Gå til innhold

Ville du tipset myndighetene om gubben din/kjerringa di snyltet på skatten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ikke, hvordan ville du løst situasjonen?

Anonymkode: 843db...f7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor?

Anonymkode: e2605...a13

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor?

Anonymkode: e2605...a13

Det er kriminalitet. Hadde du holdt kjeft om gubben din voldtok og drepte unge jenter i kjelleren deres også?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er kriminalitet. Hadde du holdt kjeft om gubben din voldtok og drepte unge jenter i kjelleren deres også?

Her eskalerte det fort må jeg si

Anonymkode: fec1a...af5

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis ikke, hvordan ville du løst situasjonen?

Hadde ikke gjort noe

Anonymkode: fec1a...af5

Skrevet

Oi, jeg har ikke partner men tror jeg hadde tipset, ja. det skal lite til før du plutselig selv er enten medskyldig eller så er det dine penger de kommer etter...

Anonymkode: 8eb11...bb0

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

😂

Anonymkode: cc478...804

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hvis dette plager deg så si det til han og gi beskjed om at dette skjer igjen så kommer du til og varsle. Skatten er jo det som skal drifte fellesskapet slikt som helse, skole, eldreomsorg osv, så på en måte så er det å stjele fra oss alle. Også får du håpe at skatteetaten ikke kompetente nok til å spore deg og mannen din nå når du har lagt igjen IP`n din i loggen til KG 😉

Endret av Krist1an
  • Liker 2
Skrevet

Nei

Anonymkode: 383b7...5ce

Skrevet

Ville du angitt samboeren din under andre verdenskrig til myndighetene hvis han var jøde? 

Man må snakke sammen og si i fra at ting som det ikke er greit, at det ikke skal skje igjen. Hvis ikke man kan leve med det som har skjedd så får man gå. 

Hva slags forhold mener du det blir hvis man driver å tipser inn hverandre på den måten? Herregud 🙄 

• Liker 5
Skrevet

Tror ikke det. Men jeg hadde nok vurdert om dette var et forhold for meg. 

Anonymkode: 75d30...554

Skrevet

I utgangspunktet, nei. Men jeg ville heller ikke vært sammen med en som gjorde dette, så jeg ville tatt en samtale med ham, hvor jeg gjorde det klart at jeg ønsket at han skulle ordne opp, ellers går vi hver for oss. 

Om han drev med voldtekt, drap, eller jødeforfølgelser, er jo en helt annen sak. Alle lovbrudd er ikke like, hvem forstår ikke det? 

Anonymkode: ab787...da7

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror at som tyster på nære venner eller familie for noe sånt,  må ha en eller annen agenda for å hevne seg på personen eller ett eller annet. De kan skjule det under at det er "god vilje" alt de vil, men jeg kjøper det ikke! 🤨

Anonymkode: 03838...dc4

• Liker 3
Skrevet

Om dere er gift går jo dette potensielt utover deg også? Så eneten må han slutte eller så bør dere skille dere 

Anonymkode: 2b1ed...297

• Nyttig 1
Skrevet

Om han gjorde det av dumskap ville jeg filleristet han, og han fikk fikse det med en gang. Om han gjorde det med vilje ville han umiddelbart blitt en eks, og jeg ville rapportert det. 

Anonymkode: 9110a...3d5

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobber i skatteetaten, så det hadde vært uaktuelt at dama snyltet på skatten.

Anonymkode: 74ba9...0f9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ville du angitt samboeren din under andre verdenskrig til myndighetene hvis han var jøde? 

Man må snakke sammen og si i fra at ting som det ikke er greit, at det ikke skal skje igjen. Hvis ikke man kan leve med det som har skjedd så får man gå. 

Hva slags forhold mener du det blir hvis man driver å tipser inn hverandre på den måten? Herregud 🙄 

Hør: det er IKKE greit at du er jøde, altså!! «Sagt under andre verdenskrig»

😂😁

Anonymkode: 13309...1da

Skrevet

Hadde ikke tipset myndighetene, men hadde ikke akseptert det.

Mulig det hadde vært dumpegrunn, det spørs på hvor grovt det er. Og så må han selvsagt slutte med det.

Anonymkode: 40950...337

• Liker 1
Skrevet

Med forsett, grovt uakstsomt, uakstsomt.

Småpenger eller mange millioner.

Spørsmålet har et stort spenn. Litt som hva skulle jeg ha gjort hvis kona smuglet.

• Liker 1
Skrevet

Hadde nok sett en annen vei og ikke lagt meg oppi det. Vil ikke vite 

Anonymkode: fd677...549

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...