Gå til innhold

Valget mellom psykisk helse team og psykiatrisk sykepleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei, 

Håper noen kan hjelpe meg å reflektere litt rundt valget mellom psykisk helse team og psykiatrisk sykepleier. 

Per i dag har jeg oppfølging fra psyk team noe som forsåvidt fungerer greit.

Det positive er at de kommer hjem til meg og at de kan komme to ganger i uken (noe jeg føler jeg trenger). Det negative er at de jobber langvakter, har lenge fri og alltid bytter på listene, noe som gjør at man nesten alltid møter en ny person, som kanskje ikke en gang har lest seg opp på journalen og dermed må man begynne på nytt hver gang. Så man får ingen kontinuitet i samtalene og mister lett den røde tråden. 

Det positive med psyk sykepleier er at man får bare en person å forholde seg til. Men så vidt jeg har skjønt får man bare 45 min en gang i uken? I tillegg til at man må møte opp på kontoret?

Hva ville du valgt?

Anonymkode: 1f144...4ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, også har jeg også ett spørsmål til: Er det slik at psyk sykepleier kan komme hjem til en og man kan få 1t 2 dager i uken? Eller er det slik som jeg tror at man bare får 45min 1 gang i uken inne på ett kontor?

Skrevet

Hvor mye tid du får tildelt kommer an på hva det søkes om og "alvorlighetsgrad". Psyk sykepleier kan komme hjem til deg etter avtale, evt gå tur og ha samtale underveis... Mulighetene er mange. 

Anonymkode: ddc24...255

Skrevet

Psykiatrisk sykepleier i kommunen her jeg bor kan komme hjem til deg, gå tur eller møtes på kontor alt ettersom hva du ønsker. Stemmer nok det AB ovenfor her sier.

Anonymkode: 978a0...0ed

Skrevet

Jeg har to psykiatriske sykepleiere som bytter på å komme hjem til meg/vi kjører tur etc. 

Det hørtes slitsomt ut med ulike folk hver gang. Jeg ønsker ikke vikarer når mine to er borte fordi jeg ikke orker å forholde meg til så mange.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvor mye tid du får tildelt kommer an på hva det søkes om og "alvorlighetsgrad". Psyk sykepleier kan komme hjem til deg etter avtale, evt gå tur og ha samtale underveis... Mulighetene er mange. 

Anonymkode: ddc24...255

Åja, ja, det gir jo selvfølgelig mening. Rekner med man må søke først før man får vite hva man får?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Psykiatrisk sykepleier i kommunen her jeg bor kan komme hjem til deg, gå tur eller møtes på kontor alt ettersom hva du ønsker. Stemmer nok det AB ovenfor her sier.

Anonymkode: 978a0...0ed

Det høres bra ut, krysser fingrene for at det er slik her jeg bor også. 

Purple_Pixiedust skrev (11 minutter siden):

Jeg har to psykiatriske sykepleiere som bytter på å komme hjem til meg/vi kjører tur etc. 

Det hørtes slitsomt ut med ulike folk hver gang. Jeg ønsker ikke vikarer når mine to er borte fordi jeg ikke orker å forholde meg til så mange.

Ja, det er ganske slitsomt. Det er jo positivt å få noen på besøk, men dumt når man ikke får brukt de slik man egentlig trenger når man trenger det (å ha samtaler). Selvfølgelig trenger man ikke alltid prate, men heller bare finne på noe positivt som kafe, gå tur o.l. Men de gangene man virkelig trenger å prate så er det jo ganske dumt og slitsomt at man aldri får kontinuitet og må begynne på nytt nesten hver gang.

Skrevet

Noen flere? Setter pris på alle svar altså 😊

Skrevet

Det spørs nok mest på hvor dårlig du er. Hvis du er så oppegående at du klarer å dra å møte opp på et kontor i kommunen, dps eller hva det nå måtte være 1 gang i uken så er sikkert det det beste, men om du er for syk til det så er det best at de kommer hjem til en. 

Anonymkode: 01655...a06

Skrevet

Veldig ofte så skrives det ikke hva man snakker om i journalen, kun at dere har hatt en samtale.  Du kan jo komme med et ønske om at det blir for mange å forholde seg til og at du ønsker 1-2 stk faste om det er mulig da det er slitsomt å starte på nytt hver gang. 

Anonymkode: 336ec...b67

Skrevet

Hvilke kommune hører dere til?

Anonymkode: 4e101...616

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Veldig ofte så skrives det ikke hva man snakker om i journalen, kun at dere har hatt en samtale.  Du kan jo komme med et ønske om at det blir for mange å forholde seg til og at du ønsker 1-2 stk faste om det er mulig da det er slitsomt å starte på nytt hver gang. 

Anonymkode: 336ec...b67

Det var jeg ikke klar over. Jeg skal forsøke spørre. Og om det ikke går får jeg kanskje vurdere seriøst å bytte?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ålesund kommune.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor spør du egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...