Gå til innhold

Søknadsfristen på en ledig stilling gikk ut i går og jeg så stillingen nå. Er det ingenting jeg kan gjøre? 🤔😤

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: 0618a...04e

Videoannonse
Annonse
Gjest Smeltemann
Skrevet

Send søknad.  Er du kvalifisert og de vil ha deg i jobben så har det ingenting å si om du sender en dag for seint. 

Skrevet

Send søknad og snakk med de.

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Du får ihvertfall ikke jobben hvis du ikke søker, så det er bare å sende en søknad.

Det verste som skjer er at du ikke får jobben, noe verre enn det skjer ikke.

Skrevet

Send søknad, enten via siden eller som mail til de som annonserte. Skriv at du så stillingen først nå, og selv om fristen var i går er dette drømmejobben så du kunne ikke dy deg, eller noe slikt :) 

Anonymkode: 642a8...8be

• Liker 4
Skrevet
Smeltemann skrev (39 minutter siden):

Send søknad.  Er du kvalifisert og de vil ha deg i jobben så har det ingenting å si om du sender en dag for seint. 

Men det er elektronisk, så søknadsskjemaet er stengt

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er elektronisk, så søknadsskjemaet er stengt

Da ringer du. Det står garantert et tlf nr der for kontaktpersonen for stillingen. Lykke til!

Anonymkode: ec179...de0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Send Mail eller ring :) 

En venninne oppdaget en stillingsannonse dagen etter fristen. Hun sendte Mail og hørte om hun kunne søke. Det var greit. Hun ble kaldt inn tip intervju og fikk jobben😄 

Anonymkode: 5dc76...299

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Da ringer du. Det står garantert et tlf nr der for kontaktpersonen for stillingen. Lykke til!

Anonymkode: ec179...de0

Da gjør jeg det! Takk 😊

Skrevet

Ring kontaktpersonen som er oppgitt og hør. De er bare mennesker de også. Har selv jobbet som HR-leder med blant annet rekruttering i åresvis og jeg setter i alle fall pris på initiativ.

Mye heller en som ringer og forklarer at h*n nettopp så stillingen og syns den var så interessant at h*n håper det fortsatt er mulig å søke enn alle de obligatoriske søknadene fra NAV-klienter som er pålagt å søke x antall stillinger per uke eller mnd. Beklager lang setning.

Vil si at 20-30% av søknadene har null relevans til stillingen og kommer fra helt andre yrkesgrupper med dertil hørende utdannelse og erfaring, enn det vi spør etter. F.eks tannlege eller frisør som søker på it-stilling som krever spesifikke sertifiseringer (og utdannelse). Hele søknadsteksten skriker «jeg er totalt uinteressert» - og kommer nok kun pga NAV sine regler for arbeidsledige.

For ordens skyld - jeg snakker ikke om søkere med hull i cv-en eller som på noen måter ønsker eller har begynt på noen type omskolering. Eksemplene er reelle og for å illustrere at med kompetanse og erfaring og ikke minst motivasjon til å lære, så er man gjerne mye nærmere jobben enn man tror.

Kjør på og ring - det kan godt hende at det er deg de ser etter. Husk at antall søknader ikke nødvendigvis sier noe om kvaliteten og det reelle utvalget.

Lykke til!!

Anonymkode: 6c397...d0c

• Liker 1
Skrevet

I det offentlige er de strenge på søknadsfristene, men i det private har man slingringsmonn. I tillegg til kvalifiserte søkere er det arbeidsgiver ser etter motiverte søkere og nå kan du jo få vist at du er motivert for akkurat denne stillingen. 

Anonymkode: 9ee24...633

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ring kontaktpersonen som er oppgitt og hør. De er bare mennesker de også. Har selv jobbet som HR-leder med blant annet rekruttering i åresvis og jeg setter i alle fall pris på initiativ.

Mye heller en som ringer og forklarer at h*n nettopp så stillingen og syns den var så interessant at h*n håper det fortsatt er mulig å søke enn alle de obligatoriske søknadene fra NAV-klienter som er pålagt å søke x antall stillinger per uke eller mnd. Beklager lang setning.

Vil si at 20-30% av søknadene har null relevans til stillingen og kommer fra helt andre yrkesgrupper med dertil hørende utdannelse og erfaring, enn det vi spør etter. F.eks tannlege eller frisør som søker på it-stilling som krever spesifikke sertifiseringer (og utdannelse). Hele søknadsteksten skriker «jeg er totalt uinteressert» - og kommer nok kun pga NAV sine regler for arbeidsledige.

For ordens skyld - jeg snakker ikke om søkere med hull i cv-en eller som på noen måter ønsker eller har begynt på noen type omskolering. Eksemplene er reelle og for å illustrere at med kompetanse og erfaring og ikke minst motivasjon til å lære, så er man gjerne mye nærmere jobben enn man tror.

Kjør på og ring - det kan godt hende at det er deg de ser etter. Husk at antall søknader ikke nødvendigvis sier noe om kvaliteten og det reelle utvalget.

Lykke til!!

Anonymkode: 6c397...d0c

Takk skal du ha 💞

Skrevet

Noen som har søkt sånn før? Etter søknadsfristen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...