Gå til innhold

Hva slags inntekt kan denne damen ha? (Barnebidrag)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og mannen min skal utarbeide en privat barnebidragsavtale for et barn han har. Av en eller annen grunn vil ikke barnemor oppgi inntekten sin, så det blir bare «gjetting» så langt i prosessen. Jeg har ikke barn selv så jeg har ikke peiling på hva slags stønader, trygd osv hun evnt får. Hva slags inntekter tror dere hun har? 

- Gift, mannen er ufør 

- 2 barn mellom 6-12 hvor den yngste er med mannen hun er gift med nå og den eldste med min mann 

- Deltidsjobb et par dager i uka og har hatt sporadiske kortvarige ansettelsesforhold de siste årene 

Anonymkode: ee019...34d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt umulig å vite når vi ikke vet hva hun jobber med.

Anonymkode: cce33...1ee

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er helt umulig å vite når vi ikke vet hva hun jobber med.

Anonymkode: cce33...1ee

Deltidsjobb i ulike kjedebutikker 

Skrevet

Dere kan sjekke inntekten hennes (og mannens) på skatteetaten sine sider.. Hun får opp at dere har søkt, men det er jo helt greit når hun ikke vil oppgi inntekt. Ellers er det vel greit å la nav ta seg av utregningen. 

Anonymkode: 9099f...3cb

• Liker 6
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere kan sjekke inntekten hennes (og mannens) på skatteetaten sine sider.. Hun får opp at dere har søkt, men det er jo helt greit når hun ikke vil oppgi inntekt. Ellers er det vel greit å la nav ta seg av utregningen. 

Det er alminnelig inntekt som vises på skatteetaten dvs. etter fradrag og inkl. kapitalinntekter.

Barnetrygd osv er ikke skattepliktig inntekt som vises på Skatteetaten.

Skrevet

Enten så må dere søke opp på skatteetaten eller så må dere la nav regne ut bidraget.

Anonymkode: 24e07...606

• Liker 2
Skrevet

Men gitt de opplysningene over, er dere noen som vet hva slags stødnader hun kan få? Hva har man krav på i en sånn situasjon? Er det noe annet enn standard barnetrygd..?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men gitt de opplysningene over, er dere noen som vet hva slags stødnader hun kan få? Hva har man krav på i en sånn situasjon? Er det noe annet enn standard barnetrygd..?

Nei, kun ordinær barnetrygd. Så lenge hun er gift har mannen hennes forsørgeransvar for henne.

• Liker 2
Skrevet

Dette ville jeg overlatt til NAV å regne ut. Når hun ikke vil oppgi inntekt betyr jo det at samarbeid = 0. Hvis hun kunne ha jobbet mer enn det hun gjør (altså at hun jobber lite frivillig), kan inntekten skjønnsregnes, tror jeg. Altså at hun må betale bidrag som om hun tjente mer. 

Anonymkode: 2477d...4ae

• Liker 4
Skrevet

Overlat til nav så de får ordne utregning.

Anonymkode: e27dd...e56

• Liker 1
Skrevet

Trekk deg ut av det og overlat  det til NAV og foreldrene.

Det et svært vanskelig å se at en utenforstående, partisk person faktisk bidrar til konstruktiv samarbeid under de forholdene.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spar dere mye uvennskap og la nav regne ut hvor mye. Det er et godt råd. Private avtaler er ofte feil beløp, noe man gjerne finner ut etter avtalen er inngått og så blir noen av dere sure. 

Anonymkode: 2f1f1...338

• Liker 7
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enten så må dere søke opp på skatteetaten eller så må dere la nav regne ut bidraget.

⬇️

Anonym Brukar0 skrev (2 timer siden):

Det er alminnelig inntekt som vises på skatteetaten dvs. etter fradrag og inkl. kapitalinntekter.

Barnetrygd osv er ikke skattepliktig inntekt som vises på Skatteetaten.

Skrevet

Bidragskalkulatoren til Nav gir jo en god pekepinn. Antar hun har en årslønn på kanskje 150.000 med deltidsjobb et par ganger i uken. Kanskje 200.000. 

Din mann vil nok få sjokk over hvor høyt bidraget vil settes av Nav. 

Anonymkode: 06773...fd5

Skrevet

La vær å betale i starten, så tenker jeg hun kommer fort på banen. Da går det enten via NAV, eller hun må oppgi inntekten til barnefaren.

Anonymkode: 867d5...48f

Skrevet

Be om beregning via nav. 

Skrevet

Da trenger vel ikke mannen å oppgi hvor mye han får heller da? 

Anonymkode: d3f7e...059

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det trenger da ikke bety noe. Jeg har ikke jobb, men tjener likevel mange hundre K på OnlyFans

Anonymkode: b0aa0...44b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det trenger da ikke bety noe. Jeg har ikke jobb, men tjener likevel mange hundre K på OnlyFans

Anonymkode: b0aa0...44b

Den inntekten du evt har på OF er skattepliktig 

• Liker 2
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (26 minutter siden):

Den inntekten du evt har på OF er skattepliktig 

Jeg tror jeg på ta opp dette med mine kollegaer i skatteetaten i morgen.

Anonymkode: 7446b...bde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...