AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 Vi har et nabopar, som har 2 små barn. De er rene og pene i klærne men det er brukte bleier på utsiden, vi har felles hage. Det er fullstendig kaos inne hos de, sist vi var innom der så var det mat på gulvet som ikke var nytt. Det lukter grusom fra leiligheten deres. Vi har prøvd å si noe til de men det er for døve ører. hva ville dere gjort? Anonymkode: 149c6...288
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 De er småbarnsforeldre, hva forventer du? Anonymkode: 71125...72e 4 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi har et nabopar, som har 2 små barn. De er rene og pene i klærne men det er brukte bleier på utsiden, vi har felles hage. Det er fullstendig kaos inne hos de, sist vi var innom der så var det mat på gulvet som ikke var nytt. Det lukter grusom fra leiligheten deres. Vi har prøvd å si noe til de men det er for døve ører. hva ville dere gjort? Anonymkode: 149c6...288 Dere kan jo hjelpe dem med å rydde. Anonymkode: d672c...88d 8 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De er småbarnsforeldre, hva forventer du? Anonymkode: 71125...72e Møkkete bleier liggene ute på plenen som vi har felles? Søppel utenfor som lukter ? Det er det som det er hos de. Bleier overalt inne, skrev det ikke i hi men det lukter grusomt i gangen og på badet deres pga bleiene Anonymkode: 149c6...288 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Møkkete bleier liggene ute på plenen som vi har felles? Søppel utenfor som lukter ? Det er det som det er hos de. Bleier overalt inne, skrev det ikke i hi men det lukter grusomt i gangen og på badet deres pga bleiene Anonymkode: 149c6...288 Søppel lukter overalt. De møkkete bleiene kan du hjelpe dem med hvis du virkelig bryr deg. Det er tøft å være småbarnsforeldre til to små og gjerne hvis de er tette, men du er vel perfekt. Anonymkode: 71125...72e 8 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi har et nabopar, som har 2 små barn. De er rene og pene i klærne men det er brukte bleier på utsiden, vi har felles hage. Det er fullstendig kaos inne hos de, sist vi var innom der så var det mat på gulvet som ikke var nytt. Det lukter grusom fra leiligheten deres. Vi har prøvd å si noe til de men det er for døve ører. hva ville dere gjort? Anonymkode: 149c6...288 Det går jo 1000 ganger fortere om dere slenger dere innom og tar en ryddesjau, fremfor å måtte involvere tidkrevende tiltak. Dokumenter skal skrives, rapporter skal skrives, folk skal ringes, man må vente, noen snakker sammen, vente litt til, vente mer, bli spurt om hva som er problemet, osv. Så kan dere heller komme innom som de ressurssterke og sexy individene dere er og bare løse biffen for dem, om enn midlertidig. Det er bare så sykt mye mer motiverende enn å måtte se på noen skrive ned på en blokk alt mulig, og så skal man gjøre det til noe enda mer uoverkommelig. Anonymkode: d672c...88d 6 7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #8 Skrevet 14. august 2022 De prioriterer å være gode foreldre framfor å ha en perfekt fasade. Rydding etc tar de når det passer.... Jeg undrer meg ofte over sånne som deg, som legger seg oppi alt mulig og hva andre folk gjør/ikke gjør. Tenker at når fokuset ligger på fasade og feil hos andre, blir da egne barn godt ivaretatt?? Anonymkode: 946ad...9fd 10 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #9 Skrevet 14. august 2022 Jeg hadde aldri ryddet hos en annen person, slitsom nok å holde det rent hjemme hos meg og familien. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Søppel lukter overalt. De møkkete bleiene kan du hjelpe dem med hvis du virkelig bryr deg. Det er tøft å være småbarnsforeldre til to små og gjerne hvis de er tette, men du er vel perfekt. Anonymkode: 71125...72e Det er ikke deres jobb å plukke opp etter andre. Jeg synes småbarnsforeldrene burde i alle fall plukke opp brukte bleier som ligger ute på plenen. Det kan godt lukte søppel i søppelkassa. Anonymkode: 58a41...478 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #10 Skrevet 14. august 2022 Hos oss lukter det også iblant grusomt på badet og i gangen på grunn av bleiene. Det er der vi har stelleplass. Babyen bæsjer 2-4 ganger i døgnet, og i disse temperaturene blir det mye lukt selv om vi går ut med dem en gang om dagen. Jeg vet jo selv at det ikke akkurat er digg, men alternativet er å ta med meg barnet ut for å kaste 2-4 ganger i døgnet. Da får det heller ligge på vent. «Mat som ikke var nytt» er sikkert relativt, men det skjer også at frokostbrødbitene her først ryddes til kvelden. Det er godt mulig vi burde vært meldt til barnevernet, men jeg har ikke tenkt over brødskiver som tørker inn og vond lukt i rom vi ikke oppholder oss i som et omsorgsproblem, selv om det selvfølgelig ikke er det mest delikate som finnes. Anonymkode: 285a3...ecf 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #11 Skrevet 14. august 2022 Selv jeg som er et petimeter ville aldri tenkt tanken på å melde noen til bv fordi de har det rotete/skittent. Det er fremdeles innafor folks rett til å leve som de vil. Så lenge barna ikke blir mishandlet, misbrukt eller det er rus eller andre ting er ikke dette en barnevernssak. Det du kan gjøre er å si fra om søpla på utsiden. Det kan komme rotter kan du si. Men hvordan de har det inne har du ikke noe med. Du kan tenke ditt, som jeg også ville gjort, men la det være med det. Folk er forskjellige. At de bor i en svinesti er ikke ensbetydende med omsorgssvikt. De har bare en annen standard enn oss. Anonymkode: 5b872...f15 8 4
Blåjojo Skrevet 14. august 2022 #12 Skrevet 14. august 2022 Har du barn selv, ts? Om dette er rot og skitt som er unormalt å ha så ville jeg nok tatt kontakt med barnevernet. Men du må huske på at det er ulikt syn på hva som er akseptabel standard og leve i. Og som regel kjenner man ikke den vonde lukten selv, om man bor oppi det. Merkes bare når man kommer utenfra, så da kjennes det nok ekstra ille ut. 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #13 Skrevet 14. august 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: De prioriterer å være gode foreldre framfor å ha en perfekt fasade. Rydding etc tar de når det passer.... Jeg undrer meg ofte over sånne som deg, som legger seg oppi alt mulig og hva andre folk gjør/ikke gjør. Tenker at når fokuset ligger på fasade og feil hos andre, blir da egne barn godt ivaretatt?? Anonymkode: 946ad...9fd Fasade og boevne er to forskjellige ting, bare TS vet hvilken det et snakk om her. Mangler de boevne bør de få veiledning for barnas skyld. Det er ikke å stille veldig høye krav å ønske en felles plen fri for brukte bleier. Anonymkode: 56900...9bf 7 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #14 Skrevet 14. august 2022 Jeg har ikke barn selv, så jeg kan ikke forestille meg hvor vanskelig det er, men jeg ville kanskje ikke ringt barnevernet med mindre du trodde barna var i fare, fysisk eller mentalt. Det er dumt det ikke er noen andre tiltak som kan hjelpe voksne mennesker med rydding og sånn, føler barnevernet blir veldig ekstremt? Nå er jeg også veldig konfliktsky, så jeg ville sikkert ikke nevnt det til foreldrene om hva jeg synes haha Anonymkode: 58a41...478 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #15 Skrevet 14. august 2022 Jeg har små barn selv, og er høygravid i tillegg. En ting er rot, og at de eventuelt ikke har fått vasket over/fjernet mat fra den dagen/dagen før. Det er vel uansett ikke normalt slenge bleier fra seg overalt, og i felles hage som ts beskriver? Anonymkode: 4103a...480 13
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #16 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Søppel lukter overalt. De møkkete bleiene kan du hjelpe dem med hvis du virkelig bryr deg. Det er tøft å være småbarnsforeldre til to små og gjerne hvis de er tette, men du er vel perfekt. Anonymkode: 71125...72e De har 3 eldre barn over 16 så de kunne fint ha fått hjelp av de. Jeg har selv 4 små boende her. Så ja jeg klarer fint å rydde vekk og kaste våre bleier. Problemet er at det blir dratt overalt av fugler osv… vi har ryddet hos de før gjentatte ganger Anonymkode: 149c6...288 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #17 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Selv jeg som er et petimeter ville aldri tenkt tanken på å melde noen til bv fordi de har det rotete/skittent. Det er fremdeles innafor folks rett til å leve som de vil. Så lenge barna ikke blir mishandlet, misbrukt eller det er rus eller andre ting er ikke dette en barnevernssak. Det du kan gjøre er å si fra om søpla på utsiden. Det kan komme rotter kan du si. Men hvordan de har det inne har du ikke noe med. Du kan tenke ditt, som jeg også ville gjort, men la det være med det. Folk er forskjellige. At de bor i en svinesti er ikke ensbetydende med omsorgssvikt. De har bare en annen standard enn oss. Anonymkode: 5b872...f15 Ungene leker blandet møkkete bleier Anonymkode: 149c6...288 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #18 Skrevet 14. august 2022 Bor dere i et borettslag/sameie? Har dere ryddet inne hos dem flere ganger? Hvem er foreldrene, egentlig? Er de ellers tilsynelatende velfungerende og i jobb? Anonymkode: 86f58...26f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #19 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bor dere i et borettslag/sameie? Har dere ryddet inne hos dem flere ganger? Hvem er foreldrene, egentlig? Er de ellers tilsynelatende velfungerende og i jobb? Anonymkode: 86f58...26f Ja vi bor i et sameie. ja vi har det. Men det går en dag eller 2 så er det god gang igjen. Foreldrene er velfungerende i jobb sammenheng. Eller de et begge hjemme pga pappa perm. Han gidder ikke ta et tak hjemme . Flyr på kafé enten med eller uten kompiser i stedet for å rydde hjemme. Vi har begynt å takke nei når det er middags invitasjoner pga lukta er stram. Anonymkode: 149c6...288 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #20 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ungene leker blandet møkkete bleier Anonymkode: 149c6...288 Da hadde jeg ringt på og sagt det. Så hadde jeg sagt at jeg må klage til borettslaget/sameiet hvis de ikke holder utsiden søppelfri. Anonymkode: 5b872...f15 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå