Gå til innhold

Hvor langt er maks reisevei til jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser etter bolig. Noen er utenfor kommunen der jobben er. Andre utenfor fylkesgrensen. 

Anonymkode: 37103...72e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en vurdering du må ta ut i fra din situasjon. Er du alene og ikke har noe imot noen timers pendling hver dag står du ganske fritt med tanke på avstand. Har du derimot barn som må hentes, hund som må luftes etc, da er det best å ha en reisevei som gjør at du ikke bruker flere timer hver dag. Bare husk å ta evt reisekostnader med i budsjettet ditt for hva du har råd til etter boligkjøp. 

• Liker 4
Skrevet

Det er det jo umulig å svare på.

For meg var det 15 minutter, for å flytte på meg er det mest meningsløse jeg gjør. Kunne sikkert akseptert mer om jeg satt meg på toget, og kunne jobbe eller lese i ro. Men pendlet en stund en strekning der det kun var ståplass, og da var selv 10 minutter hver vei alt for mye. 

Anonymkode: 8020a...28a

• Liker 2
Skrevet

40-45 min.

Nå har jeg 25 med bil, minst det dobbelte om jeg skulle ha brukt kollektivtransport.

Har barnehage og skole mellom bolig og jobb. Hadde vi måtte reist i motsatt retning hadde jeg sagt maks 20 min.

Anonymkode: 569d8...f7b

Skrevet

Personlig vil jeg si en halv time, men ideelt sett, er 10 minutter flott, gitt at man bor noenlunde sentralt. Bor man i mer grisgrendte strøk må man regne med lengre kjørevei til jobb. 

Anonymkode: fb550...d47

• Liker 1
Skrevet

Det er mange ting å ta i betraktning. Går det kollektivtransport med god kapasitet (sitteplass) som passer din arbeidstid? Også om du må jobbe overtid? Jeg bor i nord og her er det verken T-bane eller tid, og snevert busstilbud, så jeg måtte ha kjørt selv. Jeg er ikke glad i å kjøre i allslags vær i lange strekninger, så jeg vil bo nær jobb. Om familien må kjøpe en ekstra /dyrere bil for å tillate pendling, må det med i regnestykket 

Skrevet

Det er jo veldig personlig. Jeg kan godt reise 2 timer én vei hvis det er snakk om drømmejobb. 

Anonymkode: c9528...8b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo veldig personlig. Jeg kan godt reise 2 timer én vei hvis det er snakk om drømmejobb. 

Hva med kona og barna?

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hva med kona og barna?

Jeg er kvinne. Ingen barn 🙂

• Liker 1
Skrevet

Når jeg var ferdig utdannet tok jeg en jobb 7,5 mil unna bostedet. Da hadde jeg store barn som enda var våkne ei stund etter jeg kom hjem, men så fikk jeg en til og da valgte jeg å bytte jobb. Nå jobber jeg 1 km unna huset mitt, men maks reisevei med små barn er for meg 2 mil. Da får jeg fortsatt tid med minste før sengetid.

Anonymkode: 27aee...787

Skrevet

Hadde en periode 1 time hver vei med kollektivt i Oslo. Det var pyton. Heldigvis før jeg fikk barn. Nå, på landet,har jeg aldri hatt mer enn 15 min med bil.

Anonymkode: 54d0e...9ce

Skrevet

30min.

Anonymkode: a6a33...03f

Skrevet

15 min

Anonymkode: 2a1dc...689

Skrevet

15-20 minutter.

• Liker 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet

En time en vei, er max for meg. 

Skrevet

Med bil 1 time og med kollektiv 5 min, kan ikke fordra kollektivtransport og ofte så er det sånn at det som ofte tar 15 min med privatbil tar 1 time med kollektiv.  

Anonymkode: 43026...1b4

Gjest Neocortex
Skrevet

Maks reisevei er den veien der du bruker så lang tid at du akkurat rekker hjem for å snu og rekke neste vakt på jobb. 

Skrevet

Vil si maks 30 min. Helst maks 15-20. 

Hadde 1,5 time hver vei før, med buss-tog-buss, og det var jævlig. Ble så sliten av det. 

Anonymkode: c4f5e...e08

• Liker 1
Skrevet

30 min er det jeg har og jeg er fornøyd med det. Kjører aldri i kø siden jeg starter og slutter før de fleste andre. 

Anonymkode: 05c46...c4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...