Gå til innhold

Jeg drikker alt for mye pepsi max

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og alt for lite vann. Skal endre på det nå, men kan det ha påvirket fertiliteten? 

Anonymkode: a5c92...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke noe om sammenhengen mellom brus og fertilitet, men jeg drakk Pepsi Max som gravid med god samvittighet. Man kan ha opp til 200mg koffein pr dag, dvs mer enn 1,5l Pepsi Max 🥰 

Anonymkode: 70ae3...bdc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og alt for lite vann. Skal endre på det nå, men kan det ha påvirket fertiliteten? 

Anonymkode: a5c92...d73

Nei det har nok ikke påvirket fertiliteten din :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er vel noe sprikende forskning på dette. En del forskning sier at 100-200 går greit. Hvis du har prøvd lenge så ville jeg gitt det et forsøk med å kutte ut koffein :) 

Anonymkode: 00ef1...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg kan ikke noe om sammenhengen mellom brus og fertilitet, men jeg drakk Pepsi Max som gravid med god samvittighet. Man kan ha opp til 200mg koffein pr dag, dvs mer enn 1,5l Pepsi Max 🥰 

Det er 300 mg koffein i 1,5l Pepsi max.

Jeg har byttet ut pepsi max med smakstilsatt vann og dersom jeg vil ha noe godt kjøper jeg brus uten koffein :)

Anonymkode: b15a7...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er 300 mg koffein i 1,5l Pepsi max.

Jeg har byttet ut pepsi max med smakstilsatt vann og dersom jeg vil ha noe godt kjøper jeg brus uten koffein :)

Anonymkode: b15a7...239

Legger meg flat, meg som er dårlig til å regne ser jeg 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser bort i fra koffeinen (som ikke er bra i seg selv), så er jo pepsi max kjemisk framstilt med masse unaturlige tilsetningsstoffer. Og det er så mye syre i det at folk vasker dass med det (!).

Ville ikke helt i meg det skvipet hverken under prøving eller graviditet (og det gjorde jeg ikke heller).

https://viivilla.no/interior/renhold-og-inneklima/slik-holder-du-hjemmet-rent-med-cola/

Anonymkode: c2d42...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...