AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 Har i flere måneder slitt med smerter mellom skuldrene som kommer og går. I det siste har det vært flere ganger i uka, kan vare hele dagen. Har i tillegg begynt å verke i nakke og i skjellett/ryggsøylen fra nakken og ned til enden av skulderbladene. Er vondt når jeg snur hodet fra side til side, veldig vondt på ryggsøylen mellom skulderbladene og nakke. Blodprøver er fine. Legen mener det bare er stiv nakke. Noen som har opplevd lignende? Hvem kan jeg pushe på for å få en bedre undersøkelse, .feks røntgen eller ultralyd? Anonymkode: 4dd8b...cc1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 Bestill deg en time hos kiropraktor. Du trenger ikke henvisning til det. Anonymkode: d4a2f...f0d
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #3 Skrevet 14. august 2022 Prøv fysioterapeut, kiropraktor eller lignende. Har legen utelukket prolaps? Anonymkode: c8cdd...a15
Viki6 Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 Har du en god hodepute om natta? Det er viktig. Dessuten anbefaler jeg å bestille varmepute fra nettapotek. En sånn blå som kokes i varmtvann, og aktiveres når du skal bruke den. Den dekker skuldre og oppover nakken. Kan brukes 100 ganger sånn ca. Andre typer varmeputer blir ikke varme nok, er min erfaring.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 Kan virke som det er muskulært ja. Forsiktig tøying og trening vil nok hjelpe. Kan være lurt å starte hos en fysioterapeut el. Enig meg Viki6, hodeputen må være god. Anonymkode: 47188...9bd
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 Hvilke øvelser har du prøvd? Hvordan er kroppsholdningen din? Jeg får periodevis problemer med det samme, og da har jeg garantert slurvet med kroppsholdning og har fått for svak muskulatur. Steinhardt fokus på holdning hele tiden, og øvelser for øvre rygg og skuldre hjelper meg masse. Anonymkode: 34220...a99
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 Jeg hadde vondt imellom skulderbladene egentlig i årevis. Det var forvarsel på prolapser i nakken , hvor den ene ble hasteoperert pga lammelser. Gå å få tatt bilder, ikke la noen knekke på deg før du vet hva det er. Anonymkode: 757b8...6ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå