Gå til innhold

Noen som har forslag til «aktivitet» til 50-års lag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kommer 40 gjester i såkalla festlig lag med koldtbord og alkohol. Lokalet er leigd. 
Har noen et forslag til enkle aktiviteter for å bryte opp et par ganger? Det er mange som ikke kjenner hverandre, så er redd for at det kan bli stivt.

Jeg tenker ikke på sånne typiske selskapsleker som jeg vet mange ikke liker.

Jet har kjøpt en pinjata i form av en fotball. 

Anonymkode: 60edf...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke akkurat en aktivitet men:

Vis gamle bilder på storskjerm. La de stå og gå i loop f eks i en pause eller når gjestene ankommer lokalet. Bilder fra barndom, ungdomstid, studietid og jobb. Vet ikke hvilke gjester som er invitert, men dersom det er gjester fra år tilbake: Prøv å få med mest mulig bilder som gjestene i selskapet er en del av. Eks: Bilde av jubilanten med barndomsvenninner som barn, bilder fra russetid og studietid, bilder fra jobbreiser med de gode kollegene osv. 

Anonymkode: eaf47...d5d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mer trenger man enn kaffe, mat og skravling? Helt seriøst! 

Anonymkode: a5948...97e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert maks 3-4 personer som synes at slikt er gøy. De andre kommer til å ha mest lyst til å gjemme seg på do eller dra hjem.

Anonymkode: e439e...22b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Presentasjonsrunde. Ikke en sånn kjedelig ‘hei jeg heter …’.

Men en morsom toastmaster som forteller litt om hvilke sprell eller opplevelser jubilanten har hatt med folk. Det bryter isen og gir de en ikke kjenner så godt noe å prate om.

Ta det gruppevis, sånn litt etterhvert. Gjengen fra jobben, gjengen fra barndommen, osv

Koble gjerne til bilder som går på storskjerm, og fortell historiene om hva som skjedde :) 

Anonymkode: 48e0f...21c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Pinjata passer for 5-årsdag. 

Anonymkode: c151c...54f

Og fulle 50-åringer ;) 

Synes det var en gøy ide jeg, noe som ikke driter ut noen, og de som vil kan bli med på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 21.42):

Presentasjonsrunde. Ikke en sånn kjedelig ‘hei jeg heter …’.

Men en morsom toastmaster som forteller litt om hvilke sprell eller opplevelser jubilanten har hatt med folk. Det bryter isen og gir de en ikke kjenner så godt noe å prate om.

Ta det gruppevis, sånn litt etterhvert. Gjengen fra jobben, gjengen fra barndommen, osv

Koble gjerne til bilder som går på storskjerm, og fortell historiene om hva som skjedde :) 

Var i en bryllupsfest (bryllupet hadde vært noen måneder før) hvor vertsskapet hadde en artig vri på en slik presentasjonsrunde - de sa noe (artig og ren fakta) om hver enkelt gjest, og når gjesten kjente igjen beskrivelsen av seg selv skulle han/hun reise seg

Anonymkode: 5c643...008

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp det. 

De fleste som er rundt 50år klarer å sosialisere seg, men det blir din jobb å tilrettelegge. F.eks bordplassering.

Ikke plasser sjenerte og single studievenninnen Anne med onkel "grisehumor". Plasser de du tror vil matche/ha noe til felles, og sørg for at alle sitter med noen de kjenner godt også. 

Anonymkode: fb905...292

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...