Gå til innhold

Forbli venn med eks-daten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble nylig "dumpet" av daten gjennom de siste 6 mnd. Skriver "dumpet" fordi jeg også lenge har skjønt at vi er for ulike til at det kan fungere, men har vel klamret meg til håpet om at det kunne utvikle seg og at vi hadde noe å bygge videre på. Men det var for spinkelt, og da jeg tok dette opp med han viste det seg at han egentlig mistet interessen for en liten stund siden. Uten å si fra (er dette typisk menn - å bare håpe på at vi damer tar det opp??), men selvsagt har jeg merket at noe har forandret seg. Han ønsker gjerne å beholde vennskapet, men jeg er per dags dato ganske såret og skuffet over at han ikke har sagt fra om at han mistet interessen. Hverken han eller jeg har så mange venner så det kunne vært hyggelig å beholde vennskapet, men jeg er usikker. Hva ville dere gjort i en slik situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke poenget med å beholde et vennskap på noe som allerede er «ødelagt». For ditt eget beste psykisk, så er det best å gå videre med livet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kommer jo veldig an på. Dersom du klarer å være venner med ham uten å være lei deg kan det jo funke. 

Jeg har beholdt vennskapet med en jeg datet en periode. Og vi har det egentlig mye finere sammen nå som det ikke er noen forventninger til det ene eller andre. Men dette ville nok ikke funket dersom en av oss ønsket noe mer. 

Anonymkode: 4f17b...6eb

• Hjerte 1
Skrevet

Dårlig erfaring med det. spesielt hvis du fortsatt har følelser, men hvis du er helt over han så går det an å prøve. Er ikke verre enn at dere kan kutte kontakten hvis det føles feil.

Anonymkode: 415d4...48e

• Liker 1
Skrevet

Blir gjerne "rart" i forhold til neste kjæreste du får. Ikke så kult med en kjæreste som har kontakt med diverse ekser, i hvert fall ikke hvis det er snev av flørtete tone der, selv om det bare er litt..

Anonymkode: 92d5d...0f3

• Liker 2
Skrevet

Tja, du må føle på det selv.
Jeg har selv kontakt med over 10 av mine eksdater, og det er veldig hyggelig - med både vennskap og tidvis sex. 

Men som det sies her, når du får deg ny kjæreste vil det kunne ta seg dårlig ut å ha kontakt med en eksdate.

PS: Hvis du selv skjønte at det ikke ville fungere, synes jeg du kan legge bort sårheten over å ha blitt dumpet...

M40

Anonymkode: 89653...ebe

• Liker 2
Skrevet

Samme om dere bestemmer dere for å beholde vennskapet eller ikke, det kommer til å dø ut med tiden uansett.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tja, du må føle på det selv.
Jeg har selv kontakt med over 10 av mine eksdater, og det er veldig hyggelig - med både vennskap og tidvis sex. 

Men som det sies her, når du får deg ny kjæreste vil det kunne ta seg dårlig ut å ha kontakt med en eksdate.

PS: Hvis du selv skjønte at det ikke ville fungere, synes jeg du kan legge bort sårheten over å ha blitt dumpet...

M40

Anonymkode: 89653...ebe

Vet..burde ikke følt på denne teite sårheten. Men behovet for å bli likt av noen var ganske stort hos meg. Selv om jeg skjønte det ikke kom til å funke, så var jeg villig til å forsøke i det lengste, om ikke annet så for nærhetens skyld. Som det jo ble mindre og mindre av med tiden da..😂

Skrevet

Kan ikke si at situasjonen er identisk, men vi var for ulike.  Han ønsket å forbli venner, og det er jeg veldig glad for. Vi datet også i omlag 6 måneder, men jeg tok 4-5 måneders avstand før vi begynte å snakke og henge aktivt sammen igjen. 

• Liker 1
Skrevet
23 hours ago, Virrehue said:

Han ønsker gjerne å beholde vennskapet

Dette er sånt som vi sier for å skåne dere. Det finnes knapt noen menn som er interessert i å ha kvinnelige venner. Perifere bekjentskaper ja, men ikke "venner" i ordets rette forstand. 

Anonymkode: 43e2d...e75

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er sånt som vi sier for å skåne dere. Det finnes knapt noen menn som er interessert i å ha kvinnelige venner. Perifere bekjentskaper ja, men ikke "venner" i ordets rette forstand. 

Anonymkode: 43e2d...e75

Hvorfor er dere menn så feige og ikke sier det dere virkelig føler og ønsker? Er jo på ingen måte å «skåne» noen når man lyver. Damer avslører dette raskt når handling ikke samsvarer med ord. Da føler man seg lurt/ført bak lyset, og har ikke blitt «skånet» en plass. Hvorfor tror dere at damer er skjøre porselensdukker som ikke tåler å høre sannheten?

Skrevet

Jeg bestemte meg for at jeg ikke ønsket å forbli venn med denne eks-daten og det føltes 100% som en riktig avgjørelse. Kuttet vekk på alle sosiale medier og slettet tlfnr. Nå er jeg klar for å gå videre. Anbefales til alle dere som skriver her inne om partnere/eks-partnere som dere føler dere usikre på. Kutt de ut og kom dere videre! Livet har så mye mer å by på.

• Liker 1
Skrevet

Sletter tidligere mannegreier uten felles barn når jeg er ferdig med dem. Ugreit for ny kjæreste med meldinger og sånn. Han har gjort det samme. Ser i retroperspektiv at en del tid brukt på obskure manneprosjekter heller burde vært investert i gode venninner, de tar jeg med videre i livet. Ekser hører ikke til i "videre i livet".

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.8.2022 den 20.02):

Perifere bekjentskaper ja, men ikke "venner" i ordets rette forstand.

Og muligheten for å pule litt når det er tørketid ellers...

Anonymkode: 9fdaa...633

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og muligheten for å pule litt når det er tørketid ellers...

Anonymkode: 9fdaa...633

Derfor jeg sletter dem. Den døra er lukka for godt, og det er ofte ødeleggende for forholdet til ny kjæreste. Hadde jammen aldri giddet å være sammen med noen som hadde en haug med ekser på kontaktliste si, den har jeg brent meg på før. Har også en mistanke om at det er en grunn til at endel folk er rimelig paranoide med tanke på innsyn på telefonen sin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...