AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 Synes jeg ofte ser tråder som "hjelp, mannen min vil ikke ha flere barn". Og sjeldnere det motsatte, at mannen vil ha flere enn kvinnen. Stemmer det at det oftest er kvinnen som vil ha flere barn og mannen ikke? Jeg synes det er litt merkelig ettersom det ikke er han som må gå gravid og føde. Det er ikke like slitsomt for han, rett og slett. Det er ikke han som får kroppen sin endret for livet. Mulig jeg er litt farget av at hos oss er det han som vil ha flere barn og jeg som er usikker. Mye fordi jeg synes det hele har vært en kjip opplevelse på mange måter og hadde min mann vært fornøyd med ett barn så hadde det nok blitt med det. Anonymkode: ef2ae...77c
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 Hvorfor mener du det er merkelig at kvinner synes det å ha barn er så fantastisk at det er verdt svangerskap og fødsel og evt endret kropp? Det er merkeligere at du synes dette er merkelig. Ellers må du huske på at dette er Kvinneguiden og at kvinner generelt er mer aktive på forum enn menn og har større behov enn menn for å snakke om ting. Det går sannsynligvis veldig mange menn der ute som kunne ønske seg flere barn, men kona sier stopp, de bare har ikke samme behov for å klage til omverdenen om det. Anonymkode: aaaec...b00
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #3 Skrevet 14. august 2022 Han tenker vel lenger fram enn henne. Tenker hva det koster, og hvor mye arbeid det blir. Anonymkode: d696b...7ca 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 Hos mange par jeg kjenner og vet om, så er det mannen som vil ha mange. Ofte mellom 4 og 7. Noe jeg og damene deres syns er helt absurd. Mannen til min søster for eksempel har to barn fra forrige ekteskap, de har nå en og søsteren min er gravid med nr 2. Så det blir 4 barn på han, pluss han vil ha minst to til. Anonymkode: 61fd3...a8c
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 I min familie har det normalt vært mennene som ønsker flere barn, men det har nok også handlet om at de ikke har tatt så mye ansvar. I mitt parforhold er vi mer sidestilte og mannen synes naturlig nok det er litt slitsomt med de to vi har. Så da ønsker han ikke flere barn. Jeg kunne godt hatt flere, fordi jeg koste meg med svangerskap og barsel, men jeg tror det hadde veltet lasset når han synes det er tøft nå. Det ville blitt mange arbeidsoppgaver på meg fordi han ikke har mer kapasitet. Anonymkode: 681d2...6d4 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 Hos oss var han åpen for nr 3, men jeg var den som sa nei. Anonymkode: 8f166...8c9
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 Mannen vil ha 3, jeg vet ikke om jeg orker flere enn den ene vi har, men den er bare 4 mnd enda da😅 Anonymkode: a6bb5...13a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #8 Skrevet 14. august 2022 Jeg og mannen var enige om å få 4 (har akkurat fått nr 3). Nå snakker han om å få 5. jeg er åpen for det, men tror vi stopper på 3 eller 4. Men ellers har jeg egentlig inntrykk av at paret er enige om hvor mange barn de skal ha. De fleste avklarer vel forventninger rundt dette før de går inn i et seriøst forhold? Anonymkode: 97bac...705
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #9 Skrevet 14. august 2022 Min man kommer fra familie der søster og bror ønsket seg ett barn. De syntes det var et ork og de ønsket å gi det ene barnet absolutt alt de ikke hadde. Så mannen var mer farget av det synet. Han er også tredjebarnet som var ikke planlagt. Men det kommer ikke på tale om det tullet der. Jeg ville ha flere barn. Anonymkode: 46919...306
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #10 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvorfor mener du det er merkelig at kvinner synes det å ha barn er så fantastisk at det er verdt svangerskap og fødsel og evt endret kropp? Det er merkeligere at du synes dette er merkelig. Ellers må du huske på at dette er Kvinneguiden og at kvinner generelt er mer aktive på forum enn menn og har større behov enn menn for å snakke om ting. Det går sannsynligvis veldig mange menn der ute som kunne ønske seg flere barn, men kona sier stopp, de bare har ikke samme behov for å klage til omverdenen om det. Anonymkode: aaaec...b00 Nei, som jeg skriver er jeg jo farget av at jeg opplevde det som veldig belastende selv. Selvsagt litt påvirket av brukermassen her på forumet ja, men det kunne jo vært tilsvarende mange tråder med "hjelp, mannen min vil ha flere barn men jeg vil ikke". AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg og mannen var enige om å få 4 (har akkurat fått nr 3). Nå snakker han om å få 5. jeg er åpen for det, men tror vi stopper på 3 eller 4. Men ellers har jeg egentlig inntrykk av at paret er enige om hvor mange barn de skal ha. De fleste avklarer vel forventninger rundt dette før de går inn i et seriøst forhold? Anonymkode: 97bac...705 Ja, de fleste gjør nok det. Før vi fikk barn sa han at han ønsket seg 3, jeg sa vi fikk se hvordan det gikk med 1 stk først. Anonymkode: ef2ae...77c
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #11 Skrevet 14. august 2022 33 minutter siden, AnonymBruker said: Synes jeg ofte ser tråder som "hjelp, mannen min vil ikke ha flere barn". Og sjeldnere det motsatte, at mannen vil ha flere enn kvinnen. Stemmer det at det oftest er kvinnen som vil ha flere barn og mannen ikke? Jeg synes det er litt merkelig ettersom det ikke er han som må gå gravid og føde. Det er ikke like slitsomt for han, rett og slett. Det er ikke han som får kroppen sin endret for livet. Mulig jeg er litt farget av at hos oss er det han som vil ha flere barn og jeg som er usikker. Mye fordi jeg synes det hele har vært en kjip opplevelse på mange måter og hadde min mann vært fornøyd med ett barn så hadde det nok blitt med det. Anonymkode: ef2ae...77c Jeg er enig med deg, hadde det kun vært opp til meg hadde vi nok stoppet på ett barn 🙈 Jeg var generelt ganske sur over at det er jeg som er kvinnen i forholdet som må gå gravid hver gang, det er så blodig urettferdig. Hadde jeg vært sammen med en kvinne hadde vi måttet byttet på. Jeg skjønner overhodet ikke de som vil ha mange barn 🙈 To holder i massevis! Anonymkode: 79903...022 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #12 Skrevet 14. august 2022 Av de parene jeg kjenner hvor de er usikre på om de skal få flere, er det faktisk mannen som ønsker ett til, mens kvinner sier stopp. Tror det går på at kvinnen i de tilfellene har hatt ganske traumatiske graviditeter/fødsler, I kombinasjon med at fedrene er typisk sirkus-fedre som bare tuller og koser seg med barnet, mens kvinnen tar mer av ansvaret. Anonymkode: f8ed8...e72 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #13 Skrevet 14. august 2022 Hos oss er det jeg som vil ha flere 🤣 Men han er med på det. Anonymkode: df4ce...59c
Floater Skrevet 14. august 2022 #14 Skrevet 14. august 2022 Diskuterte dette med samboeren min, han ønsker seg 2 og jeg 4 🥲
Sago Skrevet 14. august 2022 #15 Skrevet 14. august 2022 Statistisk sett ønsker kvinner seg flere barn enn menn. Jeg syns også det er rart, ettersom det er kvinner som må gå igjennom svangerskap og fødsel, men undersøkelser viser det. Se f.eks. her https://forskning.no/barn-og-ungdom/hvorfor-far-vi-ikke-flere-enn-to-barn/1667784#:~:text=Skal vi tro ISF-undersøkelsen,synes to barn er nok. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå