Gå til innhold

Krangling eskalerer til nivåer som er lovet at ikke skal skje.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har skrudd av snapmap for meg og stukket på byen etter en krangel. Vet det fordi han er observert der. 

Starter som en fin kveld med meg og han, men endte med dette.. Han har gjort lignende før, lovet det aldri skulle skje igjen. Så nå sitter jeg her, og vet ikke når eller om han kommer i hjem i natt. Nytter ikke snakke med han hvis/når han dukker opp, da det alltid er min feil og mest sannsynlig er det slutt for hans del, ihvertfall ei stund eller for godt. Hvordan hadde dere reagert? Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: d3f26...023

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde kastet ut tingene hans og sagt at det var slutt når han dukket opp. Helt ærlig, jeg hadde ikke orket en som spilte et slikt spill. Stikker han av er det slutt. Det der hadde jeg ikke orket. 

• Liker 15
Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjæresten min har skrudd av snapmap for meg og stukket på byen etter en krangel. Vet det fordi han er observert der. 

Starter som en fin kveld med meg og han, men endte med dette.. Han har gjort lignende før, lovet det aldri skulle skje igjen. Så nå sitter jeg her, og vet ikke når eller om han kommer i hjem i natt. Nytter ikke snakke med han hvis/når han dukker opp, da det alltid er min feil og mest sannsynlig er det slutt for hans del, ihvertfall ei stund eller for godt. Hvordan hadde dere reagert? Hva hadde dere gjort? 

Uff.. ikke hiss deg opp. Ta en rolig dag i morgen og prat med ham.  Om du merker at han er irritert eller ikke respekterer deg, så kan det nok være best å bryte forholdet.  Gjør det mens du kan og klarer. Et dårlig forhold pleier dessverre å bli verre.

Skrevet (endret)

Ta vare på deg selv, TS :hjerte::klem:

Endret av Tvillingsjel
Skrevet (endret)
Adobyen skrev (8 minutter siden):

Uff.. ikke hiss deg opp. Ta en rolig dag i morgen og prat med ham.  Om du merker at han er irritert eller ikke respekterer deg, så kan det nok være best å bryte forholdet.  Gjør det mens du kan og klarer. Et dårlig forhold pleier dessverre å bli verre.

Ja, dette lover dårlig. Han lovte at han ikke skulle stikke av igjen, og hva skjedde nå? Han stakk av igjen. Ettersom tiden går vil han stikke av oftere og oftere, og etterpå beklage seg, uten at noe endring skjer. TS bør ta han på ordet, eller handlingen. "Stikker du av igjen, er forholdet slutt", og så gjennomføre det. 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hvordan hadde dere reagert? Hva hadde dere gjort?

Vet jo ikke hva roten til problemene deres er, også får vi jo kun høre den ene parten sin side.

Hva med parterapi.

• Liker 2
Skrevet
Krist1an skrev (4 timer siden):

Vet jo ikke hva roten til problemene deres er, også får vi jo kun høre den ene parten sin side.

Hva med parterapi.

Ja, det må jo være noe som trigger det. 

Anonymkode: db4d0...74b

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er jo helt umulig å ta stilling til siden du ikke forteller hva dere har vært uenige om.

Men, jeg kan tenker meg at han kanskje føler seg noe kvelt - du følger med han på snap, og når du ikke finner han, tar du kontakt med andre for å spore han opp? Virker ganske kontrollerende på meg. Så godt mulig han bør gjøre det slutt med deg. For sin egen del. Ikke greit å leve med noen som til enhver tid skal vite hver en er.

Anonymkode: 657db...bf3

• Liker 1
Skrevet

Enda en flott og interessant tråd for å høste sympati for hvordan en mann oppfører seg . Og nok en gang er vi vitne til at kvinnen ikke forteller hva som utløste krangelen, og hvordan hun oppførte seg i forkant. 

Det er svært - svært sjelden at en person helt ut av det blå bare drar seg sin vei, eller at en person har en utagering uten at det har vært en konflikt i forkant hvor den andre parten har provosert frem en handling. 

Beklager å si det, men det burde blitt opprettet samletråder på dette temaet. Og folk begynner å få liten tiltro til slike utblåsninger hvor målet kun er å høste sympati for at mannen er en drittsekk. 

Anonymkode: 57653...233

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan hadde dere reagert? Hva hadde dere gjort? 

Jeg hadde forhåpentligvis funnet meg noe å se på på datamaskina og godt å spise og så hadde jeg ikke sluppet han inn når han kom tilbake. Og så håper jeg at jeg hadde sagt at det var slutt hvis det ikke var opplagt for han også.

Jeg er for gammel til sånt drama.

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, det må jo være noe som trigger det. 

Anonymkode: db4d0...74b

Og? Vi et alle ansvarlige for hvordan vi reagerer, er det bare greit da at en blir trigget og løper på byen for å drikke og kanskje flørte med andre for å klare å takle følelsene sine, dakar liten?

Anonymkode: afef8...2fd

• Nyttig 2
Skrevet

Du kan ikke forlange at slikt ikke skal skje. Og dra diskusjoner på usaklig nivå,  og forvente et annet resultat. Mulig du bør gå litt i deg selv og vurdere hvitdan dun kommunikasjon utarter seg, og hvordan det er for han å motta den. Og har du hørt på hva han har å si,  og burde du selv ha stoppet noe før det gikk så langt. Hvordan fikk du han til å føle seg tror du. Når han ble så forbanna at han stakk av, fra eget hjem

Anonymkode: 09d0d...380

• Liker 1
Skrevet

Hvis dette er et gjentagende mønster, altså at man krangler ofte, krangelen utarter seg, en av partene stikker av og gjør seg utilgjengelig, nekter å prate om det i ettertid, og deretter konsekvent legger skylda på partneren, så hadde jeg avsluttet forholdet. Jeg orker ikke mangel på kommunikasjon. Det at han distanserer seg fra krangelen er ikke problematisk, men om man aldri får pratet ut, og at dette genererer stadig nye krangler, da blir det et problem. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Mange sier at det er to sider, du må ha gjort noe osv osv….. dette er ikke alltid tilfelle. Jeg bodde med en mann som kunne sitte en hel kveld å gnage på meg, til jeg til slutt sprakk og han føyk opp  « du er gal, hvorfor er du sint nå, du skulle vært lagt inn, jeg kan ikke være her osv osv osv» så gikk han på byen.

Så, han presset hele kvelden for at jeg skulle bli sint, så han kunne skylde på meg da han gikk.

Narsissistisk oppførsel, de fyrer opp og skylder på andre. 
Vel, i stedet for å være voksen å si at han var lei av meg, ikke ville være sammen mer eller hva nå enn det var, så ville han legge skylden på meg.

Noen menn gnager heller av seg armen enn å si at de ikke vil være i et forhold lengre…. Guttunger. 
La han bli ute i natten, for all tid ts. 

Anonymkode: 7285b...c9b

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Gidder ikke sånne barnslige greier. 

Sa det til kjæresten da han begynte å oppføre seg rart, sånn der oppfører du deg ikke hvis du vil se meg mer! Tror faktisk han likte at jeg satte ned foten. 

Anonymkode: cb767...8f7

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig gjorde jeg noe også for at dette eskalerte. Jeg snakket for mye, jeg hadde en for streng tone, jeg godtok ikke de svarene jeg fikk. Ønsker ikke blottlegge det helt, men jeg tok opp ting som plaget meg, han reagerer da med å nesten ikke svare meg. Etter mye snakk fra min side, så lurer han på om jeg er ferdig å stikker. 

Så der, resten av historien vet dere over her. Han har bare holdt seg unna meg siden han kom på morgenkvisten. Jeg har ikke sett han da han oppholder seg i et annet rom. Jeg er sint og skuffet og lei meg. Men tenker ikke å oppsøke han da han var den som stakk i utgangspunktet. Høres det ut som om det er rett av meg? Eller burde jeg prøve å snakke med han? Virker ikke som han er interessert i det egentlig. 

Ts

Skrevet
Tvillingsjel skrev (13 timer siden):

Ja, dette lover dårlig. Han lovte at han ikke skulle stikke av igjen, og hva skjedde nå? Han stakk av igjen. Ettersom tiden går vil han stikke av oftere og oftere, og etterpå beklage seg, uten at noe endring skjer. TS bør ta han på ordet, eller handlingen. "Stikker du av igjen, er forholdet slutt", og så gjennomføre det. 

Ikke sikkert at kjæresten tror på det 

Anonymkode: 760c8...536

Skrevet
JegMotStrømmen skrev (7 timer siden):

Hvis dette er et gjentagende mønster, altså at man krangler ofte, krangelen utarter seg, en av partene stikker av og gjør seg utilgjengelig, nekter å prate om det i ettertid, og deretter konsekvent legger skylda på partneren, så hadde jeg avsluttet forholdet. Jeg orker ikke mangel på kommunikasjon. Det at han distanserer seg fra krangelen er ikke problematisk, men om man aldri får pratet ut, og at dette genererer stadig nye krangler, da blir det et problem. 

Hvorfor er det ikke problematisk å distansere seg? 

Anonymkode: 760c8...536

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig gjorde jeg noe også for at dette eskalerte. Jeg snakket for mye, jeg hadde en for streng tone, jeg godtok ikke de svarene jeg fikk. Ønsker ikke blottlegge det helt, men jeg tok opp ting som plaget meg, han reagerer da med å nesten ikke svare meg. Etter mye snakk fra min side, så lurer han på om jeg er ferdig å stikker. 

Så der, resten av historien vet dere over her. Han har bare holdt seg unna meg siden han kom på morgenkvisten. Jeg har ikke sett han da han oppholder seg i et annet rom. Jeg er sint og skuffet og lei meg. Men tenker ikke å oppsøke han da han var den som stakk i utgangspunktet. Høres det ut som om det er rett av meg? Eller burde jeg prøve å snakke med han? Virker ikke som han er interessert i det egentlig. 

Ts

Så det var du som ødela den fine kvelden først. Gnålende partnere er det verste jeg vet. 

Men når det er sagt, så må man selvsagt kunne snakke om ting. Men snakker mannen min i en streng tone til meg og ikke godtar svarene mine, kan jeg fort finne på å dra min vei. Mas, mas, mas = turn off. 

Hadde uansett ikke orket å være i et forhold som du er. Uansett hvem av partene jeg hadde vært. 

Anonymkode: f6400...e2d

Skrevet

Tja.. Jeg har selv fjernet meg fra slike situasjoner, hvis kranglingen bare fortsetter og fortsetter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...