AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 Om en 8 åring ikke har eget rom men deler seng med far uten mulighet til privatliv eller trekke seg tilbake. Er ikke dette rart og ikke egentlig greit? Ville dere tenkt over dette som rart om det var venn av deres barn? Anonymkode: bb4a8...c18
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 Nei, jeg vokste opp sånn frem til jeg var 11 og fikk mitt eget rom. Var hod far annenhver helg. En 8 åring søker seg ikke til et rom alene. Det gjør dem når de er større som regel. Anonymkode: 8a076...8aa 5
Hannah80 Skrevet 14. august 2022 #3 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, jeg vokste opp sånn frem til jeg var 11 og fikk mitt eget rom. Var hod far annenhver helg. En 8 åring søker seg ikke til et rom alene. Det gjør dem når de er større som regel. Anonymkode: 8a076...8aa Selvfølgelig er det mange 8-åringer som gjør det. 12 6
GammelKaktus Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 Nja, det spørs jo litt på omstendighetene rundt. Hvis han bor fast hos far og ikke har et eget rom eller seng så er det litt merkelig men om han bare er annenhver helg så synes jeg ikke det er noe rart. En venninne av meg delte rom med sitt barn inntil barnet var 12 og de hadde mulighet til å kjøpe noe større, må man så må man. 9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, jeg vokste opp sånn frem til jeg var 11 og fikk mitt eget rom. Var hod far annenhver helg. En 8 åring søker seg ikke til et rom alene. Det gjør dem når de er større som regel. Anonymkode: 8a076...8aa Å ja, du har fasit på hvordan alle er i en hver alder? Anonymkode: 54e15...aea 2
Kaffekrus Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 Tenker at faren sikkert hadde syntes det var ideelt å ha et soverom til, men er ikke sikkert han har råd? Noen betaler jo et halvt huslån i bidrag, og har derfor ikke økonomi til å kjøpe noe større. Når gutten blir større flytter nok far på sofaen når 8 åringen er der. Kjenner enslige forsørgere som har planer om å løse det slik når de blir eldre . 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 Høres ikke bra ut i det hele tatt å måtte dele seng med andre når en er åtte år. Anonymkode: b6868...8d4 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #8 Skrevet 14. august 2022 Går nok helt greit Anonymkode: 915e9...91d 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #9 Skrevet 14. august 2022 er nok helt greit Anonymkode: eab78...b12 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #10 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Om en 8 åring ikke har eget rom men deler seng med far uten mulighet til privatliv eller trekke seg tilbake. Er ikke dette rart og ikke egentlig greit? Ville dere tenkt over dette som rart om det var venn av deres barn? Anonymkode: bb4a8...c18 Min blir ti og nekter å sove på rommet sitt. 😅 ikke lett.. skulle så gjerne ønske han ville ha foretrukket sitt rom. Men har gitt opp litt for nå 😂 Det er mange som samsover. Hadde ikke tenkt på dette. Men hadde kansje spurt far om ikke barnet skal ha sitt eget rom snart. Anonymkode: 6eadb...35b 2
Tanuki Skrevet 14. august 2022 #11 Skrevet 14. august 2022 Tenker det kommer an på situasjonen. Vår 8-åring vil helst ikke sove alene, han har eget rom, men det kan gå ukesvis mellom gangene han oppolder seg der. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #12 Skrevet 14. august 2022 9 åring her da men når han er her annenhver helg sover han aller helst med pappaen sin. Han har eget rom men vil han sove med pappa får han det. Anonymkode: 9eb29...5e3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #13 Skrevet 14. august 2022 Klart et barn skal ha egen seng!!!! Anonymkode: 6d30c...24b 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #14 Skrevet 14. august 2022 Her vi bor er det mange leiligheter med ett soverom, der det bor par med et lite barn, men også flere mødre/fedre som bor alene med et større barn. Det er sikkert forskjellig når man evt velger å la barnet få disponere soverommet til vennebesøk og sove på eget rom, men i løpet av de første skoleårene er det nok vanlig. Det er jo mange løsninger, hvis det bare gjelder annenhver helg så kan jo en god sovesofa i stuen være ok for far, og så rydde soverommet slik at det også er et hyggelig barnerom når barnet bor der. Jeg vet også fler som har køyeseng, så legger forelderen seg i den ene sengen etter at barnet har sovnet. Men mange steder i landet kan et ekstra soverom koste flere årslønner, så det er nok flere enn man tror som deler soverom med barna lenge. Anonymkode: cb88d...35b 1
Trolltunge Skrevet 14. august 2022 #15 Skrevet 14. august 2022 Jeg tenker at det ikke er om man har økonomi til eget soverom og seng til barnet som er avgjørende for å være en trygg og god forelder. 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #16 Skrevet 14. august 2022 Trolltunge skrev (1 time siden): Jeg tenker at det ikke er om man har økonomi til eget soverom og seng til barnet som er avgjørende for å være en trygg og god forelder. Far har dobelte i lønn enn mor. Hos mor (som jeg kjenner best) har barnet eget rom og sover i egen seng. Anonymkode: bb4a8...c18 2
solmåneogstjerner Skrevet 14. august 2022 #17 Skrevet 14. august 2022 (endret) Eget rom er selvsagt en fordel, men ikke helt nødvendig, om det ikke går. Men egen seng bør en åtteåring i Norge i 2022 ha. Mener jeg. Seng kan skaffes for 500 kroner eller til og med gratis. Ekstra rom kan fort koste en del mer. Endret 14. august 2022 av solmåneogstjerner 2
velociraptor Skrevet 14. august 2022 #18 Skrevet 14. august 2022 Kommer vel an på 8-åringen, men generelt sett helt greit. Min 8-åring hadde vært overlykkelig over å få dele rom og seng med meg. Hvis dette barnet og far deler rom, hvorfor er det ikke noe sted ungen kan få være i fred? Bor de på en ettroms-hybel, så stue/kjøkken er i samme rom som senga? Hvis ikke kan vel ungen gå og slenge seg på senga med en bok om egentid var ønskelig? Det er ikke en menneskerett å ha eget soverom, selv om mange i Norge virker som de tror det. Nei, jeg ser virkelig ikke problemet her. Hvis ungen i tillegg bare bor sånn annenhver helg er det veldig sært å henge seg opp i.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #19 Skrevet 14. august 2022 solmåneogstjerner skrev (12 minutter siden): Eget rom er selvsagt en fordel, men ikke helt nødvendig, om det ikke går. Men egen seng bør en åtteåring i Norge i 2022 ha. Mener jeg. Seng kan skaffes for 500 kroner eller til og med gratis. Ekstra rom kan fort koste en del mer. Skal man ha en seng, må det gjerne være plass til den også - og det er ikke alltid mulig når man først bor smått. Det er uproblematisk at en åtteåring deler soverom og dobbeltseng med en forelder. Jeg delte rom med jentungen til hun var 10, da fant jeg en større leilighet til overkommelig leie og hun fikk eget rom. Det var godt for begge to med litt mer privatliv da. Anonymkode: 58528...9ee 2
solmåneogstjerner Skrevet 14. august 2022 #20 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skal man ha en seng, må det gjerne være plass til den også - og det er ikke alltid mulig når man først bor smått. Det er uproblematisk at en åtteåring deler soverom og dobbeltseng med en forelder. Jeg delte rom med jentungen til hun var 10, da fant jeg en større leilighet til overkommelig leie og hun fikk eget rom. Det var godt for begge to med litt mer privatliv da. Anonymkode: 58528...9ee Skal litt til at man ikke har plass til en enkeltseng et eller annet sted i leiligheten. Kanskje må forelderen få en mindre seng? Eller en av dem kan flytte på stua? Om det er barnet som gjør det, så ordner forelderen sine kveldsaktiviteter på soverommet, f eks med tv der. Jeg har tidligere bodd med tre barn på 60 m2, vet hva det er å ha lite plass. Men fant en grei løsning. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå