Gjest Warrior Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 Det har skjedd noe som har fått meg så sint inni meg. Jeg vil bare få det til å roe seg og slappe av, for jeg er så redd for at jeg skal bli sint for den minste lille ting eller eksplodere. Hva gjør dere for å roe ned når sinne har bygget seg opp inni dere?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 For meg hjelper det ofte å få snakket om det med noen. Få lettet på trykket, så å si, og kanskje til og med få en liten bekreftelse på at jeg ikke er helt på jordet. Andre ganger får jeg en realitetsorientering, og skjønner at jeg overdriver og overreagerer. Når jeg har fått fortalt noen hvor sint og irritert jeg er, hvorfor, og hvor håpløs "Arne" er pleier jeg alltid å ha det litt bedre, og det hjelper meg med å få roet meg ned. Noen ganger skriver jeg også ned akkurat det jeg har lyst til å si til den personen jeg er sint på, helt uten filter, og det hjelper også litt. Dvs. jeg skriver gjerne en epost, uten at jeg har planer om å sende den. (Dette er ofte i jobbsammenheng.) Kan noe av dette hjelpe deg, tror du? Eller hisser du deg mer opp og blir enda sintere av å snakke om det? I så fall tror jeg det beste er å holde avstand til følelsene har roet seg. Det er uansett veldig bra at du ser faren, og ønsker å gjøre noe med det i forkant. Jeg håper det løser seg for deg uten eksplosjoner. ❤️ Anonymkode: 1c4cf...82b
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #3 Skrevet 14. august 2022 Er vel ikke så ofte det skjer, så jeg er ikke akkurat den rette til å svare på det. Du får vel bare hyle ut. Anonymkode: 07a5f...dfa
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er vel ikke så ofte det skjer, så jeg er ikke akkurat den rette til å svare på det. Du får vel bare hyle ut. Anonymkode: 07a5f...dfa Dette er også en ide. Et realt primalbrøl bak lukkede dører kan også gjøre skikkelig godt for å lette på trykket. Anonymkode: 1c4cf...82b
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 Det kan også hjelpe med fysisk aktivitet. Gå en tur, løp en tur, gjerne i skogen om det er mulig. Slit deg ut fysisk, så letter det ofte på det psykiske trykket også. Anonymkode: 1c4cf...82b 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 Jeg rydder og vasker når jeg blir sint. Anonymkode: ab2ad...024
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #8 Skrevet 14. august 2022 Jeg kjefter litt for meg selv. Snakker om det jeg sint for og får det ut på den måten. Eller gråter. Da synes jeg det går over etter litt. Og jeg støtter det å rydde og vaske, få ut energi på noe konstruktivt. Anonymkode: 32e5a...d6b
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #9 Skrevet 14. august 2022 Fysisk aktivitet, noe musikk på øret, en tlfsamtale med en venn, en gåtur i naturen … rett og slett litt typiske mindfullness ting, ting som gir deg glede og ro. Anonymkode: 052c6...045
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #10 Skrevet 14. august 2022 Kjøre tur med høy musikk, gå en tur i skogen, ringe pappa, sterk kaffe og sjokolade, Ringenes Herre-maraton, sykle, kaste stein i fjæra mm. Anonymkode: 91c11...ce7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #11 Skrevet 14. august 2022 Skrike inn i en pute f.eks. Ikke bare rope litt eller skrike litt, men skikkelig bruke alt du har av energi og brøle skikkelig. Skrike så du blir hes og sliten. Eller løpe ut i skogen og skrike der. Det samme - ikke bare et lite skrik, men brøle og skrike så du blir hes og sliten. Anonymkode: 667df...6d3
Gjest Warrior Skrevet 14. august 2022 #13 Skrevet 14. august 2022 Takk for rådene det hjalp å fikk roet meg ned før sinnet kom ut i dag i alle fall Føler meg alltid dårlig lenge etterpå men er glad for at sinne ikke gikk utover noen. Det som er det viktigste å unngå. At det holdt seg inni meg og ikke går utover andre. Er alltid så redd for at det skal skje igjen, for det er noe jeg ikke vil skal skje. Når jeg blir sint på noen så tenker at den eller de personene har vunnet over meg eller kommer til å vinne over meg. Til og med at hele samfunnet har vunnet over meg. Aner ikke hvorfor de tankene kommer, men når de tankene kommer blir jeg enda mer sint. Jeg har i alle fall klart å ikke la det ta overhånd. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ha sex. Anonymkode: b3212...3e1 Ja sex hjelper alltid, men meg hjelper det bare der og da. Senere på dagen kan jeg bli like sint igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå