Gå til innhold

Hvor kort bukse/shorts kan du ha på jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en klenlang treningsshorts og den er den eneste jeg har nå i varmen, til å bruke på jobb. Den begynner å bli slitt så jeg er redd den etter hvert kan bli litt gjennomsiktig bak. Ser etter ny, og jeg vil ha noe som man ikke smelter i. Man skal tilbake fra jobb også, så fint om det ikke er for varmt å gå i ute heller, tenkte på en shorts/tights som går til litt over knærne, men blir dette for kort? Jobber i butikk. Har sett noen jeg synes er fine men tenker de kanskje kan bli litt for korte siden den stopper langt nede låret, altså litt over knærne. For kort?

Anonymkode: 69427...6fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags butikk, hvor gammel er du, har butikken en policy på klesvalg? 

Anonymkode: d24de...b3f

• Liker 1
Skrevet

Hvis du jobber med kunder i ihvertfall slitt treningsshort upassende.

Anonymkode: a4d0a...f58

• Liker 3
Skrevet

I utgangspunktet er jeg negativ til kort shorts på jobb, men du kan kombinere med oversize T-skjorte. Ihvertfall ikke kombiner trang singlet med kort shorts. Da hadde jeg ikke skjønt at du jobba der tror jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva slags butikk, hvor gammel er du, har butikken en policy på klesvalg? 

30. Butikk med materialistiske ting. Ja mener at jeg leste noe om knelangt skjørt, bukse.. skjønner jo at vi ikke skal komme i shorts som stopper nærmest i skrittet. Men er det så ille med en tights som går til litt over knærne? 

Flere av kollegaene mine går i treningstights altså.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I utgangspunktet er jeg negativ til kort shorts på jobb, men du kan kombinere med oversize T-skjorte. Ihvertfall ikke kombiner trang singlet med kort shorts. Da hadde jeg ikke skjønt at du jobba der tror jeg. 

Ja vi har fast overdel. Bruker en T skjorte som er ganske oversized ja.

Skrevet

Arbeidsplassen din har vel reglement for hva du kan ha på deg? Du kan også spørre sjefen din. På min jobb hadde det ikke vært tillatt med shorts en gang.  

Anonymkode: d6e5d...4e1

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

30. Butikk med materialistiske ting. 

Emm.. hva annet selger en butikk? 
Like over knær er korteste som jeg synes er ok, midt på låret begynner å bli litt i korteste laget. 

Anonymkode: aecea...917

• Liker 3
Skrevet

Vi skal helst ikke bruke shorts. Dvs det er blitt åpnet for knelang shorts, men jeg føler meg ikke vel i det når lårene vises når jeg sitter. Bruker heller knelang kjole eller skjørt, evt bukse som brettes opp så jeg har bare ankler 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Emm.. hva annet selger en butikk? 
Like over knær er korteste som jeg synes er ok, midt på låret begynner å bli litt i korteste laget. 

Anonymkode: aecea...917

Men hvorfor det? Er det noe intimt med leggene og knærne? Vet dere årsaken til at det skal være så langt? 

Vet dere evt hvilke løse bukser evt treningstights som rekker til knærne som er gode på jobb? Kanskje jeg skal gå på Only og se...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

30. Butikk med materialistiske ting. Ja mener at jeg leste noe om knelangt skjørt, bukse.. skjønner jo at vi ikke skal komme i shorts som stopper nærmest i skrittet. Men er det så ille med en tights som går til litt over knærne? 

Flere av kollegaene mine går i treningstights altså.

Tights til rett over knærne er sikkert helt fint.

Skrevet

Trenings shorts (og ihvertfall ikke en slitt) passer ikke på jobb

Anonymkode: 8efeb...e71

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber i klesbutikk og her kan vi gå i korte shortser fordi vi selger de i butikken. I min forrige butikkjobb brukte  jeg bare jeans, men noen av de andre ansatte brukte plagg som gikk ned til knærne ca. 

Anonymkode: 8cb9b...502

• Liker 1
Skrevet

Jobber i klesbutikk, stor kjede - Har sett ansatte som bruker shorts, topper som viser kløft, skjørt, osv. 

Ingen reagerer. 

Anonymkode: 26b2c...2bf

Skrevet

Jeg reagerer mer på "slitt treningsshorts" enn shorts i seg selv. 

Anonymkode: 6ea4f...5f8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jobber i klesbutikk, stor kjede - Har sett ansatte som bruker shorts, topper som viser kløft, skjørt, osv. 

Ingen reagerer. 

Det skal en del til før noen reagerer på slike ting, men jeg vil tro det er mye som registreres og tenkes rundt dette av kunder. En må tenke på hvordan en presenterer seg selv og butikken. Jeg er ganske sikker på at XXL ikke har færre kunder pga alle de unge jentene som jobber der i tights, for å si det sånn. Men det er tross alt et antrekk som passer til bransjen de jobber i. Antrekk er viktig når du selger noe.

Anonymkode: 46c73...e77

Skrevet

Jobber man med kunder, bør shorts (som bør være en adskillig penere og mer ordentlig utgave enn en treningsshorts, og i mange tilfeller er feil uansett) og skjørt rekke til knærne, og aldri uansett være tynnslitt.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ingen reagerer. 

Som kunde kan jeg love at jeg reagerer på ganske mye jeg har sett butikkansatte gå i. Det betyr ikke at jeg sier noe hverken den ansatte eller ledelsen, men jeg tenker mitt om begge.

Skrevet

Bruk hodet og ikke skrem kundene. Noen er gamle og/eller konservative på dette og det gjelder å bli oppfattet seriøst. Iallfall om du selger biler eller andre dyre ting. Du er på jobb, ikke på stranda. Hilsen sjefen.

image.png.5e95938ed3797fc7826c5c8946f8d85e.png

Anonymkode: cdc2b...3db

Skrevet

Jeg ville unngått kort eller slitt shorts, uavhengig av bransje. Du har kundekontakt, og da må du være kledd anstendig og ordentlig.

Når det er varmt pleier jeg å skifte når jeg skal hjem. En lett sommerkjole tar lite plass i sekken, og er deilig i varmen.

Anonymkode: 78600...aa7

• Liker 2
Skrevet

På min jobb er shorts fyfy. 

Korte skjørt er derimot tydeligvis helt ok. Jeg jobber i bank, og selv kvinnene i toppledelsen går i skjørt som rekker bare halvveis ned på låret. Også med bare bein under. 

Anonymkode: 4dcbb...9d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...