AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Mange andre som og opplever dette? Og da er det snakk om sent. 3-4 før vedkommende legger seg... Føler det går utover samlivet når h*n aldri vil legge seg, og ikke står opp før langt på morningene. Etter 12. Jeg opplever det som respektløst med tanke på fremtiden og hvis vi skal ha barn/familie. Anonymkode: 0e9ef...c9e
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 Har ikke vedkommende jobb eller noe å stå opp til? Anonymkode: 124ce...856 5
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 Noen er A mennesker, andre B menneske. Har han nettopp begynt med dette og det kom som et sjokk for deg? Eller har han alltid vært slik fra begynnelsen av og du har trodd du magisk kunne forandre han til å bli et A menneske? Anonymkode: edab7...9d5 4 3
PurpleTuliip Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 Tenker h*n benytter muligheten til å nyte natten mens h*n kan. Både samboer og jeg er natteranglere som ikke liker legge oss, men elsker sove. Så i helgene blir det ofte sånn at vi ikke legger oss før 3-4-5 (som nå 😝) vi venter barn any day nå så nyter det sålenge vi kan. 13
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 Jobber han turnus kanskje, slik at døgnet ofte blir litt "rart"? Dere kan vel bli enige om at han legger seg et par timer før, og står opp et par timer før, minst tre-fire ganger i uken, men ellers er det dette med å akseptere at man er ulike. Går ut fra at dere har et ok samliv, slik at du ikke blir konstant forsømt. Anonymkode: 50975...b49 1
Drizzt Skrevet 14. august 2022 #6 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Mange andre som og opplever dette? Og da er det snakk om sent. 3-4 før vedkommende legger seg... Føler det går utover samlivet når h*n aldri vil legge seg, og ikke står opp før langt på morningene. Etter 12. Jeg opplever det som respektløst med tanke på fremtiden og hvis vi skal ha barn/familie. Anonymkode: 0e9ef...c9e På hvilken måte går det utover samlivet at ''h*n aldri vil legge seg''? Det er for øvrig ikke sant. Partneren din legger seg, bare ikke samtidig som deg. Har partner jobb han eller hun må gå til på morgenen? Det er da veldig egoistisk å kreve at partner legger seg samtidig som deg og står opp samtidig som deg. Spesielt hvis det ikke er noe jobb å gå til eller noen barn i bildet. Partneren din er ikke respektløs. Det er du som er urimelig. Har du diskutert dette med partneren med tanke på fremtidige barn? Hvis partneren din liker å være våken mesteparten av natta, er det da gull verdt for deg som slipper å være våken med baby midt på natta Ut fra måten du har skrevet det på, virker du ganske ung og umoden, så barn trenger du ikke tenke på ennå. 9 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #7 Skrevet 14. august 2022 Et slikt menneske hadde jeg ikke orket å være sammen med. Det hender jo den ene legger seg 1-2 timer før den andre. Og jeg er i dag, som vanlig, oppe en times tid før han. Men ellers forventer jeg at voksne mennesker sover om natten, og er våkne om dagen. Anonymkode: ae396...b07 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #8 Skrevet 14. august 2022 Hvordan jobber han, da? Anonymkode: 105d5...27a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #9 Skrevet 14. august 2022 Har dere barn og du får alt ansvaret på morgenen så skjønner jeg deg. Kanskje innføre hver sin sovemorgen? Du trenger ikke sove lenge men kan benytte anledningen til å trene mens partner tar ansvar hjemme? Anonymkode: 67d49...82c
Snublefot62 Skrevet 14. august 2022 #10 Skrevet 14. august 2022 Isolert sett, hvordan påvirker det at man ikke legger seg/står opp samtidig samlivet deres? Jeg har aldri/sjeldent lagt meg/stått opp samtidig med samboerene mine. Hun jeg bor med nå legger seg tidligere enn meg pga jobb, mens jeg legger meg sent fordi jeg trenger å koble av litt på slutten av dagen før jeg sovner. Men det betyr ikke at jeg sover langt ut på dag. Av og til står jeg opp før henne, og av og til står hun opp før meg. Når hun skal på tidlig vakt står hun alltid opp før meg, og noen ganger tar jeg ungene og andre ganger hun før jobb. Om det er sex du klager på så er det et annet problem mener jeg. Ja vi kan legge oss å ha sex, men vi kan og ha sex og så står jeg opp igjen mens hun sover. Eller vi begge sover. Men om dere har gjort sexlivet til en rutine rundt leggetid så bør dere finne måter å bryte denne rutinen på. 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #11 Skrevet 14. august 2022 Samboeren min står opp og legger seg tidlig, jeg legger meg sent og sover lenge. Vi har barn og det går helt fint. Han tar ansvaret om morgenen fordi han allerede er oppe, sånn at jeg får ligge lenge - og jeg tar nattevåk fordi da er jeg uansett våken. Det fungerer helt fint for oss. Når det er sagt så står jeg opp i 10.30 tiden etter vi fikk barn, og vi spiser sen frokost sammen. Før vi fikk barn kunne jeg fint ligge til over 12 selv. Vi måtte ha en forventningsavklaring da jeg ble gravid og snakket sammen om hva som var den beste løsningen for oss. Samlivet er absolutt ikke ødelagt fordi han er A og jeg er B. Det beste er jo at begge får det antall timer vi trenger med søvn, sånn at vi er våkne og opplagte i