Angus Skrevet 22. november 2005 #1 Skrevet 22. november 2005 Jeg ser da bort i fra politiske verv og kongelig posisjonen Sjef i Statoil og Hydro er nærligende å foreslå, men jeg mener det å bli kringkastingsjef for Nrk må være på toppen av karrieren til en/ei som har høye mål i liven innen jobbkarriere. Hadde jeg hatt nødvendig kvalifikasjoner osv. så ville jobben som kringkastingsjef kommet lang forann de to andre hva mener dere ?
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #2 Skrevet 22. november 2005 Kringkastingssjef??? Tror jeg hadde valgt veldig mye foran en sånn jobb gitt... Politiske verv; da er man jo valgt og har et verv. Følgelig ville jeg kanskje vært statssekretær i UD eller noe...
Gjest gjest1 Skrevet 22. november 2005 #3 Skrevet 22. november 2005 Det første som slår meg at å være sentralbanksjef ikke er så dumt..
Gjest TomKrus Skrevet 22. november 2005 #4 Skrevet 22. november 2005 Lottmillionær eller idolvinner. Eller kanskje fotballspiller. Dette er vel de som blir sett mest opp til.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2005 #5 Skrevet 22. november 2005 høyesterettsjustitiarius. Da kan du iallefall skryte av at du er den eneste som har den jobben.
Gjest vimse Skrevet 23. november 2005 #6 Skrevet 23. november 2005 (endret) Lottmillionær eller idolvinner. Eller kanskje fotballspiller. Dette er vel de som blir sett mest opp til. ← Kan hverken synge eller spille fotball, men jeg tenkte og litt på lottomillionær, hadde vært kjekt det! Men, så er det kanskje ikke direkte en stilling, kom jeg til å tenke på.. Hmmm... Riksmeglingsmann kanskje? Endret 23. november 2005 av vimselims
Gjest Tristessa Skrevet 23. november 2005 #7 Skrevet 23. november 2005 Enig med gjest (!), Høyesterettsjustitiarius er nok det høyeste man kan komme i mine øyne. Medlem av HR uansett er ganske stort.
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 23. november 2005 #8 Skrevet 23. november 2005 Sentralbanksjefen er Primus inter Pares. Mest makt, og ikke flere av dem enn av høyesterettsjustitiarier.
Gjest filosofia Skrevet 23. november 2005 #9 Skrevet 23. november 2005 Hva som faktisk ER den høgeste stilligen og GIR mest makt, utenom politiker? Eller hva folk flest ser på som den ultimate stillingen? Jeg vil tro at de fleste ikke aner hvilken jobb som gir ultimat maktposisjon, meg selv inkludert. Men jeg kan innbilde meg at det er noe slikt som styreleder innen et vakent stort selskap med mye internasjonal kontakt. Som disse oljeselskapene, ettersom olje er statskassa i landet. Eller de som frakter oljen, han skipsredermannen det kom ut bok om nå... Noe slikt? Folk flest tenker vel på fotballspillere og dåsemikler på tv antar jeg. Som noen sa her.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2005 #11 Skrevet 23. november 2005 Kringkastingssjef??? Tror jeg hadde valgt veldig mye foran en sånn jobb gitt... Politiske verv; da er man jo valgt og har et verv. Følgelig ville jeg kanskje vært statssekretær i UD eller noe... ← Ud? Skulle ikke være en vits vel?
Gjest merethe . L. M Skrevet 23. november 2005 #12 Skrevet 23. november 2005 For tiden må det være min stilling. Føler det slik selv. Jeg håndterer mange stillinger på en gang. Jeg er mor,hustru.og utearbeidende. Jeg skal være elskerinne,mor, en god kokk, en god baker. Jeg skal være en god mor og problemløser. Det er jeg som er finansminister. Litt sykepleie og psykolog er også påkrevet. Fra gartnerstillingen har jeg nå permisjon,men nå er snekkerbuksen kommet på til innearbeide. Så er jeg hundetrener og selskapsarrangør. haer skal fedtlige lag tilbredes og julen forbredes. Når alt dette småpjusket er unnagjort , så kan jeg gå på¨jobben å smile og ønske alle en god dag.
Gjest motsatt Skrevet 23. november 2005 #13 Skrevet 23. november 2005 Hjelpepleiere, renholdsarbeidere, renovasjon osv. Det er de som holder maskineriet igang i landet. Uten dem stopper gamle Norge.
Gjest Melk Skrevet 23. november 2005 #14 Skrevet 23. november 2005 Departementsråd i SMK. Norges høyeste embetsstilling.
BK Skrevet 7. desember 2005 #15 Skrevet 7. desember 2005 høyesterettsjustitiarius. Da kan du iallefall skryte av at du er den eneste som har den jobben. ← Høyesterettsjustitiarius er faktisk den høyest rangerte offentlige stillingen. Så pr. definisjon så er det den høyeste stillingen i det offentlige Norge
Gjest Melk Skrevet 7. desember 2005 #16 Skrevet 7. desember 2005 Høyesterettsjustitiarius er faktisk den høyest rangerte offentlige stillingen. Så pr. definisjon så er det den høyeste stillingen i det offentlige Norge ← Trodde dep.råd på SMK faktisk stod høyere?
Gjest *Snart medlem* Skrevet 7. desember 2005 #17 Skrevet 7. desember 2005 Forsker innen medisin er et høyt respektert yrke for meg.
BK Skrevet 8. desember 2005 #18 Skrevet 8. desember 2005 Trodde dep.råd på SMK faktisk stod høyere? ← Det er vel en politisk stilling. Men uansett så er i hvertall høyesterettsjustitiarius det høyeste ikke politiske embetet i Norge.
Gjest Melk Skrevet 8. desember 2005 #19 Skrevet 8. desember 2005 Det er vel en politisk stilling. Men uansett så er i hvertall høyesterettsjustitiarius det høyeste ikke politiske embetet i Norge. ← Nei, det er ikke en politisk stilling. Har de siste årene vært innehatt av Nina Frisak. For første gang i historien blir en kvinne utnevnt som statens øverste embedsmann. Nina Frisak blir departementsråd ved Statsministerens kontor. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...e?service=print
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå