Gå til innhold

Har "få et barn for å fikse forholdet" noensinne fungert for noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører og leser alltid at det er dumt å få et barn når man sliter litt i forholdet. Og at tanken om at det kan bringe de to nærmere sammen igjen er naiv. Osv.

Er det noen som har motsatt erfaring? At et barn faktisk gjorde forholdet bedre og kanskje forhindret at det gikk skeis?

Anonymkode: a86f3...dd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skal vektøkning og dame i dårlig form, våkennetter og skrikerunger, dårligere råd, mindre plass hjemme og i bil, mer bundet til hjemmet, mer sykdom,  hjelpe for noe som helst?

Foreldreskap øker bare alles dårlige sider. 

Er du så tett at du tror graviditet vil styrke ett dårlig kjæresteforhold, bør du ikke formere deg.

Anonymkode: 7feee...591

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan skal vektøkning og dame i dårlig form, våkennetter og skrikerunger, dårligere råd, mindre plass hjemme og i bil, mer bundet til hjemmet, mer sykdom,  hjelpe for noe som helst?

Er du så tett at du tror graviditet vil styrke ett dårlig kjæresteforhold, bør du ikke formere deg.

Jeg skriver ikke at jeg tror det, jeg spør etter historier.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skriver ikke at jeg tror det, jeg spør etter historier.

Du spør nok etter eventyr. 🙈

Mer stress og mindre tid sammen har bok sjelden ført noen nærmere hverandre. 
De jeg kjenner som har fått et barn til selv om forholdet skranter har gjort det fordi de ønsker seg flere barn, og vil ha barn med samme mann for å slippe «dine, mine og våre» i et nytt forhold. Evt. har vært usikre på om de har hatt tid nok til å etablere et forhold med en ny mann før eggene deres går ut på dato. Brudd har det blitt likevel.

Anonymkode: e93ad...112

Skrevet

Har hørt om dette jeg også men har ingen tro på at ett barn til eller ett barn vil fikse noe for ett par, men heller gjøre spliden enda større og ett barn blir dratt inn i dritten samtidig. 

Anonymkode: 2b728...22b

Skrevet

Alle de parene jeg kjenner til som har fått barn nåt det skurrer har holdt sammen en stund for så å gå fra hverandre igjen etterhvert. 

Anonymkode: f9173...381

• Liker 1
Skrevet

Foreløpig har det funket for oss…barn nr. 2 ble til i en tid der forholdet ikke akkurat var rosenrødt. Det ble mye bedre etterpå. Barnet er nå snart 2 år, og vi har det veldig fint. Noe av årsaken til skurr i forholdet var nok nettopp stress over at det tok veldig lang tid før det klaffet med nr. 2, så jeg håper og tror at vi ikke skal tilbake dit vi var før.

Anonymkode: 62cf3...52c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor snakker du så nedlatende til en som spør? Hva er problemet ditt? Er du feit og ensom? 
Et barn bringer mye glede og fellesskap inn i et forhold, det kan redde mange forhold, men statistikken viser at det kan forverre en allerede vanskelig situasjon, så anbefalt er det ikke. Men for noen har det hjulpet og de får noe som blir viktigere enn seg selv. 
Jeg elsket småbarns tiden. Det var hverken hyling eller skriking. Vi har stort hus og god plass, og vi såg ikke på begrensninger eller problem, men såg det som en glede. 
bundet til hjemmet? 
De som ønsker barn ønsker seg barn og alt som hører med. 
om du ikke ønsker barn står du fritt til å stå over. 

Anonymkode: 28707...ad3

• Liker 3
Skrevet

For vår del ble forholdet "reddet" av å få et barn. 

Anonymkode: c6fc6...615

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Foreløpig har det funket for oss…barn nr. 2 ble til i en tid der forholdet ikke akkurat var rosenrødt. Det ble mye bedre etterpå. Barnet er nå snart 2 år, og vi har det veldig fint. Noe av årsaken til skurr i forholdet var nok nettopp stress over at det tok veldig lang tid før det klaffet med nr. 2, så jeg håper og tror at vi ikke skal tilbake dit vi var før.

Anonymkode: 62cf3...52c

Ja, fertilitetsproblemer og langtudsprøving er en stor belastning for forholdet 😕

Skrevet

Vi hadde en dårlig periode i ekteskapet da jeg ble gravid. Det brakte oss  nærmere hverandre ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hører og leser alltid at det er dumt å få et barn når man sliter litt i forholdet. Og at tanken om at det kan bringe de to nærmere sammen igjen er naiv. Osv.

Er det noen som har motsatt erfaring? At et barn faktisk gjorde forholdet bedre og kanskje forhindret at det gikk skeis?

Fungerte hverfall for ett par jeg vet om, han var på vei ut ab forholdet, så ble hun gravid men fortalte ikke om det før abortgreensen var passert, 

Anonymkode: c37c0...be4

Skrevet

Hva er dette for ett svar?

