AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 Naboen sparket hardt til katten som nå er blitt skadet og er nå på tur til dyrlege med min mann. Jeg så det med mine egene øyne men både jeg og mannen min er veldig konfliktskye og synes det er veldig vanskelig å konfrontere han med det, vi har ikke noe godt naboforhold fra før heller så med dette blir det nok skikkelig isfront om vi tar det opp med han. mannen ble rasende når han fikk høre om det men ble øyeblikkelig kjørt til dyrlegen for rask undersøkelse. Jeg tror han konfronterer naboen for er sjelden han blir så rasende dom han ble nå, men er redd hva følger det kan få. Hvis katten klarer seg noe jeg virkelig håper vet jeg ikke lenger om jeg tørr slippe katten ut løst noe mer. Jeg ble skikkelig sjokkert av at noen kan gjøre slikt mot uskyldige tillitsfulle dyr. nå håper jeg bare alt går bra med katten og så får jeg og mannen diskutere hva vi bør gjøre i denne saken, har aldri noen gang opplevd noe lignende og hadde aldri trodd jeg skulle oppleve dette. kan det være lurt å anmelde eller har ikke det noe for seg da jeg ikke har noen bevis på dette og tror nok ikke noen andre så det heller? Anonymkode: 67444...06d 1 8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 Ha katten din i bånd, så slipper du sure naboer. Anonymkode: 27a71...685 12 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 14. august 2022 annmeld Anonymkode: ac1e9...abf 34 1 15
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ha katten din i bånd, så slipper du sure naboer. Anonymkode: 27a71...685 seriøst eller?? t Anonymkode: ac1e9...abf 11
Gjest Kerrs Pink Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 Anmeld han for dyremishandling. Du er vitne, han kan godt få vite at dere ikke vil la ham sparke kjæledyret deres til døde uten konsekvenser. Det er jo ikke noe å lure på engang.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 Anmeld. Vurder om dere skal lage dere kattegård, så er pus trygg i fremtiden. Anonymkode: 30cbe...ca5 21 2 4
Rumle Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 (endret) Vær så snill å anmeld, det er sikkert ikke første gang han gjør dette Jeg ville ikke sluppet pus ut etter å ha sett noe sånt. Det må være noe alvorlig galt med folk som kan få seg til å gjøre noe sånt. Endret 14. august 2022 av Rumle 33 1 5
Rumle Skrevet 14. august 2022 #8 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Anmeld. Vurder om dere skal lage dere kattegård, så er pus trygg i fremtiden. Anonymkode: 30cbe...ca5 God ide om de har mulighet til det Ville også sagt i fra til andre i området som har katt. 8
Gjest AprilRyan Skrevet 14. august 2022 #9 Skrevet 14. august 2022 (endret) Jeg ville anmeldt han og nå spørs det hvordan vedkommende er, men ville nok snakket med han også. Skjønner at man ikke vil gjøre det om naboen er litt ustabil og/eller aggressiv. Det kan tyde på at han ikke er helt i vater når han gjorde noe sånt. Jeg tror ikke at jeg hadde turt å la katten gå ute om det er sånn at den kan bli drept bare fordi den går i nærheten av naboen. Da hadde jeg hatt den i bånd eller kanskje laget en utegård eller lignende om det er mulighet for det. Endret 14. august 2022 av AprilRyan
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #10 Skrevet 14. august 2022 ANMELD. OG HOLD DEN STAKKARS katten INNE, lag utegård + gå i bånd. TS er ansvarlig for kattens ved og vel og enhver katter der de dør i trafikken, blir mishandlet ,fryser ihjel holder jeg eier ANSVARLIGE. Jeh forakter 90% av katteiere i Norge. Et u-land på kattehold. Anonymkode: bfb7d...1b9 16 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #11 Skrevet 14. august 2022 Jeg hadde tatt han en stripe, og anmeldt han. Mulig det bare gjør han enda mer rasende da, kanskje dette med kattegård kan være en løsning som gjør at pus er trygg, som jo er det viktigste her. Men det er jo også viktig at han lærer at dette ikke er lov og at han aldri skal plage et dyr igjen. Anonymkode: 9a219...812 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #12 Skrevet 14. august 2022 1. Anmeld. Anmeld. Anmeld. 2. Du/din mann konfronterer nabo. Husk å ta opp hele konfrontasjonen på lyd (trenger ikke å informere nabo om dette så lenge du selv er med i samtalen). 3. Den parten som ikke konfronterer står på avstand og følger med. Ring 112 om nabo blir utagerende. 4. Informer styret/andre naboer. 5. GPS chip på katt/halsbåndet. Anonymkode: bbfd0...0ed 9 3
Rumle Skrevet 14. august 2022 #13 Skrevet 14. august 2022 Hvordan går det med pus nå da? Hva sa veterinæren? Får helt vondt av deg, ts. For en forferdelig ting å oppleve Håper det går bra med pus 4 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #14 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): seriøst eller?? t Anonymkode: ac1e9...abf Selvfølgelig. Bor en nært andre folk skal en ikke la katten få gå der den vil. Har selv småfugler som hobby, og setter ut mat. Jeg vil ikke ha katter på min eiendom grunnet dette. Anonymkode: 27a71...685 9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #15 Skrevet 14. august 2022 Det burde ikke vært lov til å la katter gå fritt ute. Dyreholdet burde vært regulert på samme måte som hundehold, med båndtvang hele vår og sommer. Når det er sagt, så er det jo ikke greit med vold mot katter av den grunn. Jeg har god erfaring med vannpistol/hageslangen for å få kattene ut av hagen, så de utrydningstruede fuglene i hagen får ale opp ungene sine i fred. Anonymkode: dc138...f86 19
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #16 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig. Bor en nært andre folk skal en ikke la katten få gå der den vil. Har selv småfugler som hobby, og setter ut mat. Jeg vil ikke ha katter på min eiendom grunnet dette. Anonymkode: 27a71...685 når du mater småfugler mater du å katten med fuglene sorry to say. Anonymkode: ac1e9...abf 1 1
Silva Pluvialis Skrevet 14. august 2022 #17 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Naboen sparket hardt til katten som nå er blitt skadet og er nå på tur til dyrlege med min mann. Jeg så det med mine egene øyne men både jeg og mannen min er veldig konfliktskye og synes det er veldig vanskelig å konfrontere han med det, vi har ikke noe godt naboforhold fra før heller så med dette blir det nok skikkelig isfront om vi tar det opp med han. mannen ble rasende når han fikk høre om det men ble øyeblikkelig kjørt til dyrlegen for rask undersøkelse. Jeg tror han konfronterer naboen for er sjelden han blir så rasende dom han ble nå, men er redd hva følger det kan få. Hvis katten klarer seg noe jeg virkelig håper vet jeg ikke lenger om jeg tørr slippe katten ut løst noe mer. Jeg ble skikkelig sjokkert av at noen kan gjøre slikt mot uskyldige tillitsfulle dyr. nå håper jeg bare alt går bra med katten og så får jeg og mannen diskutere hva vi bør gjøre i denne saken, har aldri noen gang opplevd noe lignende og hadde aldri trodd jeg skulle oppleve dette. kan det være lurt å anmelde eller har ikke det noe for seg da jeg ikke har noen bevis på dette og tror nok ikke noen andre så det heller? Anonymkode: 67444...06d Anmeld! Dette er dyremishandling. Du trenger ikke å snakke med mannen. Bare anmeld. 9 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #18 Skrevet 14. august 2022 tenk på hvor mye mus og rotter det hadde vært rundt om uten kattene . Grøsser ved tanken Anonymkode: ac1e9...abf 7 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #19 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): tenk på hvor mye mus og rotter det hadde vært rundt om uten kattene . Grøsser ved tanken Anonymkode: ac1e9...abf Vi har nok av menneskeskapte metoder for å fange mus og rotter idag. Vi har ikke bruk for katter i naturen, men det er jo enklere for oss for vi slipper å gjøre noe. Anonymkode: cfdb0...2ae 4 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #20 Skrevet 14. august 2022 Ikke ha dårlig samvittighet for å lage kattegård (https://www.companionlife.co.uk/controlled-outdoor-space-is-key-to-happiness-in-cats-says-study/), si ifra hvis du vil ha tips. Hvis ikke kan du ha katten i sele, evt hvis katten ansolutt MÅ gå ute så selger de både GPS og kamera (https://www.dyrekassen.no/eyenimal-pet-kjaeledyrskamera-actionkamera) Selvfølgelig anmeld!!!! Anonymkode: cfdb0...2ae 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå