Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var en venninnegjeng på 6 jenter siden vi gikk i 1 klasse og ut videregående. 
kort fortalt fikk to av venninne kjæreste og ble utilgjengelige. Hun ene i gjengen trengte meg ikke lengre etter hun fikk kjæreste og fikk meg seg resten på å fryse meg ut. 
Dette var sorg i mange år. Jeg måtte starte helt på nytt og finne meg nye venner. 
Vi bor på et lite sted og 4 av oss bor her fortsatt. 
Sjefen i gjengen er skilt og har 3 barn med div utfordringer, kjøpt seg bolig med masse gjeld. Ingen nære venninner og mye drama mellom de hun har hatt. Hun andre er også alenemor med 2 barn og har isolert seg helt, ikke kontakt med noen unntatt familien. 
Hun tredje har små barn og mann. 
De to andre har flyttet bort og lever sine liv. 
Jeg er godt gift med samme mann gjennom 20 år, ungdommer som er på vei ut av huset snart, som gjør det bra på skolen og er flinke og kjekke. Snart nedbetalt bolig, og jeg har mange hyggelige, snille og trivelige venner. 
Sjefen i gjengen har flyttet rett over gata hos meg, og det er litt digg å se hvor kaotisk hun har det, mens hos meg så er ting på stell og jeg har ofte besøk av venninner og vi sitter ute å skravler til langt på kveld. 
Vi er på hils, men hun kommer aldri inn i varmen hos meg igjen. 
KARMA… 

Til dere som blir utestengt fra en hel venninne gjeng og kjenner på kjærlighets sorg og tap.. Bare vent! Dere vil klare dere mye bedre enn de. 
Selv om det er smertefullt og vondt der og da, vil dere vokse mye på dette, da dere vet å behandle venner bedre 

Anonymkode: 8b277...339

• Liker 4
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, enda en. Nå må dere slutte.

Anonymkode: 75f79...05c

• Liker 9
Skrevet

Livslang straff for dumme ting man gjør i tenåra. 

Du er ikke bitter i det hele tatt. 

Skjønner det var vondt, og hadde muligens tenkt slik selv? Men sympatisk er det jo ikke.

Anonymkode: 83ea4...e5e

• Liker 10
Skrevet

Du høres skikkelig trivelig ut😳 Glad du ikke er min venninne 

Anonymkode: 91479...6a2

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Og midt oppi kaoset sitt kan det likevel hende hun har det bedre enn deg, for hun går nok ikke rundt og er bitter for ting som skjedde for 20 år siden.

Gjør deg selv en tjeneste og ikke la bitterheten gjennomsyre mer av livet ditt. 

Anonymkode: daec4...420

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du er som venninnen ts skriver om er jeg glad for å ikke være din venninne også. 

Anonymkode: ec13e...870

• Liker 3
Skrevet

Mener du at fordi denne venninnen er skilt og har barn med utfordringer, at hun derfor er mindre suksessfull/har mindre verdi enn deg som har mann og en skoleflink ungdom? 

Ikke mål din egen verdi utifra andre, og ikke mål andres verdi utifra din egen.

Selvdølgelig var det dårlig gjort og fryse deg ut, men at du sitter og godter deg 20år senere fordi hun har barn med utfordringer er veldig spesielt. 

Anonymkode: 8ae73...7d9

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

"Vennegjeng", "sjefen i gjengen", "karma", "digg å se". 

Du er sikker på at du ikke sitter på tenåringsrommet og drømmer om fremtiden? 😅

Uansett. Vennskap er dynamiske. Tenårene innebar mye rart, både i å svikte, og å bli sviktet. Drama... Som jeg nå, 30 år senere, knapt husker. 

Og dessverre, når det først er tankemønsteret ditt, så var det disse som "vant" når du fortsatt bruker tid og tankekraft på det 20 år senere. 

Anonymkode: fb59a...4fa

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Er det du som har skrevet en haug med tråder om dette?

Anonymkode: ded9b...90f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner det var vondt, og hadde muligens tenkt slik selv? Men sympatisk er det jo ikke.

Straff? Hvorfor skal jeg bry meg om henne? Det var hennes valg å fryse meg ut av en hel gjeng. Mulig du ikke har vært i en etablert vennegjeng gjennom 15 år, og vet da heller ikke hvordan dette oppleves.. 

Jeg bryr meg ikke om henne i det hele tatt, tråden min var mer som en trøst til de andre som har lagt ut tråder om venner som stenger ute de siste dagene. 
Det er forferdelig vondt å bli holdt utenfor. Men til syvende og sist er det de som taper på det. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi var en venninnegjeng på 6 jenter siden vi gikk i 1 klasse og ut videregående. 
kort fortalt fikk to av venninne kjæreste og ble utilgjengelige. Hun ene i gjengen trengte meg ikke lengre etter hun fikk kjæreste og fikk meg seg resten på å fryse meg ut. 
Dette var sorg i mange år. Jeg måtte starte helt på nytt og finne meg nye venner. 
Vi bor på et lite sted og 4 av oss bor her fortsatt. 
Sjefen i gjengen er skilt og har 3 barn med div utfordringer, kjøpt seg bolig med masse gjeld. Ingen nære venninner og mye drama mellom de hun har hatt. Hun andre er også alenemor med 2 barn og har isolert seg helt, ikke kontakt med noen unntatt familien. 
Hun tredje har små barn og mann. 
De to andre har flyttet bort og lever sine liv. 
Jeg er godt gift med samme mann gjennom 20 år, ungdommer som er på vei ut av huset snart, som gjør det bra på skolen og er flinke og kjekke. Snart nedbetalt bolig, og jeg har mange hyggelige, snille og trivelige venner. 
Sjefen i gjengen har flyttet rett over gata hos meg, og det er litt digg å se hvor kaotisk hun har det, mens hos meg så er ting på stell og jeg har ofte besøk av venninner og vi sitter ute å skravler til langt på kveld. 
Vi er på hils, men hun kommer aldri inn i varmen hos meg igjen. 
KARMA… 

Til dere som blir utestengt fra en hel venninne gjeng og kjenner på kjærlighets sorg og tap.. Bare vent! Dere vil klare dere mye bedre enn de. 
Selv om det er smertefullt og vondt der og da, vil dere vokse mye på dette, da dere vet å behandle venner bedre 

Hvorfor er du da så bitter?

Hadde heller prøvd å hjelpe og ikke vært så høy på meg selv

Endret av Fru Uperfekt
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

"Vennegjeng", "sjefen i gjengen", "karma", "digg å se". 

Du er sikker på at du ikke sitter på tenåringsrommet og drømmer om fremtiden? 😅

Uansett. Vennskap er dynamiske. Tenårene innebar mye rart, både i å svikte, og å bli sviktet. Drama... Som jeg nå, 30 år senere, knapt husker. 

Og dessverre, når det først er tankemønsteret ditt, så var det disse som "vant" når du fortsatt bruker tid og tankekraft på det 20 år senere. 

Anonymkode: fb59a...4fa

Jada, jeg sitter hver dag og gosser meg over dette 😅 innlegget mitt var også en trøst til de andre som har lagt ut tråder de siste dagene om å bli utestengt. 
Kunne ikke brydd meg mindre om hun som stengte meg ute. 
Hun er frekk nok til å spør om barnevakt når hun er sliten.. spør meg som hun ikke ville ha med å gjøre, og ikke har kontakt med i det hele tatt. 
Har alltid sagt nei når hun har spurt. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er du da så bitter?

Hadde heller prøvd å hjelpe og ikke vært så høy på meg selv

Hjelpe? 

• Liker 2
Skrevet

Nei må man det da alltid. Er vel lov å dra litt på smile båndet når karma biter folk med dritt oppførsel i rumpa. Det gjør jeg også av og til.  Men annonserer det ikke da. Kan dog ha både skadefryd og empati på samme tid. Men det betyr ikke at jeg gidder å ta de inn i varmen igjen.  Den dumheten gjør jeg ikke en gang til. Da mister jeg jo det jeg har bygget oppigjennom på nytt

Anonymkode: 6862f...d68

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har mange gode venninner og kollegaer. Snille, trivelige og gode venner gjennom mange år 😍 

Det jeg lærte av dette er at en fryser ikke ut venner og får med seg andre på det samme.. vi var i tidlig 20 åra den gangen, og hadde vært veldig close i 15 år. Bodd på hybel sammen, reist sammen, forsto hverandre, og gjorde alt sammen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jada, jeg sitter hver dag og gosser meg over dette 😅 innlegget mitt var også en trøst til de andre som har lagt ut tråder de siste dagene om å bli utestengt. 
Kunne ikke brydd meg mindre om hun som stengte meg ute. 
Hun er frekk nok til å spør om barnevakt når hun er sliten.. spør meg som hun ikke ville ha med å gjøre, og ikke har kontakt med i det hele tatt. 
Har alltid sagt nei når hun har spurt. 

Ærlig sak det. Hvorfor skulle du passe hennes unger?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei må man det da alltid. Er vel lov å dra litt på smile båndet når karma biter folk med dritt oppførsel i rumpa. Det gjør jeg også av og til.  Men annonserer det ikke da. Kan dog ha både skadefryd og empati på samme tid. Men det betyr ikke at jeg gidder å ta de inn i varmen igjen.  Den dumheten gjør jeg ikke en gang til. Da mister jeg jo det jeg har bygget oppigjennom på nytt

Helt enig!  Annonserer det anonymt her inne, da det kan være ei trøst til andre som står i det samme som jeg gjorde den gangen. 
Kan ikke ta henne inn i varmen igjen, kjenner ikke hverandre lengre, og relasjonen er ødelagt for mange år siden. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ærlig sak det. Hvorfor skulle du passe hennes unger?

Ja det kan du spør om.. frekkheten lenge leve. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du er som venninnen ts skriver om er jeg glad for å ikke være din venninne også. 

Anonymkode: ec13e...870

Det er jeg ikke. Og jeg er, i motsetning til deg, raus og gammel nok til å ikke holde ungdomstiden imot noen. 
Skadefryd og bitterhet er aldri sjarmerende 

• Liker 2
Skrevet

Det er uansett tydelig at de «vant», siden du så mange år etter er såpass opptatt av dette. 

Anonymkode: 5e9b6...b7e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...