Skrevet

Jeg har ofte tenkt at forholdet vårt neppe hadde var like lenge hvis vi hadde fått flere barn enn ett. Vi har vært sammen i 21 år nå og vært vitne til mange brudd i vennekretsen i løpet av disse årene. Hver gang har det vært parene med flest barn som har gått fra hverandre. 
Sier ikke at det alltid er sånn selv om det er slik i vennekretsen/familien vår, men det er naturligvis mindre stress på de fleste plan i en familie med færre barn.

Anonymkode: da9da...87d

• Liker 1
Skrevet

Jeg var veldig usikker på om det var riktig å være i et forhold med mannen da jeg ble gravid. Han hadde ikke lyst til å avslutte.

Forholdet ble bedre, og jeg fikk en ny kjærlighet for mannen min etter at vi fikk barn.

Er fortsatt sammen 15 år etter dette.

Anonymkode: 1f3c9...4d2

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det kommer nok an på hva man legger i "fikse forholdet". Dersom forholdet er dårlig på den måten at man krangler mye og ikke trives sammen, er det lite sannsynlig at et barn kommer til å "fikse" det. Handler det derimot mer om usikkerhet på hverandre e.l., er det jo mulig at det å få barn kan "fikse" det.

Men stort sett tror jeg at de som får et bedre forhold etter å ha fått barn, er de som allerede hadde et bra forhold.

Skrevet

Det skal være mye kjipt å gå på i et forhold for at det skal overleve det å få barn. Det er en grunn til at det å få barn er den fremste brudd- og skillsmisseårsaken av dem alle. Begge er slitne som faen, sexlivet går til helvete, alt som irriterer deg ved partner irriterer deg 100 ganger mer. Et "rosenrødt" forhold vil kanskje bare reduseres til et "helt greit" forhold, men et "helt greit" forhold vil reduseres til et "elendig" forhold. 

Anonymkode: 30134...b07

Skrevet

Vi fikk et bedre forhold etter vi fikk barn nr2. 

Barn nr1 var et enkelt barn. Mannen jobbet svært mye, og jeg følte meg enormt alene. Det var en svært stor overgang for meg å bli mor. Og vi fant ikke helt hverandre i de nye rollene.  

Jeg tror vi begge prøvde å leve som før (noe som nesten gikk, da barnet var så enkelt), og så fant vi liksom ikke helt utav det. (Og vi var relativt unge, og graviditeten var et sjokk).

Barn nr2 hadde kolikk. Og jeg ble syk i et par uker etter fødselen. Så mannen måtte trø til i enormt stor grad. Først måtte han ta alt med to små (barn nr1 var 2 år da barn nr2 ble født), og deretter måtte vi jo dele kolikk-byrden. 

Etter dette ble forholdet vesentlig bedre. Vi fant oss mer til rette i rollene som foreldre, og ting ble lettere. Vi måtte endre hverdagen radikalt. Og vi ble en familieenhet på en helt annen måte. 

Vi hadde da et svært godt forhold før vi ble foreldre. Så barn nr 2 gjorde at vi fant mer tilbake til hverandre. 

(Jeg leste forøvrig en gang at det burde vært "forbud" for par å gå fra hverandre før det minste barnet var 2.5år - da alt før det er unntakstilstand.  Denne setningen holdt jeg mye fast i i det verste kaoset). 

Nå er barn nr2 10 år, og vi har det fremdeles veldig bra. Og vi fikk også barn nr 3 et par år etter barn nr2. 

Anonymkode: 7601e...17a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Fungerte hverfall for ett par jeg vet om, han var på vei ut ab forholdet, så ble hun gravid men fortalte ikke om det før abortgreensen var passert, 

Ahhh, et forhold basert på tillit.......

Skrevet

Hvorfor snakker du så nedlatende til en som spør? Hva er problemet ditt? Er du feit og ensom? 
Et barn bringer mye glede og fellesskap inn i et forhold, det kan redde mange forhold, men statistikken viser at det kan forverre en allerede vanskelig situasjon, så anbefalt er det ikke. Men for noen har det hjulpet og de får noe som blir viktigere enn seg selv. 
Jeg elsket småbarns tiden. Det var hverken hyling eller skriking. Vi har stort hus og god plass, og vi såg ikke på begrensninger eller problem, men såg det som en glede. 
bundet til hjemmet? 
De som ønsker barn ønsker seg barn og alt som hører med. 
om du ikke ønsker barn står du fritt til å stå over. 

Anonymkode: 28707...ad3

«Er du feit og ensom….»

Apropos nedlatende eller?😂

(synes heller ikke kommentaren du siterte var noe fin, men hvorfor slutningen «feit og ensom»?)

Hilsen feit (tilogmed gravid) og langt i fra ensom..

Anonymkode: 3b71b...980

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...