Gå til innhold

Brud med 4 mnd gammel baby

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har satt dato for lenge siden, men har nå endelig blitt gravid med termin ca 4 med før bryllupet. Noen som har giftet seg med såpass små barn? Noen erfaringer?

Usikker på hva vi skal gjøre. Mannen vil gjennomføre, men mistenker at han ikke vet helt hva det innebærer. Alle store innkjøp/bookinger er gjort og betalt 

Anonymkode: d3b90...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg giftet meg med baby på seks mnd. Det var riktignok en svært liten affære, så ikke helt sammenlignbart. 
Mine erfaringer/råd: 

1) Du MÅ ha én person som har som oppgave å passe på babyen i løpet av dagen. Komme med baby når den skal ha mat, ta baby når det ikke passer at du holder den, trille turer så babyen får sove etc. Denne personen kan ikke regne med å delta på selve bryllupet i særlig stor grad, så det er ikke lurt å velge noen som er nær deg, som søsken eller besteforeldre. Se på det som en jobb på lik linje med å stå på kjøkkenet. 
2) Du kan bare glemme festing og alkohol i særlig stor grad 

3) Regn med at du neppe er tilbake i matchvekt, og planlegg kjole ut fra det

Anonymkode: a607b...5ad

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*edit* Jeg giftet meg med baby på fem måneder; jeg regnet akkurat på det. 🤣 Jeg glemte at du må regne med lite søvn med baby, så det VIL gå ut over overskuddet ditt (sannsynligvis). 
Masse folk gifter seg med baby. Det går helt fint. Men det VIL bli et annerledes bryllup. Hadde du tenkt å ha full fest i tre dager til ende, ville jeg ventet… i 18 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig å kjøre dåp/navnefest i samme seremoni eller eventuelt rett etter hverandre på en grei måte?

Jeg var i et bryllup der brudeparet hadde en på noen mnd (husker ikke hvor gammel, men yngre enn deres vil være). De giftet seg i kirke, og hadde dåp i samme seremoni. Det kan også kanskje fungere ved en sivil seremoni? 

De hadde en ungdom (ung voksen) som barnevakt og ansvarlig for barnet hele dagen/kvelden, og bruden hadde et eget rom på hotellet der de hadde selskapet der hun kunne amme og babyen kunne sove.

Det fungerte fint for dem.

Anonymkode: c70a1...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår det samme som AB over. Dåp og bryllup sammen. Hovedfokus på barnet. Også kan dere arrangere middag/fest senere. Kanskje når barnet er 9mnd+ og kan overnatte? Barnet tar gjerne flaske også da. 

Alternativt hadde jeg invitert nærmeste familie til en rolig middag. Besteforeldre, foreldre, søsken, forlovere. Kanskje en venninne kan være med som barnepasser. 

Eller rett og slett utsatt hele bryllupet.

Anonymkode: f5202...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåp og bryllup sammen funker det (vi gjorde det), men det blir et helt annet bryllup. Vil TS at fokuset skal være bryllupet og at det skal være fest og lange taler, så fungerer det dårlig med baby og komboen dåp/bryllup. Jeg antar dette koker ned til hva slags bryllup TS + partner ønsker. Hvis alt er booket, innkjøpt og betalt allerede, er jo spørsmålet om ting kan utsettes (få penger tilbake, bruke senere), eller om man bare må gjøre det beste ut av det siden pengene ellers er tapt. Kombo dåp/bryllup er jo ofte mindre affærer (færre gjester) enn rene bryllup. Og hvis dere har kjøpt inn masse alkohol, er det neppe noen schlager i dåp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...