Gjest gjest1 Skrevet 22. november 2005 #1 Skrevet 22. november 2005 Korleis kan ein finne ut kva som er galt når lyden på pc-en hakkar når ein spelar musikk og slikt??
Gjest *Snart medlem* Skrevet 23. november 2005 #2 Skrevet 23. november 2005 Tja.... vanskelig å finne det ut sånn på stående fot, men først og fremst ville jeg reinstallert lydkortet. Hvis dette ikke hjelper kan det jo være programmet du avspiller filene i (forsøk evt å reinstallere det også). Hvis lydkortet er integrert i hovedkortet så kan det godt hende det er lydkortet som er problemet - integrerte lydkort har ofte en lei tendens til å være litt dårlige.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2005 #3 Skrevet 23. november 2005 Hvilket program er det? Er det den jukebox ett eller annet ås har jeg vært borti flere ganger at musikken hakker i dette programmet, prøv et nytt. Reinstallasjon av lydkortet er ikke nødvendig om det kun er i dette programmet du har problemer med lyden.
Gjest gjest1 Skrevet 24. november 2005 #4 Skrevet 24. november 2005 Takk for svar! Men korleis re-innstallerer ein lydkortet?
Gjest *Snart medlem* Skrevet 24. november 2005 #5 Skrevet 24. november 2005 Du har gjerne en cd med drivere til lydkortet som du kan installere igjen, men jeg anbefaler at du går til produsenten sin side og laster ned nye oppdaterte drivere. For å finne ut hvilket lydkort du har går du inn i kontrollpanelet -> lyder og lydenheter, og der vil du få opp navnet på lydkortet (feks SB Live). For å reinstallere lydkortet, må du avinstallere de eksisterende driverne først. Det gjør du også i kontrollpanelet -> lyder og lydenheter -> hardware. Her velger du den aktuelle enheten fra listen, velger egenskaper -> driver -> fjern. Så restarter du maskinen, og installerer de nye driverne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå