Gå til innhold

Baby 9 mnd som ikke vil sove selv om hun virker veldig trøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 9 måneder gamle datter har gått fra å ha en Power nap på dagtid til å nesten ikke sove selv om jeg ser hun er veldig sliten. Tidligere har jeg kunnet gi henne en flaske melk i ro og mak på soverommet og hun har oftest sovnet med flasken i munnen eller like etter. Så har jeg bare kunnet løfte henne over i sengen og hun sov da ofte i 1 1/2-3 timer. 

Nå om dagen har hun for vane å bare reise seg opp igjen i sengen når jeg forsøker å legge henne. Selv om hun er så trøtt at øynene faller igjen kjemper hun på og til slutt begynner hun bare å hyle mens hun står oppreist og det er umulig å få henne til å falle til ro igjen. Hun er en svært aktiv baby som krabber,åler seg rundt og reiser seg opp langs møbler hele dagen lang, så hun må jo bli sliten, kanskje enda mer enn før. Likevel faller hun altså ikke til ro, med unntak av hvis hun til slutt sovner i vippestolen av ren utmattelse. Denne sovingen varer uansett aldri lenge, ofte kun 10-15 minutter. Ellers er det mye gråt og hun virker veldig trøtt. Hun sover også dårlig på natt med mange oppvåkninger. 

Noen som har opplevd lignende i denne alderen? Hun har hatt tannfrembrudd av de to nederste fortennene for ca.1 mnd siden så tror ikke det plager henne lenger. Noen tips til hva denne søvnvegringen kan henge sammen med og tips om hvordan det kan bli bedre? 

Skal til helsesøster i morgen men vil gjerne høre andres erfaringer. 

Anonymkode: f5aaf...fa8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som 8-month sleep regression.

Anonymkode: dba01...00f

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det funker bedre å trilles i søvn?

Anonymkode: 2e6c9...e9c

Skrevet

Høres overstimulert ut. Har dere vært mye på farten? Andre rutiner etc i sommer?

Anonymkode: db55a...478

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje det funker bedre å trilles i søvn?

Anonymkode: 2e6c9...e9c

Kanskje, jeg tenkte å prøve i morgen. Da skal vi trille til helsestasjonen som er en halvtimes gåtur unna. 

ts

Skrevet

Hadde noen sånne perioder vi og. Det som funket best da var å trille en laaaang tur og tvinge henne i søvn på den måten. Kalesjen nede så det ikke ble så mye inntrykk og bare trille trille trille 

Anonymkode: 7a7dd...7d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres overstimulert ut. Har dere vært mye på farten? Andre rutiner etc i sommer?

Anonymkode: db55a...478

Nei, vi er stort sett hjemme og har rolige dager. Har ikke vært på ferie eller endret rutiner i sommer. Storesøster er i barnehagen på dagtid, men når hun kommer hjem blir det naturligvis litt mer lyd. Uansett tror jeg ikke det er utslagsgivende. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde noen sånne perioder vi og. Det som funket best da var å trille en laaaang tur og tvinge henne i søvn på den måten. Kalesjen nede så det ikke ble så mye inntrykk og bare trille trille trille 

Anonymkode: 7a7dd...7d6

Takk for tips! 

ts

Skrevet

Min hadde også en sånn periode når han lærte å stå i sengen, dagsoving ble et mareritt. Det vi gjorde var å begynne å legge han i vogna hvor han da ikke hadde mulighet til å reise seg. Sovnet med en gang da, han var jo stuptrøtt egentlig 😛 nå er han 12 måneder og kan fint duppe i senga si igjen for det er ikke lenger like stas å kunne reise seg opp når han har klart det i 4 mnd.😅

Anonymkode: f7477...b18

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...