger eller noe?

Hvor er det lurt å spise eller dumt å spise på Legoland og Lalandia? Eventuelt andre steder med god og ikke veldig dyr mat som vil falle i smak også for barn?

Vi har inkludert dagsbillett til Legoland - dekker det hele familien eller bare 1 person? Hvor mye koster en billett til Lalandia da?

Har dere noen tips til å ha en mest mulig godt utbytte av turen med mest knirkefri opplevelse? 

Takk så mye.

Anonymkode: 74df2...199

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere går til restauranten på dekk 8, får tildelt bord som dere beholder under hele turen. Buffeten stenger ca 45 min før dere kommer i land. Det er et lite lekerom på båten, også kjekt å bare tusle litt rundt ute og inne på båten. 

Ingen bompenger i Danmark, lett å finne frem, godt med bensinstasjoner og rasteplasser. 

Dagsbilletten til Legoland dekker nok hele reisefølget.

God tur, kos dere ! Det er deilig å være norsk i Danmark. 

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar. Er det lov med barnevogn i restauranten?

Skrevet

Jeg hadde med trille i sommer. Så ingen andre vogner i restauranten, men heller ingen veldig små barn. Ikke stress med å stille deg i kø til restauranten. Jeg trodde de første i køen fikk de beste bordene, men det var visst forhåndstildelt så ingen håp om vindu for oss. 
Selv om buffeten stengte kunne vi sitte ved bordet hele turen. Reiste alene med 2-åring, og satt ved bordet stort sett hele veien. Hadde med tegnesaker, et par leker og bøker. Så det gikk egentlig veldig fort. Var flere runder ved buffeten også, så brukte litt tid åå måltidet. 

Vær forberedt på at det tar lang tid å kjøre ombord og i land i Larvik. Satte ungen fast i setet da de begynte å kjøre ombord, men ble nesten siste bil ombord selv om vi var av de første i køen.
Da vi skulle av igjen i Larvik, tok det nesten to timer. De fordelte oss i 6-7 køer, som måtte ned igjen til to et stykke fremme. Men alle bilene som kom fra køene til høyre ble hele tiden prioritet, så vi som stod til venstre havnet bare lengre og lengre bak. Så hold til høyre! 

Veldig rart opplegg, og er takknemlig for tålmodig unge. Men der var vi nærme grensen, både liten og stor. Rakk lange runder med Hakkebakkeskogen på lydbok 😅Det var bedre opplegg i Danmark. 

Lett å kjøre i Danmark. Ingen bompenger, store og oversiktelige rundkjøringer etc. Og gratis parkering overalt (og faktisk ledige plasser, unikt for en som bor i Oslo). 

Anonymkode: c8684...f92

Skrevet

Takk for svar. Jeg spør om barnevogn fordi yngste vil nok sovne mot slutten (vi ankommer litt før kl.22) og det blir deilig å ha et sted for han å ligge og hvile seg. Det er ikke spedbarn, går i barnehage, men tror ikke han orker å være våken så lenge spesielt etter noen timer kjøring med bil før det.

Dumt at det tar så lang tid å gå i land. Stiller man seg i kø på forkant før man kjører om bord? Hvem bestemmer hvem som kjører i hvilken rekkefølge? Takk for tips om høyre ellers. Skal prøve å huske det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Takk for svar. Jeg spør om barnevogn fordi yngste vil nok sovne mot slutten (vi ankommer litt før kl.22) og det blir deilig å ha et sted for han å ligge og hvile seg. Det er ikke spedbarn, går i barnehage, men tror ikke han orker å være våken så lenge spesielt etter noen timer kjøring med bil før det.

Dumt at det tar så lang tid å gå i land. Stiller man seg i kø på forkant før man kjører om bord? Hvem bestemmer hvem som kjører i hvilken rekkefølge? Takk for tips om høyre ellers. Skal prøve å huske det.

Man skal gjerne møte opp minst en time før båten går, så litt ventetid før innkjøring blir det. Når man kommer til kaia stopper man i en av de åpne lukene, der får man bookingkortene og de sier hvilken bane du skal kjøre i. Banene er nummerert, står med store tall på bakken i hver bane, så man skjønner godt hvor man skal kjøre. 
Deretter bestemmer de som jobber på kaia om hvilke biler som skal kjøre først på, og de bestemmer også hvem som skal kjøre først av. De dirigerer trafikken.

Jeg vil ikke tro dere er like uheldige som brukeren over med så lang ventetid, da dere reiser utenom fellesferien. Vi tar båten masse, utenom fellesferien, og det går som oftest ganske radig :) 

Anonymkode: 50f4a...27d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Man skal gjerne møte opp minst en time før båten går, så litt ventetid før innkjøring blir det. Når man kommer til kaia stopper man i en av de åpne lukene, der får man bookingkortene og de sier hvilken bane du skal kjøre i. Banene er nummerert, står med store tall på bakken i hver bane, så man skjønner godt hvor man skal kjøre. 
Deretter bestemmer de som jobber på kaia om hvilke biler som skal kjøre først på, og de bestemmer også hvem som skal kjøre først av. De dirigerer trafikken.

