AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 Vurderer å bytte ut den gamle sekken min nå som jeg tar mere studier, tror jeg trenger 28-34L, men ikke bestemt meg om hvilken. Hvilken butikker er det egentlig som selger sekker som passer utenom bokbutikker(Norli/Ark) og sportsbutikker(XXL/Intersport) og bagorama? Helts fysiske i Drammen/Oslo området, men netbutikker går også hvis det er bra sekker. Anonymkode: a82b6...2ed
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 Veskebutikker selger sekker, vet ikke hva som ligger i Oslo/Drammen da jeg bor på en helt annen kant av landet. Beckmann street flex og city max er jo gode studentsekker, men vet ikke om de har de i bokhandel. Anonymkode: 415b4...1a7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #3 Skrevet 14. august 2022 Jeg liker Kånken-sekker fra Fjellreven fordi de kan åpnes helt opp og dermed lett å få oversikt over innholdet samt lett å pakke. Man slipper å rote ned i sekken for å lete etter noe som ligger i bunnen. Når jeg pakker til kort reise/helgetur legger jeg den flatt ned og åpner opp hele sekken, da kan den pakkes slik som en koffert. Finnes i flere størrelser, med og uten pc-lomme. Jeg har både liten og en stor. Anonymkode: 93182...f1c
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 Jeg har også en Fjällrävensekk, men har valgt den modellen som heter Räven 28 istedenfor Kånken. Jeg er veldig fornøyd med denne sekken, og har brukt den aktivt til jobb, helgeturer og studier i flere år nå. Noe jeg synes er bra er at sekken er at den er veldig gjennomtenkt og forseggjort. Den har flere rom og lommer, og da er det lettere å holde orden og å finne ting. Den har eget rom med polstret lomme til bærbar PC nærmest ryggen, pluss to rom til. Den har dessuten et bedre bæresystem enn de ulike Kånken-modellene, slik at den passer godt både til dagsturer (eller helgetur med lite bagasje) og studier. Den finnes i flere farger. Sammenliknet med Kånken ligger prisen høyere enn de enkleste modellene, men lavere enn de dyreste. Jeg kjøpte min på en Fjällrävenbutikk, for jeg hadde bare sett den på nett og ville gjerne se og prøve den først. Anonymkode: 7e579...3ec
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 Meg over: sorry for litt usammenhengende innhold her og der. Jeg slettet og skrev om noe, men alt ble ikke slettet. F.eks her: "Noe jeg synes er bra er at sekken er at den er veldig gjennomtenkt og forseggjort." Jeg mener selvsagt: "Noe jeg synes er bra er at den er veldig gjennomtenkt og forseggjort." Anonymkode: 7e579...3ec
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 Prøv en sportsekk. Jeg brukte osprey mange år og du kunne ikke kjenne hvor tung sekken var med bøker i før du holdt i den med hånden. Også fint med hoftebånd når det ble skikkelig tungt. Anonymkode: c72d6...3c8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har også en Fjällrävensekk, men har valgt den modellen som heter Räven 28 istedenfor Kånken. Jeg er veldig fornøyd med denne sekken, og har brukt den aktivt til jobb, helgeturer og studier i flere år nå. Noe jeg synes er bra er at sekken er at den er veldig gjennomtenkt og forseggjort. Den har flere rom og lommer, og da er det lettere å holde orden og å finne ting. Den har eget rom med polstret lomme til bærbar PC nærmest ryggen, pluss to rom til. Den har dessuten et bedre bæresystem enn de ulike Kånken-modellene, slik at den passer godt både til dagsturer (eller helgetur med lite bagasje) og studier. Den finnes i flere farger. Sammenliknet med Kånken ligger prisen høyere enn de enkleste modellene, men lavere enn de dyreste. Jeg kjøpte min på en Fjällrävenbutikk, for jeg hadde bare sett den på nett og ville gjerne se og prøve den først. Anonymkode: 7e579...3ec Den så fin ut, men den kan ikke åpnes helt opp, som Kånken? Det er det jeg synes er den store fordelen med Kånken-modellen. Min største Kånken har også et eget polstret pc-rom med glidelås slik at jeg slipper å ha pc i hovedrommet. PC-rommet er relativt romslig med god plass til skrivebøker etc i tillegg til pc. Ellers er det et stort hovedrom samt en lomme foran til småting. Den har også polstrede seler og er mye bedre å bære enn små Kånken. Anonymkode: 93182...f1c
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #8 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Den så fin ut, men den kan ikke åpnes helt opp, som Kånken? Det er det jeg synes er den store fordelen med Kånken-modellen. Min største Kånken har også et eget polstret pc-rom med glidelås slik at jeg slipper å ha pc i hovedrommet. PC-rommet er relativt romslig med god plass til skrivebøker etc i tillegg til pc. Ellers er det et stort hovedrom samt en lomme foran til småting. Den har også polstrede seler og er mye bedre å bære enn små Kånken. Anonymkode: 93182...f1c Nei, den kan ikke åpnes helt, noe jeg synes er en stor fordel. Akkurat det er nok litt smak og behag. Jeg har hatt en annen sekk fra en annen leverandør med mulighet til å åpne rommet helt, og synes igrunnen ikke det var noe særlig. For meg gir en løsning med flere rom og lommer større mulighet for orden, og mindre behov for full åpning for å se hele bagasjen på en gang. Rävens PC-rom er også stort nok til skriveblokk etc i tillegg til PC-en. Anonymkode: 7e579...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #9 Skrevet 14. august 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Veskebutikker selger sekker, vet ikke hva som ligger i Oslo/Drammen da jeg bor på en helt annen kant av landet. Beckmann street flex og city max er jo gode studentsekker, men vet ikke om de har de i bokhandel. Anonymkode: 415b4...1a7 Det er to av de jeg vurderer, og er hovedsakelig de man finner i bokhandler som ikke bare er ment for barn. Men jeg er nyskjerrig på hva annet som fins og andre butikker. Den ene er tyngre og ett stort rom mens den andre er lettere og flere rom. 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg liker Kånken-sekker fra Fjellreven fordi de kan åpnes helt opp og dermed lett å få oversikt over innholdet samt lett å pakke. Man slipper å rote ned i sekken for å lete etter noe som ligger i bunnen. Når jeg pakker til kort reise/helgetur legger jeg den flatt ned og åpner opp hele sekken, da kan den pakkes slik som en koffert. Finnes i flere størrelser, med og uten pc-lomme. Jeg har både liten og en stor. Anonymkode: 93182...f1c Etter hva jeg har sett er ikke Krånken noe alternativ for meg, da den ikke ser så behagelig ut å ha på, ser også litt liten ut, kanskje nok til kun PC og bøker, men når jeg også har lyst ha plass til mat, høretelefoner og kanskje noe mere plass hvis jeg kjøper noe småtteri på veien hjem fra skolen osv, tviler jeg på at den er stor nok. 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har også en Fjällrävensekk, men har valgt den modellen som heter Räven 28 istedenfor Kånken. Jeg er veldig fornøyd med denne sekken, og har brukt den aktivt til jobb, helgeturer og studier i flere år nå. Noe jeg synes er bra er at sekken er at den er veldig gjennomtenkt og forseggjort. Den har flere rom og lommer, og da er det lettere å holde orden og å finne ting. Den har eget rom med polstret lomme til bærbar PC nærmest ryggen, pluss to rom til. Den har dessuten et bedre bæresystem enn de ulike Kånken-modellene, slik at den passer godt både til dagsturer (eller helgetur med lite bagasje) og studier. Den finnes i flere farger. Sammenliknet med Kånken ligger prisen høyere enn de enkleste modellene, men lavere enn de dyreste. Jeg kjøpte min på en Fjällrävenbutikk, for jeg hadde bare sett den på nett og ville gjerne se og prøve den først. Anonymkode: 7e579...3ec Hadde egentlig fjernet Fjallraven som ett alternativ fordi jeg ikke visste den der eksisterte, den ser ut som et mulig alternativ. 1 hour ago, AnonymBruker said: Prøv en sportsekk. Jeg brukte osprey mange år og du kunne ikke kjenne hvor tung sekken var med bøker i før du holdt i den med hånden. Også fint med hoftebånd når det ble skikkelig tungt. Anonymkode: c72d6...3c8 Fleste tur sekker som jeg har sett har ikke lomme til laptop. Jeg kom over en modell fra dem som hadde det, husker ikke hva den het men var 24/7 ett eller annet, men fant den ikke på lager noe sted uansett så så ikke så mye nermere på det. Utseende messing liker jeg ikke hvordan tur sekker ser ut heller, men kan kanskje ses bort i fra hvis den er perfekt på andre måter.... -TS Anonymkode: a82b6...2ed
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #10 Skrevet 14. august 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Fleste tur sekker som jeg har sett har ikke lomme til laptop. Jeg kom over en modell fra dem som hadde det, husker ikke hva den het men var 24/7 ett eller annet, men fant den ikke på lager noe sted uansett så så ikke så mye nermere på det. Utseende messing liker jeg ikke hvordan tur sekker ser ut heller, men kan kanskje ses bort i fra hvis den er perfekt på andre måter.... Kanskje Arcane fra Osprey kan være noe? Den er muligens større enn du trenger, men jeg kjøpte en nå nylig og er veldig fornøyd så langt selv om jeg ikke har gått den inn skikkelig. Den har laptoplomme og et par andre smålommer i tillegg, og en del liter kapasitet til andre ting uten at den ser så enorm ut. Vet at Chillout har den hos seg, vet ikke om de har butikk i Drammen men de har det iallefall i Oslo. Anonymkode: 15aa2...f30
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #11 Skrevet 14. august 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje Arcane fra Osprey kan være noe? Den er muligens større enn du trenger, men jeg kjøpte en nå nylig og er veldig fornøyd så langt selv om jeg ikke har gått den inn skikkelig. Den har laptoplomme og et par andre smålommer i tillegg, og en del liter kapasitet til andre ting uten at den ser så enorm ut. Vet at Chillout har den hos seg, vet ikke om de har butikk i Drammen men de har det iallefall i Oslo. Anonymkode: 15aa2...f30 Større en jeg trenger? Det står at den er 20L, så tror den nok er for liten. Men kan kankjse se på den. Det var forresten Tropos jeg så litt på men er utsolgt over alt, den er 32L tror jeg. Anonymkode: a82b6...2ed
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #12 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Større en jeg trenger? Det står at den er 20L, så tror den nok er for liten. Men kan kankjse se på den. Det var forresten Tropos jeg så litt på men er utsolgt over alt, den er 32L tror jeg. Anonymkode: a82b6...2ed Arcane finnes i flere størrelser. Om du vil gå i fysisk butikk, anbefaler jeg Chillout på Majorstuen. Anonymkode: 5f52c...398
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #13 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg liker Kånken-sekker fra Fjellreven fordi de kan åpnes helt opp og dermed lett å få oversikt over innholdet samt lett å pakke. Man slipper å rote ned i sekken for å lete etter noe som ligger i bunnen. Når jeg pakker til kort reise/helgetur legger jeg den flatt ned og åpner opp hele sekken, da kan den pakkes slik som en koffert. Finnes i flere størrelser, med og uten pc-lomme. Jeg har både liten og en stor. Anonymkode: 93182...f1c Signerer denne. Kånken er gull! Har den i 3 størrelser. Den minste (mini) har jeg 2 av, en til dagsturer i fjell og mark og en til bybruk. Genialt med egen lomme til laptopene, har til 17» og 14». Ville ikke byttet den ut. Kule farger også. Anonymkode: 18846...022
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #14 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er to av de jeg vurderer, og er hovedsakelig de man finner i bokhandler som ikke bare er ment for barn. Men jeg er nyskjerrig på hva annet som fins og andre butikker. Den ene er tyngre og ett stort rom mens den andre er lettere og flere rom. Etter hva jeg har sett er ikke Krånken noe alternativ for meg, da den ikke ser så behagelig ut å ha på, ser også litt liten ut, kanskje nok til kun PC og bøker, men når jeg også har lyst ha plass til mat, høretelefoner og kanskje noe mere plass hvis jeg kjøper noe småtteri på veien hjem fra skolen osv, tviler jeg på at den er stor nok. Hadde egentlig fjernet Fjallraven som ett alternativ fordi jeg ikke visste den der eksisterte, den ser ut som et mulig alternativ. Fleste tur sekker som jeg har sett har ikke lomme til laptop. Jeg kom over en modell fra dem som hadde det, husker ikke hva den het men var 24/7 ett eller annet, men fant den ikke på lager noe sted uansett så så ikke så mye nermere på det. Utseende messing liker jeg ikke hvordan tur sekker ser ut heller, men kan kanskje ses bort i fra hvis den er perfekt på andre måter.... -TS Anonymkode: a82b6...2ed Jeg bruker den største utgaven av Kånken til jobb. Tro meg, den er ikke liten. Har med massevis i den sekken hver dag. PC m lader og mus, skrivebøker, penner, adgangskort til jobben, hodetelefoner, sminkepungen, hårbørste, drikkeflaske, matpakke, ekstra jakke og skjerf, noen ganger ekstra sko m.m. Den største jobbsekken jeg har hatt. Bruker den også hvis jeg reiser bort ei helg. Legger den vannrett, åpner den helt, og pakker i den som man pakker i en koffert. Den originale/vanlige Kånken blir for liten for meg. Den største utgaven har polstrede seler og er behagelig å ha på. Anonymkode: 93182...f1c
AnonymBruker Skrevet 25. august 2022 #15 Skrevet 25. august 2022 Noen tanker jeg har akkuratt nå: Rains sekker, som jeg ser mange har: alt for små. DB sekker som også "Alle" studenter har: Liker ikke utseende, og vil ikke ha sekk som åpner fronten, ser upraktisk ut. Osprey: Sekker som Tropos og Nebula er ikke på lager noen steder. Fjallraven Raven 28L: Den i butikker hadde verken bryst stropp eller ventilert rygg, men ser ut som kanskje ny modell har ventilert rygg? Men har uansett ikke bryst stropp, og ser muligens bittelitt for liten ut. (Har ikke bestemtmeg) Beckmann Urban og City Max: Ser greie ut, grei størelse, usiker på kvaliteten, flere mindre rom en den under. Beckman Street FLX: Ser ut som den har stoff og glidlås som tåler noe vann, men på samme tid sier beckmann at sømmer ikke er helt tette, så kanskje man må ha regntrekk som ikke følger med på den uansett eller er det bra nokk? (Bryr meg mest om vann og laptop rommet egentlig) færre rom. Noen hevder Beckmann er overpriset og dårlig da... -TS Anonymkode: a82b6...2ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå