Gå til innhold

Eldre menneske som drikker 3-4 halvliter øl hver dag.. Alkoholiker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Passert 70 år, ikke synlig beruset.

Anonymkode: d0e85...24a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis noen må drikke 3-4 halvlitere hver dag har de et alkoholproblem.

Anonymkode: 3051f...ae3

Gjest Luksusbia
Skrevet

Mange alkoholikere erkjenner ikke selv at de er det, og da er det vanskelig å motivere til behandling. 50- tallsbarna har i hvert fall jeg gitt opp. Har brutt kontakten med foreldrene mine fordi de aldri har innrømmet at deres konflikter og alkoholisme gikk ut over min bror og meg

Skrevet

Hvis det ikke medfører noen praktiske problemer, så tror jeg ikke jeg hadde lagt meg bort i det.

Anonymkode: 90ba6...256

• Liker 2
Skrevet

Har lurt litt på det samme, jeg har et par tante og onkler, og fettere, som jeg tror drikker alkohol hver eneste dag, allerede fra lunsjtid. Det er oppegående mennesker, livsnytere vil kanskje noen kalle dem, de er mye sammen med venner, reiser mye, spiser mye god mat.. og på alle bilder de sender til meg eller legger ut på SoMe, skåler de i øl, vin, drinker eller irish coffee, fra lunsjtider. De klarer heller aldri skrive en sms uten å nevne alkohol, «sitter her og koser oss med hvitvin», «nå tar vi oss en kald en».. De er iallefall ikke flau over forbruket sitt..

Anonymkode: e4723...6f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har lurt litt på det samme, jeg har et par tante og onkler, og fettere, som jeg tror drikker alkohol hver eneste dag, allerede fra lunsjtid. Det er oppegående mennesker, livsnytere vil kanskje noen kalle dem, de er mye sammen med venner, reiser mye, spiser mye god mat.. og på alle bilder de sender til meg eller legger ut på SoMe, skåler de i øl, vin, drinker eller irish coffee, fra lunsjtider. De klarer heller aldri skrive en sms uten å nevne alkohol, «sitter her og koser oss med hvitvin», «nå tar vi oss en kald en».. De er iallefall ikke flau over forbruket sitt..

Alkoholikere pleier å skjule forbruket sitt da…….

Anonymkode: 87432...ec4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er det jeg har stusset på. Alkoholikere er vel å gå litt langt, men de kan virkelig ikke gå en dag uten alkohol, det har vi erfart når de er på besøk i byen hvor vi bor. Da er det paniske stemninger hvis de ikke har fått kjøpt inn alkohol.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Min bror (i 30-årene) var alkoholiker i 4-5 år, og prøvde absolutt ikke skjule det. La ut på Instagram at han drakk hver bidige dag/kveld/natt, og snakket ganske høyt om at han trengte alkohol for å takle det ene og det andre. Han drakk seg dritings på besøk hos meg, og det gikk ikke an å gå på restaurant uten at han omtrent sjanglet hjem igjen. I ettertid har han innrømmet at det var et rop om hjelp; både det at han drakk, og det at han var så åpen om det.

Anonymkode: 3ed56...f78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...