Jeg vil ikke tro dere er like uheldige som brukeren over med så lang ventetid, da dere reiser utenom fellesferien. Vi tar båten masse, utenom fellesferien, og det går som oftest ganske radig :) 

Anonymkode: 50f4a...27d

Tusen takk! Jeg ble veldig bekymret da jeg leste 2t ventetid. Det ville vært katastrofe i bilen med små barn 😄 Takk for forklaring også. Vi ville reise utenom fellesferien fordi vi ville unngå kø og masse folk, så håpet er på en rolig og smidig reise. 

Skrevet

Vi reiste for noen uker siden, tok båten til Kristiansand men det er jo samme opplegget. Vi hadde med vogn, så jeg og ungene sjekket inn og gikk ombord på båten. Mannen kjørte på. Det samme gjorde vi da vi gikk av i Kristiansand. Det var plass til vogn i restauranten, men de vil helst ha beskjed på forhånd så send en mail og gi beskjed. Vi brukte lang tid på buffeen, men siden det var sommerferie var det et lite show for barn som vi så på. Vi gjennomførte også skattejakten (spørsmål som henger rundt på båten). Det var et lite lekeområde der også, men vi prøvde det ikke ut.

Ang. Legoland var det veeeeeldig lang kø til spisestedene da vi var der. Det var riktignok i fellesferien, så vi endte opp med å ta med oss mat dag 2. Da kjøpte vi også reserve and ride, den billigste hvor man står i virtuell kø. Det var vel verdt pengene og vi fikk kjørt alt vi ville. Vil ungene gå Lloyds laserlabyrint  anbefaler jeg å gjøre det først. Vi sto 30 min i kø, for å gjennomføre på 20 sek😆. Har dere bleiebarn, er det gratis bleier og veldig fine stelleområder i babyhuset som ligger ved trafikkskolen.

Vi bodde i Lalandia og storkoste oss på lekeland og i badeland😊.

Hvis dere bor på en av hyttene der, men tenker at dere vil kjøre for å komme til legoland( kan være litt avstand), er det billigst å kjøpe årskort på parkeringen. Du står gratis den første timen, deretter 55 kr pr time. De har elbillader der.

Anonymkode: 55d78...d7a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi reiste for noen uker siden, tok båten til Kristiansand men det er jo samme opplegget. Vi hadde med vogn, så jeg og ungene sjekket inn og gikk ombord på båten. Mannen kjørte på. Det samme gjorde vi da vi gikk av i Kristiansand. Det var plass til vogn i restauranten, men de vil helst ha beskjed på forhånd så send en mail og gi beskjed. Vi brukte lang tid på buffeen, men siden det var sommerferie var det et lite show for barn som vi så på. Vi gjennomførte også skattejakten (spørsmål som henger rundt på båten). Det var et lite lekeområde der også, men vi prøvde det ikke ut.

Ang. Legoland var det veeeeeldig lang kø til spisestedene da vi var der. Det var riktignok i fellesferien, så vi endte opp med å ta med oss mat dag 2. Da kjøpte vi også reserve and ride, den billigste hvor man står i virtuell kø. Det var vel verdt pengene og vi fikk kjørt alt vi ville. Vil ungene gå Lloyds laserlabyrint  anbefaler jeg å gjøre det først. Vi sto 30 min i kø, for å gjennomføre på 20 sek😆. Har dere bleiebarn, er det gratis bleier og veldig fine stelleområder i babyhuset som ligger ved trafikkskolen.

Vi bodde i Lalandia og storkoste oss på lekeland og i badeland😊.

Hvis dere bor på en av hyttene der, men tenker at dere vil kjøre for å komme til legoland( kan være litt avstand), er det billigst å kjøpe årskort på parkeringen. Du står gratis den første timen, deretter 55 kr pr time. De har elbillader der.

Anonymkode: 55d78...d7a

Takk for svar :) Jeg håper det er færre folk nå som vi er utenfor fellesferien.

Bra du nevner parkering fordi vi skal bo på et hotell i nærheten og skal kjøre bil og parkere ved Legoland og Lalandia. Er det 55kr per time? Det er jo svindyrt hvis man skal være der en hel dag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Takk for svar :) Jeg håper det er færre folk nå som vi er utenfor fellesferien.

Bra du nevner parkering fordi vi skal bo på et hotell i nærheten og skal kjøre bil og parkere ved Legoland og Lalandia. Er det 55kr per time? Det er jo svindyrt hvis man skal være der en hel dag.

Det går en shuttlebuss, gratis fra hotellene i utkanten av Billund, via Lalandia og Legohouse i Billund sentrum og så til Legoland. Vi bodde på hotell Svanen og tok buss inn. Kunne gått på 20 min men greit å spare krefter før 10 timer i Legoland. Dere kan jo parkere ved hotell Svanen for å komme nærmere, 

Greit å være oppmerksom på at selv om Legoland er oppe til 20.00 slutter alle attraksjoner å kjøre kl. 18.00. Det kom litt brått på oss, vi skulle spart å se på alle legobygningene til etter 18.00. 

https://files.guidedanmark.org/files/410/286616_Kreplan_150622.pdf

Anonymkode: 86e2a...93c

Skrevet

Takk for gode tips! Vi skal sjekke bussen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...