Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man jobber 2 dager i uka i en liten stilling, ser du på det som å være arbeidsledig? Selv føler jeg at man er det og søker fortsatt andre jobber for man klarer seg jo ikke på en så liten inntekt. Men hva tenker du?

Anonymkode: fbbae...9e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du har en stillingsbrøk. 

Anonymkode: 42422...f2e

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke arbeidsledig, men jeg ville følt det samme som du føler. 

Anonymkode: 501b2...0ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvis man jobber 2 dager i uka i en liten stilling, ser du på det som å være arbeidsledig? Selv føler jeg at man er det og søker fortsatt andre jobber for man klarer seg jo ikke på en så liten inntekt. Men hva tenker du?

Anonymkode: fbbae...9e3

Selvfølgelig er ikke det å være arbeidsledig. Derimot kan det være en strategisk smart måte å definere seg selv som det når man aktivt søker og er intr i mer jobb. 

Anonymkode: 56efc...181

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Selvfølgelig er ikke det å være arbeidsledig. Derimot kan det være en strategisk smart måte å definere seg selv som det når man aktivt søker og er intr i mer jobb. 

Anonymkode: 56efc...181

Hvordan er det strategisk smart? 

Anonymkode: 501b2...0ca

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Arbeidsledig er å ikke ha jobb. Du er ikke arbeidsledig. 

Skrevet

Overhodet ikke arbeidsledig. Du har jo en arbeidsgiver 🌺

Anonymkode: 2cf2c...66e

Skrevet

Har du en arbeidskontrakt så er du ikke arbeidsledig.

Skrevet

Du er ikke arbeidsledig, men dette er et folkelig uttrykk som ikke har en spesifikk mening. Det du kan gjøre er å registrere deg som arbeidssøker, og kreve dagpenger for 80% av normert arbeidstid. Da er du arbeidssøker.

Skrevet

Man skiller mellom helt ledig og delvis ledig. Altså at du har en liten stilling, men ønsker deg større stilling. Så du er da delvis arbeidsledig.

Anonymkode: c422c...457

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...