AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 Hva snakker de om i pausen på legekontoret tror du? Har hørt noen si at de ofte diskuterer pasienter, er det sant? Anonymkode: c613e...adc 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 Det samme som på alle andre lunsjrom; partner, barn, gårsdags forballkamp, krigen, valget, hagearbeid, ferieplaner, oppussing, den nye restauranten i byn, serier på netflix ect. Tror det eller ei, men det er faktisk ikke så veldig interessant å snakke om pasienter. Anonymkode: 9d339...f31 7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #3 Skrevet 14. august 2022 Stort sett pasienter, har jeg hørt. Anonymkode: 106f5...cdf 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 Sjeldent pasienter. Det har man egne møter til. Men av og til pasienter hvis man trenger å drøfte noe man er usikker på. Er lege selv. Anonymkode: 7ef48...8f6 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 Det må nok være noen rimelig spesielle pasienter om legene gidder å bruke pausen sin til å diskutere dem. Anonymkode: efe20...790 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 De gangene det snakkes om pasienter i lunsjen hos oss, er det om noen nettopp har hatt en truende eller ubehøvlet pasient eller pårørende. Altså sjeldent. Anonymkode: 7a2bf...73b
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 I små bygder der "alle kjenner alle" vil jeg si at pasientene blir kommentert eller nevnt ja. Feks. Har hørt h*n er lett på tråden. Var på puben fredag da kom h*n der og var utidig. Sånne ting. Anonymkode: 0bb1c...150
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #8 Skrevet 14. august 2022 Har ikke erfaring fra legekontor, men i psykiatrien og på føden snakkes det om alt fra oppussing til bikkjer og barnebarn ispedd et og annet spesialcase hvis man trenger en debrief eller kollegaenes syn på noe faglig. Anonymkode: 58f4b...f5b 1
Daria Skrevet 14. august 2022 #9 Skrevet 14. august 2022 Det er vel like variert der som på de fleste andre arbeidsplasser. Det ville vært rart om de aldri snakket jobb, men det er neppe det eneste eller viktigste samtaletemaet når de først har pause. Jeg har jobbet i skolen - det var em del jobbprat i lunsjen, men sjelden om enkeltelever.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #10 Skrevet 14. august 2022 Regner med at de snakker om det meste inkludert pasienter samtidig som de holder taushetsplikten og ikke går ut med navn og slikt. Gjør meg absolutt ingenting om legen min hadde snakket om meg, selv om jeg tviler på det siden mine plager og oppførsel må være et utrolig kjedelig tema. Anonymkode: 90141...1e7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2022 #12 Skrevet 15. august 2022 Jeg har en kronisk sykdom som monitoreres med blodprøver med faste mellomrom, og når jeg sitter på labben og venter på min tur sitter jeg rett ved siden av døren til pauserommet. Har mange ganger overhørt samtaler som handler om pasienter, men som regel er det fordi vedkommende søker kollegaenes erfaring og kunnskap, ikke for å latterliggjøre eller baksnakke. Anonymkode: 8a1cc...4bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå