Gå til innhold

Kristian Valen ble slått ned av Zaniar Matapour i 2016. Politiet henla saken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.dagbladet.no/nyheter/overfalt-av-terrorsiktet/76706133

Ifølge Kristian Valen slo terrorsiktede Zaniar Matapour ham ned bakfra og sparket han flere ganger i hodet for seks år siden. - Til tross for vitner og videobevis ble det grove overfallet bare henlagt av Oslo-politiet, forteller komikeren.

Valen var tidligere kjæreste med Matapours søster.

Hele overfallet ble videofilmet av overvåkningskameraene på Aker Brygge.

- Politiet fikk navn, adresse og telefonnummer, ja til og med fødselsnummeret til Matapour. De – politiet – snakket også med vitnene som så hva som skjedde. En av politimennene sa også at videobildene var skarpe, og at det ikke var tvil om hvem som var gjerningsmannen, forteller Valen.

- Hvordan kan politiet henlegge et grovt voldelig overfall, når han allerede var på PSTs og Oslo-politiets radar, da dette skjedde med meg. De tok ham ikke engang inn til avhør, til tross for videobevis og flere vitner. Seks år seinere skjer terroren i Oslo. Det er for meg uforståelig, sier Kristian Valen.

Man begynner virkelig å lure på hvor udugelige Oslo-politiet er.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Politiet på sitt beste i gjennom hele saken der 😂😂😂

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Lurer på om saken hadde blitt henlagt om det hadde vært omvendt?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Denne imponerende evnen til å henlegge saker minner meg litt om folk som er fast bestemt på at jorden er flat - uansett hvilke åpenbare bevis man enn kommer med på at jorden er rund, blir saken henlagt.

Endret av - Brian
  • Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
nebbete fugl skrev (4 timer siden):

Ifølge Kristian Valen slo terrorsiktede Zaniar Matapour ham ned bakfra og sparket han flere ganger i hodet for seks år siden. - Til tross for vitner og videobevis ble det grove overfallet bare henlagt av Oslo-politiet, forteller komikeren.

- Politiet fikk navn, adresse og telefonnummer, ja til og med fødselsnummeret til Matapour. De – politiet – snakket også med vitnene som så hva som skjedde. En av politimennene sa også at videobildene var skarpe, og at det ikke var tvil om hvem som var gjerningsmannen, forteller Valen.

- Hvordan kan politiet henlegge et grovt voldelig overfall, når han allerede var på PSTs og Oslo-politiets radar, da dette skjedde med meg. De tok ham ikke engang inn til avhør, til tross for videobevis og flere vitner. Seks år seinere skjer terroren i Oslo. Det er for meg uforståelig, sier Kristian Valen.

Dessverre et kroneeksempel på udugelig politi satt i system. Så kan man i tillegg skylde på ressursmangel. Men hvis det ikke er nok ressurser å pågripe og sikte en kjent gjerningsmann når man har alle beviser man trenger, hvordan er det med etterforskning av saker med ukjent gjerningsmann? 

Så har du denne fjernpolitireformen som sugde politiressurser fra nabokommunene ned i Oslo-vasken og ødela tilbudet til innbyggerne i omkringliggende kommuner for å oppnå ingenting i Oslo.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, veldig vanlig at det blir henlagt. Det er helt tragisk. 

• Liker 1
Skrevet

Er det derfor det var så mye styr rundt Valen og det våpengrenene hans i en periode? 

• Nyttig 1
Skrevet

Politiet i norge er stort sett en vits. Dømmer også uskyldige for drap eller lange straffer uten bevis.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
nebbete fugl skrev (5 timer siden):

Veldig, veldig udugelige.

sys64738 skrev (2 timer siden):

Lurer på om saken hadde blitt henlagt om det hadde vært omvendt?

Det kan jeg love deg at den ikke hadde blitt, da hadde det jo vært «hatkriminalitet» da🥴

- Brian skrev (2 timer siden):

Denne imponerende evnen til å henlegge saker minner meg litt om folk som er fast bestemt på at jorden er flat - uansett hvilke åpenbare bevis man enn kommer med på at jorden er rund, blir saken henlagt.

Godt sagt og helt enig. De tror vel at hvis de henlegger så har ingenting skjedd…

Hvis de av en eller annen grunn ikke henlegger så får de kompisene i pressen til å skrive minimalt.

Skrevet

Så fint for Kristian Valen at han fikk litt medieoppmerksomhet. 

• Liker 1
Skrevet

Er det denne episoden som har framprovosert Valens sterke interesse for våpen og tilsynelatende paranoia?

Skrevet
Klossmajor skrev (5 minutter siden):

Er det denne episoden som har framprovosert Valens sterke interesse for våpen og tilsynelatende paranoia?

Sannsynligvis ikke.. Valen var vel relativt aktiv i skyttermiljøet i «gamle dager», og har hatt interessen for smelljern lenge.

• Liker 1
Skrevet
Klossmajor skrev (12 minutter siden):

Neppe, allerede i 2007 hadde han mange våpen og et sønderskutt dusjkabinett.

Sitat
9. mai 2007  Livredd og beruset fyrte Kristian Valen (32) av skudd med maskinpistol for å ... Resultat: Et knust dusjkabinett og 25 beslaglagte våpen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...