AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 Hei! Vi har en baby på fem måneder. Da han var litt yngre, lot vi mødrene passe han et par timer en skjelden gang, mens vi skulle ta en storhandel, feks. Og det gikk fint. Han har vært eksponert for masse folk allerede, og det er få dager vi har vært «alene hjemme». Men nå kjenner jeg at jeg ikke vil at noen skal passe han. Det er fordi han har blitt mer skeptisk til folk, selv de har sett han mye. Han kan godt bli litt sjenert, men også utrygg, og vil tilbake til meg eller pappaen sin ganske fort hvis noen holder han. Han kan fort gråte når andre har han. Og jeg ønsker ikke at han skal føle seg utrygg, eller at vi ikke skal være der hvis han trenger oss. Hvor ofte lar dere andre passe babyene deres, som er under seks-sju måneder? Anonymkode: 05717...8af
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 Mellomste ble passet da han var under 7 mnd pga vi skulle på OUL med neste, ellers har ingen av barna blitt passet før de nærmet seg et år. Noen har ammet og ikke kunnet pga det, og de andre har vært skeptisk å ikke slått seg til ro uten meg eller far. Anonymkode: 2d879...51a 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #3 Skrevet 14. august 2022 Det er en del av utviklingen at de blir tilbakeholdne på fremmede, så det er helt normalt. Det skal og bør ikke gjøre at dere ikke lar andre passe barnet, for det er viktig at babyen også lærer at foreldrene kan dra, men så komme tilbake. Babyer blir ofte fort rolige etter foreldre har dratt, og dersom det ikke skulle vært tilfelle så vil dere vel få vite det og komme hjem igjen. Anonymkode: b01e4...070 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er en del av utviklingen at de blir tilbakeholdne på fremmede, så det er helt normalt. Det skal og bør ikke gjøre at dere ikke lar andre passe barnet, for det er viktig at babyen også lærer at foreldrene kan dra, men så komme tilbake. Babyer blir ofte fort rolige etter foreldre har dratt, og dersom det ikke skulle vært tilfelle så vil dere vel få vite det og komme hjem igjen. Anonymkode: b01e4...070 Dette er bare tull! Babyer har hverken behov for å lære dette, eller godt av det på noe vis. Ikke vil de forstå heller, de har ikke tidsbegrep på denne måten. De lærer det tidsnok når de begynner i barnehage (som egentlig også er for tidlig for dem til å forstå dette). Anonymkode: fbec2...250 3 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette er bare tull! Babyer har hverken behov for å lære dette, eller godt av det på noe vis. Ikke vil de forstå heller, de har ikke tidsbegrep på denne måten. De lærer det tidsnok når de begynner i barnehage (som egentlig også er for tidlig for dem til å forstå dette). Anonymkode: fbec2...250 Jeg tenker det er viktig at man ikke bygger opp under skepsisen, når det er snakk om familie og besteforeldre, spesielt om de har tilbrakt masse tid sammen tidligere. De er vel så gode omsorgspersoner også. Jeg tenker man må prøve seg frem og se, fremfor og la frykten for at det kan bli litt gråting ta overhånd. Man må prøve! Anonymkode: 2c1ea...17b 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 Så små babyer skal ikke ha noe barnevakt. Følg instinktet ditt. Anonymkode: fe781...020 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en del av utviklingen at de blir tilbakeholdne på fremmede, så det er helt normalt. Det skal og bør ikke gjøre at dere ikke lar andre passe barnet, for det er viktig at babyen også lærer at foreldrene kan dra, men så komme tilbake. Babyer blir ofte fort rolige etter foreldre har dratt, og dersom det ikke skulle vært tilfelle så vil dere vel få vite det og komme hjem igjen. Anonymkode: b01e4...070 For noe tull. Er ikke en 1 åring man snakker om her. Anonymkode: fe781...020 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #8 Skrevet 14. august 2022 Min er snart 6 mnd og har aldri blitt passet uten om litt av min mor men det var snakk om at hun passet baby i annet rom eller trillet en tur mens jeg sov eller ordnet noe hjemme. Merker også her at baby har begynt å bli veldig skeptisk til andre enn foreldrene sine de siste 2-3 ukene. Tenker også at jeg ønsker ikke at baby skal være utrygg og lei seg (kan gråte veldig mye og bli helt panisk) så jeg tenker egentlig vente litt med barnepass og føler meg trygg på at det er riktig for oss. Anonymkode: 4d5a9...5af
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #9 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så små babyer skal ikke ha noe barnevakt. Følg instinktet ditt. Anonymkode: fe781...020 🤨🧐 Anonymkode: 5400d...094
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #10 Skrevet 14. august 2022 Babyer og barn har perioder med separasjonsangst, det er helt normalt. Det trenger ikke vare så lenge, noen uker/mnd kanskje, men jeg personlig syns det beste er å ta hensyn til barnets naturlige utvikling. Det betyr ikke at barnet da blir skeptisk for alltid hvis du velger å være med barnet ditt i slike perioder. Lytt til instinktet ditt, ikke tving fram noe som blir ubehagelig for dere begge. Kanskje allerede om 2 uker så er babyen kjempetrygg igjen og kan passes av besteforeldre? Kanskje en rolig periode er det babyen trenger akkurat nå? Det er nye utviklingsfaser hele tiden de første årene😊 Anonymkode: 940b1...7f3 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #11 Skrevet 14. august 2022 Babyen er 10 måneder og har ikke hatt barnevakt enda. Hverken jeg eller pappaen føler oss komfortable med det enda, så det er besteforeldre som gleder seg til den dagen kommer følg magefølelsen din, føles det feil så gjør du det ikke. En baby på fem måneder har tross alt ikke behov for andre mennesker enn mor og far i livet sitt enda Anonymkode: 4be30...50f 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #12 Skrevet 15. august 2022 Ingen har passet barna mine så tidlig. Mini på 5,5 måneder er veldig skeptisk for tiden. I familieselskaper kan hun sitte maks 15 minutter på fanget til en annen før hun vil tilbake til meg (og da er ikke pappaen god nok, det må bli meg). Som regel vil hun til meg etter enda færre minutter. Vi lytter selvfølgelig til babyens behov. Anonymkode: 80738...61d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå