Gå til innhold

Er det lov med boblebad på balkong i borettslag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er nok ikke tillatt. Men begrunnelse at det kan lekke og for tungt. Kan tenke deg hva som skjer hvis vannet lekker i tillegg. Vi hadde noen som hadde trampoline på verandaen i blokka, det varte ikke lenge. Hvordan har du tenke og tappe vannet ut??

Anonymkode: 64379...7c8

• Liker 2

I 1. Etasje går det vell greit? Jeg ville rett og slett spurt styret i borettslaget for å være sikker. Sørg for å få det skriftlig. Bor slik selv og hater den innskrenkningen av individets frihet😂 men jeg hadde spurt nettopp for å unngå drama i fremtiden. Om du ikke bor i 1 etg er det nok lurt også i forhold til det om terassen din tåler det 😊

Jeg har lyst til noe lignende selv så skjønner det godt😊

• Liker 1
  • Nyttig 2
-Missi- skrev (25 minutter siden):

I 1. Etasje går det vell greit? Jeg ville rett og slett spurt styret i borettslaget for å være sikker. Sørg for å få det skriftlig. Bor slik selv og hater den innskrenkningen av individets frihet😂 men jeg hadde spurt nettopp for å unngå drama i fremtiden. Om du ikke bor i 1 etg er det nok lurt også i forhold til det om terassen din tåler det 😊

Jeg har lyst til noe lignende selv så skjønner det godt😊

Bor dessverre i 3😅 men terrassen er av sement og ikke tre. Men hvordan jeg skulle fått vannet ut er jo et godt spørsmål...

Anonymkode: a9175...ca1

• Nyttig 1

Annonse

Jeg bor i blokk i borettslag også, og her står det oppslag om at alle må huske å måke snø fra balkongene sine, fordi snø blir tungt. Da kan man jo tenke seg hva de hadde ment om et helt basseng med vann... 

Det er også faren for lekkasje og at det renner hundrevis av liter med vann rett i hodet på de som bor under deg. Det er nok ikke særlig smart med basseng på balkongen i blokk, nei.

• Liker 5
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Bor dessverre i 3😅 men terrassen er av sement og ikke tre. Men hvordan jeg skulle fått vannet ut er jo et godt spørsmål...

Det er null stress, kjøp en sånn slange man tapper akvarier med! Tar noen timer, men det funker! Slangene lager vakuum og slik fraktes vannet i slangen. Så tapper man bare hele bassenget i dass 😂 

Men venten på balkongen er verre… selv om det er sement

Anonymkode: afc5f...262

1 liter vann veier 1 kg. Dette bassenget rommer 935 l = 935 kg. Altså like tungt som en liten bil når du fyller det opp. Og i tillegg kommer vekten til de som skal bade. Ikke gjør det.

Anonymkode: b2699...8e2

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1 liter vann veier 1 kg. Dette bassenget rommer 935 l = 935 kg. Altså like tungt som en liten bil når du fyller det opp. Og i tillegg kommer vekten til de som skal bade. Ikke gjør det.

Oj shit, er det så tungt 😂😂

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å shit 😅

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Oj shit, er det så tungt 😂😂

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Å shit 😅

Det kan vel ikke komme som noen overraskelse?? 😮

Anonymkode: 51abd...7f0

• Liker 9
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Spiller ikke noen rolle om det er sement🤣 Det er bæringen,  altså stålet og armeringsjern som avgjør bæreevnen. Og det må nok forsterkes. Kan ikke bare hive på et tonn med vekt. 

Anonymkode: 6b2fa...f24

• Liker 4
  • Nyttig 3
Annonse
AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 15.26):

Terrassen min i blokken her er av sement. Og vi kan fint helle en bøtte med vann på balkongen uten at det påvirker naboen under- det er nemlig avfallsrenner på sidene av balkongen. Tok noen år før jeg fant det ut. Så hør med styret eller sjekk. Du ser om det er hull på sidene der vannet kan renne, men dobbeltsjekk med styret så du ikke gjør en bommert. 

Anonymkode: e650f...6ce

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Terrassen min i blokken her er av sement. Og vi kan fint helle en bøtte med vann på balkongen uten at det påvirker naboen under- det er nemlig avfallsrenner på sidene av balkongen. Tok noen år før jeg fant det ut. Så hør med styret eller sjekk. Du ser om det er hull på sidene der vannet kan renne, men dobbeltsjekk med styret så du ikke gjør en bommert. 

Det er en viss forskjell på å helle ut en bøtte på 10 liter og å tømme et basseng på 935 liter. I tillegg kommer momentet som andre har nevnt, at det vil veie over et tonn med mennesker oppi, noe konstruksjonen av balkongen neppe er beregnet for.

Vil man absolutt ha badebalje å plaske i, bør man nok begynne å spare til enebolig eller rekkehus.

Anonymkode: cdfea...d17

• Liker 4
  • Nyttig 3
Gjest Anonym Brukar0
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Blir balkongen sterkere av å ha avfallsrenner :klo:?

AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 15.26):

En pumper ut vannet. Det finnes enkle, nedsenkbare pumper som tar kortere tid enn de en bruker til akvarier.

Men hadde ikke satset på å kjøpt en sånn pool uten å ha forhørt meg med borettslaget. Det blir tross alt temmelig tungt.

Anonymkode: 8dce7...998

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...