Gå til innhold

Hvordan får jeg raskest mulig adhd utredning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har googlet masse og skjønnet meg ikke helt på det. Volvat har ventetid til oktober, men samtidig finner jeg litt sketchy nettsider på Google hvor de reklamerer for null ventetid, 20 000 kr. Virker helt useriøst.

Anonymkode: 1964f...a45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Privat behandler. 2000 kr pr klokketime.

Skrevet

Blir ikke de fleste diagnostisert i barnealder? Må jo ha veldig mild grad om man har blitt voksen før man trenger hjelp

Anonymkode: 6459b...1f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Blir ikke de fleste diagnostisert i barnealder? Må jo ha veldig mild grad om man har blitt voksen før man trenger hjelp

Dette er bare tull. Svært mange blir diagnostisert i voksen alder og spesielt kvinner. 

Anonymkode: 0f588...7f7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Helprivatpraktiserende nevropsykolog eller psykiater. Koster fort 2000kr timen. En typisk plan er at en time går til kartlegging av lidelsestrykk, et par timer går til å sjekke at det ikke er andre diagnoser, en time går til samtale med venn/ektefelle etc. Blir fort en 5-8 timer.

Endret av Majer
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har googlet masse og skjønnet meg ikke helt på det. Volvat har ventetid til oktober, men samtidig finner jeg litt sketchy nettsider på Google hvor de reklamerer for null ventetid, 20 000 kr. Virker helt useriøst.

Anonymkode: 1964f...a45

Alder? 

Anonymkode: 552bc...51f

Skrevet

Jeg finner ingen privatklinikker som tilbyr ADHD utredning på internett. Er det noen som vet om noen konkrete klinikker? Send gjerne link til nettadressen til de.

Anonymkode: d508b...db7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

De som har "henge i taket-adhd" (adhd av impulsiv/hyperaktiv type) blir ofte diagnostisert som barn. Mens vi andre blir bare stemplet som litt surrete og fjerne, kanskje litt frekk som liker å prate i munnen på andre, og som en som bare er dårlig på tid og ikke gidder å rydde opp etter seg. Man kan slite ganske mye med å få hverdag og jobb til å fungere uten å ha de mest klassiske symptomene.

Anonymkode: 52338...d11

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...