AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 Ble ferdig med utdannelse og flyttet til en ny by for fire dager siden. Har kommet inn på et nytt studie og planen er å jobbe ved siden av, men jeg angrer sånn på at jeg flyttet. Liker/trives ikke i leiligheten jeg skal bo i, kjenner ingen her, er alene og gråter nesten 24/7. Har det fælt. Satt på bussen på vei hjem fra IKEA og begynte å gråte, heldigvis hadde jeg på meg solbriller… Følte at bunnen var nådd. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Er i slutten av 20-årene, så er ikke en vgs-elev. Har flyttet før, flyttet fra hjemplassen for å gå på vgs, flyttet igjen for å jobbe og studere, men har aldri reagert slik før… Anonymkode: 8e9af...de1 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 Sjekk ut hey girl i din by. Det blir hva du gjør det til, men akkurat nå høres det ut som du er litt i sjokk/ angst tilstand. Anonymkode: f2b25...c1a 8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #3 Skrevet 14. august 2022 Prat med legen din, dette er ikke normalt. Anonymkode: 97fa2...c36
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 4 dager er jo ingenting..ta tiden til hjelp. Helt vanlig å bli stresset ut av endringer. Anonymkode: 6a178...cd6 19
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Prat med legen din, dette er ikke normalt. Anonymkode: 97fa2...c36 Er det rart kapasiteten til fastlegen er sprengt. Nei, man drar ikke til legen fordi man er nedstemt i 4 dager. Det gjør man bare ikke. Ts, så fort du kommer deg i arbeid og studier så blir dagene annerledes. Anonymkode: f65a7...6d8 21 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 Kanskje det er et tegn på at du skal gjøre noe annet..Har du en annen mulighet? Anonymkode: 87b91...93c 1
smilo Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 Gå/sykle rundt og gjør deg kjent med ditt nye hjemsted. Finn fine plasser hvor du kan komme tilbake til. Sjekk ut FB-sider/grupper for plassen 8 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #8 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Prat med legen din, dette er ikke normalt. Anonymkode: 97fa2...c36 Atte hæ? Det er da helt normalt at kan man kjenne på slike følelser etter en ny overgang, selv om man har taklet det fint før. Man må bare ta tiden til hjelp. Anonymkode: 9449f...64c 11 1 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #9 Skrevet 14. august 2022 ❤️ Leilighet går det å bytte ut. Er nok en større overgang å flytte vekk nå, enn når ‘alle andre’ av dine venner og kjente var i samme situasjon ved overgang til videregående og første studiested. Men du kan få det fint Du skal både studere og jobbe, som begge deler gir deg mulighet til å bli kjent med nye mennesker. Anonymkode: 71261...6c1 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #10 Skrevet 14. august 2022 Kan du nærme deg å bli utbrent? Du har akkurat fullført et studie, så skal du studere enda mer. Var dette noe du ville, eller følte du bare at det noe du må? Er du lei? Hva tenker du rundt dette du skal gjøre. Se bort fra bosted/venner etc..men tenk heller gjennom livet ditt. Hva du skal studere, bruke tiden din på. Kanskje du kunne trengt et friår med jobb i stedet? Anonymkode: 3a12e...b67 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #11 Skrevet 14. august 2022 Takk til som har svart. Alt er tøft nå, gråter ikke like mye nå, men er deppa. Har skrevet leiekontakt for ett år og aner ikke hva jeg skal gjøre. Skal snakke med utleier og høre om det er mulighet for meg å flytte, selv om det ikke ser så lyst ut. Gjorde en tabbe ved å flytte, og det innså jeg ikke før jeg var her. Det er ingenting for meg her. Hvis jeg ikke kommer meg ut fra kontakten vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Det er så vondt, alltid hatt en slik følelse før😢 Anonymkode: 8e9af...de1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #12 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kan du nærme deg å bli utbrent? Du har akkurat fullført et studie, så skal du studere enda mer. Var dette noe du ville, eller følte du bare at det noe du må? Er du lei? Hva tenker du rundt dette du skal gjøre. Se bort fra bosted/venner etc..men tenk heller gjennom livet ditt. Hva du skal studere, bruke tiden din på. Kanskje du kunne trengt et friår med jobb i stedet? Anonymkode: 3a12e...b67 Jeg tror ting har gått veldig fort, etter at jeg ble ferdig jobbet jeg nesten