AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #1 Skrevet 14. august 2022 Hei! Jeg sitter og er veldig i tvil. Har ett barn på 6 mnd 100% alene nå, og planlegger neste år. Jeg mangler en bachelour før jeg er ferdig med utdanningen, men er praktisk umulig å ta den i januar uten at baby starter i barnehage. Eventuelt må jeg vente til januar 2024 med å fullføre. Jeg er så i tvil! Ville dere ventet? Om jeg venter med studie blir det litt trangere økonomisk, men vil gå rundt og vi får mye tid sammen. Lettere å innkjøre i August, og jeg vil kunne ta ekstravakter på jobb.(som jeg vet det er mer en nok av). Om jeg starter studie er jeg redd det blir en litt tøff innkjøring i barnehage , og ho må sannsynlig bytte barnehage etter sommeren da jeg vil flytte nærmere familie. Mister mye tid med ho, men får samtidig unnagjort skolen og bedre økonomisk… Anonymkode: 9bd24...0a2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hei! Jeg sitter og er veldig i tvil. Har ett barn på 6 mnd 100% alene nå, og planlegger neste år. Jeg mangler en bachelour før jeg er ferdig med utdanningen, men er praktisk umulig å ta den i januar uten at baby starter i barnehage. Eventuelt må jeg vente til januar 2024 med å fullføre. Jeg er så i tvil! Ville dere ventet? Om jeg venter med studie blir det litt trangere økonomisk, men vil gå rundt og vi får mye tid sammen. Lettere å innkjøre i August, og jeg vil kunne ta ekstravakter på jobb.(som jeg vet det er mer en nok av). Om jeg starter studie er jeg redd det blir en litt tøff innkjøring i barnehage , og ho må sannsynlig bytte barnehage etter sommeren da jeg vil flytte nærmere familie. Mister mye tid med ho, men får samtidig unnagjort skolen og bedre økonomisk… Anonymkode: 9bd24...0a2 Start barnehage nå og ta studie på deltid og jobb litt når du kan. De er mye syke det første året...går fint å bytte barnehage en gang Anonymkode: aad3d...545
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #3 Skrevet 14. august 2022 Hvis du tenketid skal bytte barnehage etter sommeren, du har mulighet til å vente med oppstart til august ville jeg helt klart ventet! Tilvenning i barnehagen to ganger på under ett år er unødvendig å utsette barnet for når du faktisk har mulighet til å vente. Anonymkode: cbe63...fec 2 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 Ville helt klart ha ventet med barnehage så lenge som mulig! Anonymkode: 20465...691 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 Jeg ville gått for barnehage ved 11 mnd. Mine startet da de var 13 mnd, og de har elsket barnehage hele veien. Virker som om innkjøringa er vanskeligere ved 1,5-2 mnd alder. Det sa personell på småbarn her i hvert fall Anonymkode: 20d86...e53
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville gått for barnehage ved 11 mnd. Mine startet da de var 13 mnd, og de har elsket barnehage hele veien. Virker som om innkjøringa er vanskeligere ved 1,5-2 mnd alder. Det sa personell på småbarn her i hvert fall Anonymkode: 20d86...e53 Det er min opplevelse; min første startet i barnehagen da hen var 2, etter å hatt dagmamma i et år. Det var helt klart vanskeligere for dette barnet, enn for barn nr. 2 som starter barnehage i en alder av 10 mnd, som stortrivdes fra dag 1. Anonymkode: 88c93...84d
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 Ville helt klart ha ventet. Fått mer tid med barnet og sluppet å bytte barnehage. Anonymkode: b5dbd...057 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #8 Skrevet 14. august 2022 Mine begynte da de var 2 år. Ingen problem med tilvenningen. De kunne mye selv og det ga meg en trygghet. Så jeg hadde ventet om jeg var deg, men forstår at mange ikke har mulighet til å bli hjemme lenger. Anonymkode: ef524...af3 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #9 Skrevet 14. august 2022 Begge mine startet når de var 11 måneder og de elsket det. Vi hadde lite nettverk, så der fikk de leke med andre. Nå er de 16 og 18 år og har bare positive minner fra barnehagen Anonymkode: d5171...ce7 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #10 Skrevet 14. august 2022 Den ene min startet som nesten 2-åring og den andre ved 11 mnd. Sistnevnte var helt klart enklest å tilvenne. Anonymkode: 38ba0...69b
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #11 Skrevet 14. august 2022 Har tre barn som alle har starten når de var rundt 2 år, og det har gått veldig fint med tilvenning. Ville ventet lengst mulig, dersom du har muligheten. Anonymkode: 83e90...d65 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #12 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! Jeg sitter og er veldig i tvil. Har ett barn på 6 mnd 100% alene nå, og planlegger neste år. Jeg mangler en bachelour før jeg er ferdig med utdanningen, men er praktisk umulig å ta den i januar uten at baby starter i barnehage. Eventuelt må jeg vente til januar 2024 med å fullføre. Jeg er så i tvil! Ville dere ventet? Om jeg venter med studie blir det litt trangere økonomisk, men vil gå rundt og vi får mye tid sammen. Lettere å innkjøre i August, og jeg vil kunne ta ekstravakter på jobb.(som jeg vet det er mer en nok av). Om jeg starter studie er jeg redd det blir en litt tøff innkjøring i barnehage , og ho må sannsynlig bytte barnehage etter sommeren da jeg vil flytte nærmere familie. Mister mye tid med ho, men får samtidig unnagjort skolen og bedre økonomisk… Anonymkode: 9bd24...0a2 bedre for en på 11 måneder enn 17 mnd i alle fall, så hadde latt barnet startet som 11mnd Anonymkode: 20b2e...4ec
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #13 Skrevet 14. august 2022 Hvis du har fleksibel timeplan og mulighet for å gi barnet litt kortere dager ville jeg valgt 11 mnd. Anonymkode: f07ad...70b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå