Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å ta en doktorgrad og holder for øyeblikket på å skrive et utkast av søknaden. Universitetet mitt har lagt ut en mal for søknaden, og det står blant annet at man skal "kort rede gjøre for planlagt formidling utover selve avhandlingen". Likevel har jeg problemer med å finne konkret informasjon om hva som er normen her og hva som er forventet. Er det slik at kandidater må publisere annet innhold under en PhD? Eller skal man publisere deler av avhandlingen som vitenskapelige artikler? Google gir meg lite svar, så jeg tenkte det var greit å forhøre seg her da jeg er usikker på hva jeg må planlegge. Hvis det er til hjelp ønsker jeg å skrive innen humaniora.

Anonymkode: 97904...486

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Planlegger du feks å presentere på konferanse - poster eller innlegg. Innlegg i forskergruppe, undervise i temaet på universitet/høyskole osv.

Anonymkode: b0f86...8c0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Planlegger du feks å presentere på konferanse - poster eller innlegg. Innlegg i forskergruppe, undervise i temaet på universitet/høyskole osv.

Enig 👍🏼

Anonymkode: bb3b5...37e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og populærvitenskapelig formidling. Innen noen fagområder er dette svært viktig. Det kan være formidling til norske lærere hvis man forsker på pedagogikk, sykepleiere hvis man driver med sykepleiefaglig forskning +++. Rett og slett formidling av resultatene til dem som skal bruke dem i praksis. 
Og ikke glem de vitenskapelige artiklene i seg selv (med mindre du skal skrive en monografi, men det er sjelden). 

Anonymkode: 7fbf2...5f9

Skrevet

Sjekk om det er noen konferanser i Europa eller USA der du kan formidle prosjektet ditt på👍🏼

Skrevet

Du kan skrive doktorgrad på to måter, enten som monografi eller artikkelbasert. I mitt fagfelt kreves det av en av artiklene er publisert og minimum to til som enten er publisert eller på vei til å bli det. I tillegg kommer kappa. Formidlingen går ut på å presentere underveis på f.eks. faglige konferanser( i min søknad skrev jeg inn noen av de mest relevante i mitt felt). Det kan også vær av mer populærvitenskapelig art.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...