fram til jeg flyttet, hadde fri i 4 dager, og så flyttet jeg. Hadde ikke forventet denne reaksjonen. Liker ikke plassen, liker ikke leiligheten, gruer meg til studiestart og er ikke motivert til å søke etter jobb sånn som jeg har det nå. Hvis jeg kommer meg ut fra kontakten, flytter jeg tilbake, bare tanken på det gjør meg lettet. Anonymkode: 8e9af...de1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #13 Skrevet 14. august 2022 Det er bare ett år. Tiden går fort. Alle klarer å bo kjipt i et år. Ha litt perspektiv på tilværelsen, hvordan tror du flyktningene fra Ukraina har det? Anonymkode: e5d8f...c25 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #14 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sjekk ut hey girl i din by. Det blir hva du gjør det til, men akkurat nå høres det ut som du er litt i sjokk/ angst tilstand. Anonymkode: f2b25...c1a Hadde aldri hørt om hey girl før, hvis jeg er stuck her pga leiligheten, skal jeg definitivt sjekke det ut❤️ Anonymkode: 8e9af...de1 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #15 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde aldri hørt om hey girl før, hvis jeg er stuck her pga leiligheten, skal jeg definitivt sjekke det ut❤️ Anonymkode: 8e9af...de1 Stuck pga LEILIGHETEN?? Er du ikke meldt på en høyskole el da? Du vil jo bli kjent med folk på studiet. Og på jobb, når du finner deg det. Ikke tillat deg selv å gi opp ved første motbakke,da! Kan bli helt supert, kanskje får du din beste venninne eller møter ditt livs kjærlighet på denne plassen? Eller studiet viser seg å være midt i blinken? Anonymkode: 0e2fe...d68 13
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #16 Skrevet 14. august 2022 Normalt å føle hjemlengsel i begynnelsen. Jeg følte det samme. Det verste gikk over etter noen uker, og etter noen måneder trivdes jeg godt. Gi det litt tid. Anonymkode: 58334...d1b 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #17 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det rart kapasiteten til fastlegen er sprengt. Nei, man drar ikke til legen fordi man er nedstemt i 4 dager. Det gjør man bare ikke. Ts, så fort du kommer deg i arbeid og studier så blir dagene annerledes. Anonymkode: f65a7...6d8 Hva andre kontakter lege for skal du bare drite i!! Det kan ligge mye mer bak enn det ts skriver. Folk kan få gi de rådene de vil, så er det opp til ts å vurdere hvilke råd som passer best for henne! Anonymkode: c1d60...919 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #18 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er bare ett år. Tiden går fort. Alle klarer å bo kjipt i et år. Ha litt perspektiv på tilværelsen, hvordan tror du flyktningene fra Ukraina har det? Anonymkode: e5d8f...c25 Uff… slutt å sammenlign med andre som har det verre. Nå handler denne tråden om ts. Ikke om flyktninger Anonymkode: c1d60...919 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #19 Skrevet 14. august 2022 Jeg har flyttet en del og den følelsen der kjenner jeg godt igjen. Siste gang jeg flyttet var hit jeg bor nå. Første dagene eller kanskje første uka er man litt i sjokk og jeg fikk også reaksjon med voldsomt med hodepine en tid forover..men begynte nå å jobbe og komme i gang med rutiner osv osv... og nå trives jeg så godt. Har ikke angret ett sekund at jeg flyttet hit. Nå har jeg fått fine kolleger, og meldt meg inn i frivillig organisasjon her og der får jeg også vært med på mye rart hvis jeg ønsker og har tid. Så ikke gi opp etter 4 dager. Det er normalt å føle på en voldsom ensomhet i begynnelsen. Og man føler seg så utrolig alene. Men ikke gi opp.. det vil gå seg til når hverdagen starter. Lykke til. Anonymkode: 926e0...fea 2
Avstand Skrevet 14. august 2022 #20 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk til som har svart. Alt er tøft nå, gråter ikke like mye nå, men er deppa. Har skrevet leiekontakt for ett år og aner ikke hva jeg skal gjøre. Skal snakke med utleier og høre om det er mulighet for meg å flytte, selv om det ikke ser så lyst ut. Gjorde en tabbe ved å flytte, og det innså jeg ikke før jeg var her. Det er ingenting for meg her. Hvis jeg ikke kommer meg ut fra kontakten vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Det er så vondt, alltid hatt en slik følelse før😢 Anonymkode: 8e9af...de1 Du skal kunne flytte ut fort dersom utleier finner ny leietaker. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå