Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjøres det med feiringer etc på din jobb? I min forrige iobb ble det brukt masse tid på å å arrangere både bursdagsfeiringer, babyshowers etc og en god del av planleggingen skjedde i arbeidstida selv om selve feiringen skjedde utenfor. For eksempel kunne to stykker bruke et par timer på å dekke bord etc. i en annen jobb jeg hadde, kunne vi bruke halve arbeidsdagen på å feire bursdager (full middag etc). I min nåværende jobb blir runddanser markert med is eller ei enkel kake i lunchen, og de som har mulighet, stikker innom. Hvordan er det hos dere? 

Anonymkode: 93d97...668

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke med annet enn at noen har fått det med seg, og passer på å gratulere høyt slik at andre også får det med seg. 

Innimellom er det noen superbakere som tar med langpannekake. Eller om en som har vært ansatt i en årrekke blir 50 kan det være en markering. Blomster blir sendt hjem ved runde dager. 

Heldigvis, er 100+, der alle kjenner alle, så noe annet ville vært slitsomt. 

Anonymkode: 30494...20d

Skrevet

Kanskje kjøper vi en kake som blir spist i lunsjen. 

Skrevet

Tar en is eller slår til med en brus til lunsj kanskje. Jobber alene 😊

Anonymkode: 6b702...57c

• Hjerte 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Kun runde dager blir feiret (hvis jubilanten ønsker det) og da spanderer arbeidsgiver kake på alle.

Skrevet

Folk sier bare gratulerer med dagen.  Vi er rundt 50 stk,  kan ikke feire bursdag hver uke. 

Anonymkode: 1df84...bcb

• Liker 1
Skrevet

Runde tall blir markert med et gavekort, noen får kake. «Vanlige bursdager» blir markert forskjellig, noen får ballonger hengt opp og bilder, andre ikke en oppmerksomhet. 
Når det er så forskjell så syns jeg bursdager på jobb er en uting. 

Anonymkode: 7ec44...8d6

• Liker 2
Skrevet

den som skal feire bursdag skal lage en sjokoladekake / eplekake, eller lignende. Så tar man med denne kaken til jobben på selve bursdagen, og alle sammen spiser dette til lunsj. 

ikke noe "ekstra" utover dette...                

Anonymkode: 4949c...59f

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Her tar den som har bursdag med kake på jobb, som deles med kolleger i pausen. Men det er helt frivillig. 

Skrevet

Min lille teori er at den ekstreme kake-/kjøkken-/feirekulturen utarter seg mer på arbeidsplasser med mange kvinner. Eller der kvinner (av alle kjønn) er dominerende i det sosiale selv om de ikke nødvendigvis er det i det faglige.

I likestillingskampen på 70-tallet skulle kvinnene ut av kjøkkenet og inn i bedrifter og kontorer. Men hva skjedde? Jo de tok med seg og laget kjøkken, bursdagsfeiringer og annen hjemmekos på jobben i stedet. Det er så ekstremt nå at det på noen kontorer nå kommer kvinnevedtatte gulv til gulvtepper og det diskuteres i fullt alvor om det kan være lov med sko på disse teppene. Tror snart jeg hører hjemme i et litt mer macho land.

Skrevet
Charlie Amberson skrev (3 minutter siden):

Min lille teori er at den ekstreme kake-/kjøkken-/feirekulturen utarter seg mer på arbeidsplasser med mange kvinner. Eller der kvinner (av alle kjønn) er dominerende i det sosiale selv om de ikke nødvendigvis er det i det faglige.

I likestillingskampen på 70-tallet skulle kvinnene ut av kjøkkenet og inn i bedrifter og kontorer. Men hva skjedde? Jo de tok med seg og laget kjøkken, bursdagsfeiringer og annen hjemmekos på jobben i stedet. Det er så ekstremt nå at det på noen kontorer nå kommer kvinnevedtatte gulv til gulvtepper og det diskuteres i fullt alvor om det kan være lov med sko på disse teppene. Tror snart jeg hører hjemme i et litt mer macho land.

Hos oss er det menn som er ivrigst på kake-fredag. Mens jeg og mange andre kvinner begrenser det til en kopp kaffe, da jeg ikke ser vitsen med å trøkke i seg kake og søtt, for så å bli daff og trøtt etterpå, midt i arbeidsdagen. 

• Nyttig 2
Skrevet

Vi gratulerer hverandre med dagen. Synes det er en uting og bruke arbeidstiden på feiring. Kakepresset er jeg også glad stort sett er historie. En flaske, blomst eller sjokolade ( ut i fra hvem jubilanten  er) fra arbeidsgiver ved runde tall er hyggelig. 

Anonymkode: adf70...4c5

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Runde tall blir markert med et gavekort, noen får kake. «Vanlige bursdager» blir markert forskjellig, noen får ballonger hengt opp og bilder, andre ikke en oppmerksomhet. 

Veldig forskjell på runde tall på min jobb også. Det kommer av at sjefen spør i forkant om den ansatte ønsker noen oppmerksomhet. Da kan det bli alt fra "helst ikke", til bare et kort+flaske eller konfekt å ta med hjem, til kake og litt oppmerksomhet i fredagslunsjen, til full pupp med taler, felles middag og drikkekalas på kvelden.

Heldigvis valgfritt.

Og så er det kanskje unaturlig å feire hardt 40-årsdagen til noen som nettopp har startet.

Anonymkode: ff5a7...4f1

Skrevet

Ingen markeringer, bortsett fra noen runde dager der sjefen har kjøpt inn marsipankake vi spiser sammen.

Anonymkode: cf580...6bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Tja, man er litt eldre enn barneskolealder der foreldre måtte sette regler for millimeterfordeling etterhvert. 

Voksne mennesker er ulike. Noen elsker oppmerksomet, og bruker også mye tid på å gi oppmerksomhet. Noen er tettere på hverandre enn andre. Noen hater enhver form for oppmerksomhet. 

Som oftest får man det man gir, så enkelt er livet. 

Skrevet

På snart 20 år har en kake blitt innkjøpt til en rund dag. Og det er det. 

Anonymkode: ef51f...e3e

Skrevet

Vi er ca 30 stk på jobb og her feires kun runddager.

Det er de som er i sosial-gruppen som pleier å fikse dette. At de bruker noen timer på å fikse mat samt dekke bord gjør meg ingenting. Vi har et veldig godt samhold på jobben og at noen orker å fikse til en hyggestund er bare fint synes jeg.

Hender at vi også har felles stor-lunsj ved jul og påske også.

Nå har jeg en jobb hvor vi jobber i team, vi jobber aldri selvstendig så det er en veldig sosial jobb. Man jobber ikke her om man ikke er glad i mennesker.

Anonymkode: dbc94...b92

• Liker 1
Skrevet

Det er kake, taler og gave på runde dager der jeg jobber nå. Noen samler inn penger til en gave.

På min første arbeidsplass brukte de enhver unnskyldning for å kjøpe inn kaker, det var hele tiden noe greier, ny logo, nye kanaler, premierer og nye programmer, noen som hadde fått nominasjoner eller priser for noe etc (jobber i media).

Til de som sier det er en kvinnegreie, så var det jo ledelsen - som utelukkende besto av menn på det tidspunktet jeg jobbet der - som alltid skulle markere alt og lage fest og halloj. 

Anonymkode: e5eec...ad7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja, man er litt eldre enn barneskolealder der foreldre måtte sette regler for millimeterfordeling etterhvert. 

Voksne mennesker er ulike. Noen elsker oppmerksomet, og bruker også mye tid på å gi oppmerksomhet. Noen er tettere på hverandre enn andre. Noen hater enhver form for oppmerksomhet. 

Som oftest får man det man gir, så enkelt er livet. 

Når det er ledere som ordner og fikser, som hos oss, så syns jeg det skal være likt for alle. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når det er ledere som ordner og fikser, som hos oss, så syns jeg det skal være likt for alle. 

Om ledelsen henger opp ballonger til enkelte, men ikke til andre, så er det enten noe du ikke har fått med deg av at folk har meldt inn egne ønsker og preferanser. Eller så må denne arbeidsplassen være temmelig skakkjørt også på andre områder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...