Gå til innhold

Er i sjokk, etter 2, 5 år forhold går det til helvete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie kort. Traff mann, han var veldig på, vi begynte å date, begynte å ha sex, ble sammen. Så kom første gangen hvor det gikk for fort frem, vi gjorde det nesten slutt, jeg ble livredd. Vi tok pause, starter på nytt, tok det rolig, han var livredd for å bli såret, eksen hadde vært slem. Det skjedde igjen. Jeg sa at jeg orker ikke mer, jeg klarer ikke usikkerheten. Så han trengte tenketid, men kom og sa at det var dette han ville. 1 år siden er det, vi har hatt er kjempefint år, alt har gått så fint. Så fikk jeg denne helgen vite at han tør ikke, han er så redd for å bli såret. Han har faket trygg og god hele det siste året. Han er redd for å satse, han er redd for å bli såret. Jeg føler meg helt maktesløs, jeg kan ikke gjøre noe rett føler jeg i denne situasjonen. Jeg sa til ham de tyngste ordene, at han ikke skal ta mee kontakt, det er ikke vits i. Han sa at han ville møtes og prates når det har roet seg. Måtte si at vi har ikke noe å snakke om, det går ikke mer. Følte at luften ble slått ut av meg, føler meg lurt og at det siste året ikke har betydd noe, at han alltid var en fot utenfor døren. Faens jævla skit.. 

Anonymkode: ef622...a64

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff💔 Når han driver på slik så risikerer han jo å gi deg den samme usikkerheten og utryggheten som han har i seg. Dårlig gjort. 

Anonymkode: 25baa...43b

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Ikke la han kaste bort mere av din tid- se fremover og gå videre!

Han er redd for å (kanskje) bli såret, og "løser" det ved å garantert ha såret deg  enda en gang.

Du skal ikke betale prisen for den dårlige behandlingen han fikk av sin ex.

Han er tydeligvis ikke klar for et varig og forpliktende forhold enda, og må jobbe med seg selv om han noen gang skal bli det.

Kjipt nå, men lykke til med å gå vidre med ditt eget liv ❤

Endret av Sydvesta Orkana
  • Hjerte 3
Skrevet

Han behandler deg på samme måten han er så redd for å bli behandlet  selv.

Nok er nok, lukk den døra for alltid.

Anonymkode: 7e2f3...d09

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Huff💔 Når han driver på slik så risikerer han jo å gi deg den samme usikkerheten og utryggheten som han har i seg. Dårlig gjort. 

Anonymkode: 25baa...43b

Ja, her er det mye projeksjon dessverre. Han føler seg "trygg" da han selv slipper å føle på usikkerheten. Han gjør nok ikke dette bevisst. 

Mange har godt av å gå noen runder med seg selv, før de innleder en romantisk relasjon. 

💔

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja ironisk nok, han er så redd og ser ikke at det han fryktet mest var det han selv gjorde mot meg så lenge. Er skikkelig skuffet og skikkelig lei meg  

Ts

• Hjerte 6
Skrevet

Det som kan hjelpe deg litt er å spørre deg selv om DU vil ha en mann som er så vinglete og ustabil.

Ikke han som du ser for deg at han kunne ha blitt hvisom og dersom, men han som han faktisk er...vil du ha den mannen? 

Anonymkode: 7e2f3...d09

• Nyttig 3
Skrevet

Er du egentlig sikker på at han er så fryktelig redd? Det er en standard unnskyldning for at de vil holde deg på gress samtidig som de utforsker om de kan få noen bedre. Uansett, kast søppelet der det hører hjemme.

Anonymkode: a16fa...151

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Drøye to år er standardene for en forelskelse, virker ikke som dere har klart å skape gjensidig trygghet og nærhet som varer. Og det er jo trist. Samtidig får du slippe å prøve mer. Du kan leite etter noen du kan være en bedre match med. Ta deg tid til å sørge.

Anonymkode: 9d965...18e

Skrevet

Takk nei jeg vil ikke ha ham slik han er. Jeg trodde det var ekte og det var det ikke. 

Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er du egentlig sikker på at han er så fryktelig redd? Det er en standard unnskyldning for at de vil holde deg på gress samtidig som de utforsker om de kan få noen bedre. Uansett, kast søppelet der det hører hjemme.

Anonymkode: a16fa...151

Også et alternativ. Noen kan være såpass utspekulerte, men det er heller få, og om det er forklaringen så er det oftest en ubevisst handling fra vedkommende. 

Men tenker at dette kan være en forklaringen mtp. at han sier "han er redd for å bli såret", ergo han er redd TS skal bli såret.

Hadde han heller sagt "jeg er redd for å såre deg" - som indirekte vil si at han selv ikke ønsker å bli såret (om han projiserer) - hadde det stemt mer mtp. usikkerheten og frykten han mener han har. Og "forholdet" hadde ikke vart såpass lenge om det var tilfelle. 

Etter to år bør man vite hva man ønsker, og man bør ha blitt trygg nok på hverandre. Tenker også at man sjelden er veldig "på" i starten om man frykter å bli avvist. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...