Gå til innhold

Hva er kul og trendy klesstil for en dame på 50?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja… har passert 50, 170 cm høy og slank. Lange ben. Er nok grodd litt fast i five units bukser som er utrolig behagelige. Liker i grunnen klsssiske klær. 
Kunne nok med fordel freshet garderoben både i stil og farger 

Kan noen komme med råd/bilder og/eller stiltips? 

Anonymkode: 0caa3...b63

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

du skriver trendy klær, men at du liker klassiske klær. fant noen bilder av stiler i klassiske klær jeg syns er fine og inspirerende :)

classic1.jpg

classic2.jpg

classic5.jpg

classic6.jpg

classic7.jpg

classic8.jpg

Endret av Natta1980
  • Liker 12
Skrevet

Kommer jo veldig an på hva slags liv du har da. Jobb, venner, fritid. Ønsker du egne klær til jobb og noe annet ellers. Mine venner ville blitt veldig overraska om jeg dukka opp i høye hæler og klassiske klær. Klassiske klær hadde funka på jobb, men ikke fullt ut med hæler og alt.

Og 50 er ingen alder lenger. Det er voksen tenker jeg og du trenger ikke kle deg noe annerledes enn en i 30-åra. Handler mer om livsstil.

Anonymkode: ca28d...34a

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kommer jo veldig an på hva slags liv du har da. Jobb, venner, fritid. Ønsker du egne klær til jobb og noe annet ellers. Mine venner ville blitt veldig overraska om jeg dukka opp i høye hæler og klassiske klær. Klassiske klær hadde funka på jobb, men ikke fullt ut med hæler og alt.

Og 50 er ingen alder lenger. Det er voksen tenker jeg og du trenger ikke kle deg noe annerledes enn en i 30-åra. Handler mer om livsstil.

det går fint an å gå i høye hæler både på jobb og fritid selv om vi bor i norge.

• Hjerte 1
Skrevet
Natta1980 skrev (1 time siden):

det går fint an å gå i høye hæler både på jobb og fritid selv om vi bor i norge.

Jeg vet det, men det kommer litt an på hvem du er sammen med, hvor du jobber og hva du gjør på fritida. For meg ville det vært veldig «off» sammenlignet med andre jeg omgås. Stilen må liksom passe til livsstilen. Jeg kan gjerne bruke kjoler, skjørt og dressbukser, men stilen må være mer avslappet.

Men jeg synes det er veldig stilig på dem som passer til det altså! Tenker noen ganger det kunne vært litt kult med en jobb der det ville vært naturlig med litt finere klær. Men så synes jeg samtidig det er deilig at sneakers fortsatt er mote. 😆

• Liker 3
Skrevet

image.jpeg.0b56b1153da03122fb1b6e5b7fee6e61.jpeg

Anonymkode: f5a21...5e9

• Liker 11
Skrevet
Natta1980 skrev (8 timer siden):

du skriver trendy klær, men at du liker klassiske klær. fant noen bilder av stiler i klassiske klær jeg syns er fine og inspirerende :)

classic1.jpg

classic2.jpg

classic5.jpg

classic6.jpg

classic7.jpg

classic8.jpg

Stilig, men kjedelig. Og ts etterlyser farger, dette er det minst fargerike jeg kan tenke meg. Men helt i tråd med at kvinner 50 pluss helst skal kle seg anonymt.

Anonymkode: 0ea35...404

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Stilig, men kjedelig. Og ts etterlyser farger, dette er det minst fargerike jeg kan tenke meg. Men helt i tråd med at kvinner 50 pluss helst skal kle seg anonymt.

Hun vil nok skille seg ut blant alle damene i allværsjakke.

Anonymkode: fff75...49a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hun vil nok skille seg ut blant alle damene i allværsjakke.

Går alle 50 år gamle damer med allværsjakke? Betyr det at jeg må skaffe meg en? Jeg er 51 og har aldri hatt behov for det, men nå burde jeg altså ha en?

Anonymkode: 7837b...753

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Går alle 50 år gamle damer med allværsjakke? Betyr det at jeg må skaffe meg en? Jeg er 51 og har aldri hatt behov for det, men nå burde jeg altså ha en?

Ja.

Jeg er 41 og har altså 9 år på å øve meg på livets første allværsjakke 😅🤷‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er mange flere damer på 50+ med allværsjakke enn med den type klær som er i innlegg #2.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mange flere damer på 50+ med allværsjakke enn med den type klær som er i innlegg #2.

Hvor er alle disse damene i allværsjakke? Jeg bor i en av landets største byer, og ser knapt en eneste. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

klassisk og elegante klær går for det meste i farger som svart, hvit, beige, camel og grått.

mulig du kan komme med bedre forslag, da?

• Liker 4
Skrevet
9 hours ago, Natta1980 said:

classic1.jpg

classic2.jpg

classic5.jpg

classic6.jpg

classic7.jpg

classic8.jpg

Antrekket på nederste bilde var veldig fint😊

Anonymkode: edd83...adf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvor er alle disse damene i allværsjakke? Jeg bor i en av landets største byer, og ser knapt en eneste. 

Allværsjakke er en litt flåsete måte å si at det er lite elegante damer.

Poenget er at ts på ingen måte hadde blitt veldig anonym med klærne i innlegget.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Allværsjakke er en litt flåsete måte å si at det er lite elegante damer.

Poenget er at ts på ingen måte hadde blitt veldig anonym med klærne i innlegget.

Jo, hun hadde blitt veldig anonym. Minus de høye hælene da, de er fine, men i byer med brostein, pøsregn, snø og is er de bare å glemme. Bortsett fra det ville hun sett ut som advokater / eiendomsmeglere / ingeniører / bankansatte / kontoransatte flest. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jo, hun hadde blitt veldig anonym. Minus de høye hælene da, de er fine, men i byer med brostein, pøsregn, snø og is er de bare å glemme. Bortsett fra det ville hun sett ut som advokater / eiendomsmeglere / ingeniører / bankansatte / kontoransatte flest. 

Mye tullprat på deg. se heller å host opp noen bedre forslag.

Ut ifra det du har sagt her, har du tydeligvis ikke vært mye rundt.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg gleder meg til å se dine forslag til iøynefallende antrekk.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tja… har passert 50, 170 cm høy og slank. Lange ben. Er nok grodd litt fast i five units bukser som er utrolig behagelige. Liker i grunnen klsssiske klær. 
Kunne nok med fordel freshet garderoben både i stil og farger 

Kan noen komme med råd/bilder og/eller stiltips? 

Anonymkode: 0caa3...b63

Bruk fine kne lange kjoler og skjørt. Og ikke klipp deg guttekort!!!

Anonymkode: ef1d1...f9c

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes de klærne som ble brukt som forslag var elegante og alderdsadekvate. Passer en typisk kibbe classic kroppstype. Ikke alltid målet er å være iøynefallende,  da kan en bare kjøre Gudrun sjøden fra topp til tå og se ut som en jobber på sirkus.Blir sett på 10 mils avstand da, men lekkert vil de fleste ikke synes det er. No fence til de som er into Gudrun. Det er bare ikke for alle. 

Anonymkode: 535f3...51c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...