de mange timene vi tilbringer sammen på dag/kveld. Anonymkode: 6899d...a18 8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #12 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Et slikt menneske hadde jeg ikke orket å være sammen med. Det hender jo den ene legger seg 1-2 timer før den andre. Og jeg er i dag, som vanlig, oppe en times tid før han. Men ellers forventer jeg at voksne mennesker sover om natten, og er våkne om dagen. Anonymkode: ae396...b07 Jeg hadde ikke giddet å være sammen med et menneske som bestemte mine leggetider! Jeg er en sånn som sover lenge når jeg kan. Da vi fikk barn og de var små, hadde jeg likevel ingen problemer med å stå opp når jeg måtte! Har du hørt om B-mennesker? Anonymkode: fdaef...ef4 4 8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #13 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samboeren min står opp og legger seg tidlig, jeg legger meg sent og sover lenge. Vi har barn og det går helt fint. Han tar ansvaret om morgenen fordi han allerede er oppe, sånn at jeg får ligge lenge - og jeg tar nattevåk fordi da er jeg uansett våken. Det fungerer helt fint for oss. Når det er sagt så står jeg opp i 10.30 tiden etter vi fikk barn, og vi spiser sen frokost sammen. Før vi fikk barn kunne jeg fint ligge til over 12 selv. Vi måtte ha en forventningsavklaring da jeg ble gravid og snakket sammen om hva som var den beste løsningen for oss. Samlivet er absolutt ikke ødelagt fordi han er A og jeg er B. Det beste er jo at begge får det antall timer vi trenger med søvn, sånn at vi er våkne og opplagte i de mange timene vi tilbringer sammen på dag/kveld. Anonymkode: 6899d...a18 Akkurat samme her! Problemene begynner når ene parten begynner å kreve at folk skal følge deres rytme. Anonymkode: fdaef...ef4 6 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #14 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Akkurat samme her! Problemene begynner når ene parten begynner å kreve at folk skal følge deres rytme. Anonymkode: fdaef...ef4 Jeg legger meg senere enn min mann og står opp tidligere 😄 Funker fint for begge! Anonymkode: 85848...fe5 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #15 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde ikke giddet å være sammen med et menneske som bestemte mine leggetider! Jeg er en sånn som sover lenge når jeg kan. Da vi fikk barn og de var små, hadde jeg likevel ingen problemer med å stå opp når jeg måtte! Har du hørt om B-mennesker? Anonymkode: fdaef...ef4 Jeg har aldri bestemt noe over noen. Jeg sier bare at jeg valgte bort såkalte B-mennesker den gangen jeg fortsatt datet. Da jeg ønsket en jeg kunne bruke morgenene og formiddagene sammen med, og en som holdt meg når jeg la meg. Så nå har jeg og mannen både drukket kaffe i morgensolen, snakket om neste ferietur, og skal straks ut på fjelltur. Anonymkode: ae396...b07 3
Eryn Skrevet 14. august 2022 #16 Skrevet 14. august 2022 (endret) Du synes det er respektløst at han har en annen døgnrytme enn deg? Ingen kan bestemme en annen VOKSEN persons sove- tider. Får man barn sammen, må man finne en rettferdig løsning, men nå har dere ikke det. Hvis du har et behov for å kontrollere og sjefe over hans leggetider, så kommer dette på et punkt til å bli uholdbart for dere begge, og jeg som partner hadde ikke orket mer, fordi det hadde blitt konstant krangling ut av det. Du bør finne deg en som er mer lik deg selv, og ikke kreve at han skal følge din rytme. Hilsen B- menneske m barn, som fint kan være våken til kl 03.00. Endret 14. august 2022 av Eryn 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #17 Skrevet 14. august 2022 Jeg hadde ikke orket å være i et menneske som skulle bestemme når jeg står opp og legger meg 😐 Men jeg har selv styrt unna folk som har din samboers døgnrytme i en dating-/tidlig forholdfase. Anonymkode: 59a03...72a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #18 Skrevet 14. august 2022 *i et forhold med et menneske 😂 Anonymkode: 59a03...72a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #19 Skrevet 14. august 2022 Folk er ulik. Syns det blir feil å skylde på ham at det går utover samlivet. Det er begges jobb å holde samlivet i gang. Der er ikke slik at sex/nærhet bare skal skje bak lukkede dører, i mørket, under dynen etter man har lagt seg. Hva med å ta initiativ litt før du tenker å legge deg? Få han med på soverommet. Han kan jo stå opp igjen etterpå om han vil være våken. Og siden dere ikke har barn er det jo ikke noe i veien for å kose seg andre steder i hjemmet. Jeg har hatt perioder hvor jeg har sover dårlig fordi jeg bare har lagt våken lenge. Da syns jeg det er bedre legge meg utpå natten når jeg kjenner trettheten kommer snikende. Hvis min samboer vil legge seg senere, så sitter han i stuen. Ellers blir jeg forstyrret av at han ligger ved siden av å skal ha på lys for å lese eller scroller på mobilen. Anonymkode: 03e0c...5ad 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #20 Skrevet 14. august 2022 Det er mange ufyselige mennesker her som mange andre og ikke kunne tenke seg å være i forhold med. Sitte oppe til 3? Hvem orker å være med sånne folk? Ikke jeg iallefall! Anonymkode: 0e9ef...c9e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå