Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen mener at damer med barn er mer uattraktive, og at det er mye lettere for menn med barn å finne ny partner. 
Noen meninger??? 

Jeg aner ikke… men feks i vårt tilfelle hvor han tenker bleieskift , husarbeid etc er damarbeid vil jo en ny partner fort måtte ta mye ansvar for hans barn- noe jeg tenker vil kunne føles litt rart for en eventuell ny partner…iallefall om man har 50/50.  Om det er som i vårt tilfelle , der jeg har barnet 100% er det vell ikke rart det er lettere og mer aktuelt for han å finne partner 😅

Anonymkode: 8e0fc...d3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tippe det er verre for han å finne dame om han har barn, men 0% samvær. Jeg har kommet over et par av de på tinder og unmatcher med en gang. Sitter selv med unger 100% og vet hva det gjør med et barn. Ikke faen om jeg gidder å ha en mann som ikke gidder å ta ansvar for egne unger. 

Det er ikke vanskelig å finne en mann som vil ha meg, det som er vanskelig er å finne tiden til dating.

Anonymkode: c7867...828

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Gjest fransine
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eksen mener at damer med barn er mer uattraktive, og at det er mye lettere for menn med barn å finne ny partner. 
Noen meninger??? 

Jeg aner ikke… men feks i vårt tilfelle hvor han tenker bleieskift , husarbeid etc er damarbeid vil jo en ny partner fort måtte ta mye ansvar for hans barn- noe jeg tenker vil kunne føles litt rart for en eventuell ny partner…iallefall om man har 50/50.  Om det er som i vårt tilfelle , der jeg har barnet 100% er det vell ikke rart det er lettere og mer aktuelt for han å finne partner 😅

Han eksen din høres veldig uattraktiv ut altså...

Har følelsen av at det er mye lettere for damer med barn å finne en ny. Jeg er hvertfall en av disse damene. Var null problem.

Men ville selv aldri funnet en mann som hadde barn fra før... Ikke lett å være "den onde stemora" om du skjønner hva jeg mener...

Skrevet
fransine skrev (1 minutt siden):

Har følelsen av at det er mye lettere for damer med barn å finne en ny. Jeg er hvertfall en av disse damene. Var null problem.

Men ville selv aldri funnet en mann som hadde barn fra før... Ikke lett å være "den onde stemora" om du skjønner hva jeg mener...

Han er en skikkelig flørt og tidenes sjarmør i starten. Vet han er på Tinder, men nevner ikke barn. Mulig han forteller det når han tar de med hjem, men snakker kanskje meg ned som den onde eksen… ikke vet jeg… 

har også vert redd for å bli «ond» stemor … men Kanskje også redd det er vanskelig å finne noen uten barn når man har selv…

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ville tippe det er verre for han å finne dame om han har barn, men 0% samvær. Jeg har kommet over et par av de på tinder og unmatcher med en gang. Sitter selv med unger 100% og vet hva det gjør med et barn. Ikke faen om jeg gidder å ha en mann som ikke gidder å ta ansvar for egne unger. 

Det er ikke vanskelig å finne en mann som vil ha meg, det som er vanskelig er å finne tiden til dating.

Anonymkode: c7867...828

Hmm Ja, barnet er lite, så blir kanskje mer på sikt… men stusser jo på at damene ikke lurer … fikk seg ny flamme kun 2 uker etter brudd, som han tok med til vår felles bolig som var full av både mine og baby sine ting.  Ho er rundt 20. de dater enda, og jeg stusser nok litt… må jo ha fremstilt meg som verdens verste person 😅

Ja er kanskje mange menn, men har heller ikke tid.. og får dårlig samvittighet av å feks Tindre😅

Gjest fransine
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er en skikkelig flørt og tidenes sjarmør i starten. Vet han er på Tinder, men nevner ikke barn. Mulig han forteller det når han tar de med hjem, men snakker kanskje meg ned som den onde eksen… ikke vet jeg… 

har også vert redd for å bli «ond» stemor … men Kanskje også redd det er vanskelig å finne noen uten barn når man har selv…

ts

Kanskje det kan ha noe med alder å gjøre.  Tror endel menn syns det er helt ok at dama har barn fra før så sant hun ikke er for gammel til å gi han sine egne.

Det virker ikke som du er helt ferdig med eksen enda. Han er tydeligvis et irritasjonsmoment. Prøv å ikke tenke for mye på han og hva han gjør. Se framover og skap ditt eget liv med barnet ditt. Ikke stress med å finne en ny. Plutselig en dag så skjer det, og hvis ikke, så går det fint å være singel også 🙂

Skrevet
fransine skrev (14 minutter siden):

Så du har selv barn og dater. Men ikke menn som også har barn. Snakker o. Dobbeltmoral 

Anonymkode: c6ae2...c93

• Liker 3
Skrevet
fransine skrev (2 minutter siden):

Kanskje det kan ha noe med alder å gjøre.  Tror endel menn syns det er helt ok at dama har barn fra før så sant hun ikke er for gammel til å gi han sine egne.

Det virker ikke som du er helt ferdig med eksen enda. Han er tydeligvis et irritasjonsmoment. Prøv å ikke tenke for mye på han og hva han gjør. Se framover og skap ditt eget liv med barnet ditt. Ikke stress med å finne en ny. Plutselig en dag så skjer det, og hvis ikke, så går det fint å være singel også 🙂

Ja , er tidlig i 20 årene så har jo mange år forsåvidt,,

nei ikke helt forbi , hadde nok ikke sittet her midt på natta da😓 men takk for gode råd … må tenke positivt … utvikle seg selv først og fremst, og gi barnet mest mulig tilstedeværelse…

• Liker 1
Skrevet

Kvinner får nok mye mer oppmerksomhet også med barn, men å finne en fornuftig partner er vanskelig for begge kjønn. De fleste med barn finner seg noen etterhvert, men det er heller tvilsomt at det skulle være enklere for menn. Som mann med barn er det for min del hverken enklere eller vanskeligere å finne noen nå enn før, det er som alltid utfordrende. Eksen vet jeg at finner seg noen veldig enkelt, det har skjedd mange ganger allerede.

Anonymkode: fd8c8...705

• Liker 2
Skrevet

Stikkordet her er nok 100 %. Så lenge du ikke har noen avlastning, skal det jo litt til for å treffe noen som ikke bare vil ha litt sex etter leggetid. 

Anonymkode: 337c6...41a

• Liker 1
Skrevet

Har fyren meldt seg helt ut så forteller han sikkert ikke til damer at han er far uansett, og det er han jo forsåvidt ikke heller. 🤷‍♀️ Barna kommer til å se på en annen fyr som far etter hvert. 

Anonymkode: 8f2e9...e88

• Liker 2
Skrevet

Han der eksen din høres ikke akkurat ut som et varp.

Dersom dere hadde delt ansvar 50/50 og han bare så etter en ny dame som kunne ta seg av bleieskift osv, så tror jeg han hadde slitt mer.

Men nå har jo du barnet 100%, da er det selvsagt lettere for han å date av praktiske årsaker. 

Anonymkode: faf5f...4c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han der eksen din høres ikke akkurat ut som et varp.

Dersom dere hadde delt ansvar 50/50 og han bare så etter en ny dame som kunne ta seg av bleieskift osv, så tror jeg han hadde slitt mer.

Men nå har jo du barnet 100%, da er det selvsagt lettere for han å date av praktiske årsaker. 

Anonymkode: faf5f...4c3

Ja. Han sier jo han vil ha mer på sikt, men kan ikke se for meg. Med mindre han får ei dame som er villig til å ta ansvaret ja… men det er nok ymse … finnes sikkert, men ikke mange 21-22 åringer jeg vet om som er stemødre 🙉

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kvinner får nok mye mer oppmerksomhet også med barn, men å finne en fornuftig partner er vanskelig for begge kjønn. De fleste med barn finner seg noen etterhvert, men det er heller tvilsomt at det skulle være enklere for menn. Som mann med barn er det for min del hverken enklere eller vanskeligere å finne noen nå enn før, det er som alltid utfordrende. Eksen vet jeg at finner seg noen veldig enkelt, det har skjedd mange ganger allerede.

Anonymkode: fd8c8...705

Har dere 50:50? 
Hender det du tenker det bare hadde vert lettere å bli sammen med eksen igjen? Altså om ingen finner noe, og for barnet sin skyld? Spør dumt, men sitter med så sykt mange spørsmål etter ett kjipt brudd…

Gjest fransine
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så du har selv barn og dater. Men ikke menn som også har barn. Snakker o. Dobbeltmoral 

Anonymkode: c6ae2...c93

Dating var jeg ferdig med for over 20 år siden. Sånn er det å være deilig dame i begynnelsen av 20 årene. Man finner så lett en ny mann. Forstår at det kan være tungt for enkelte menn å svelge, menn som har nok problemer med å finne dame i utgangspunktet. Det er bare å innse at dating er damenes marked. 

Skrevet

fransine skrev (3 timer siden):

Dating var jeg ferdig med for over 20 år siden. Sånn er det å være deilig dame i begynnelsen av 20 årene. Man finner så lett en ny mann. Forstår at det kan være tungt for enkelte menn å svelge, menn som har nok problemer med å finne dame i utgangspunktet. Det er bare å innse at dating er damenes marked. 

Klart det er mye lettere for damer å finne seg en ny mann,  og dating er damenes marked. Men syns det kan bli litt for mye nedlatende og "ønske" om å kni det inn ovenfor de mennene som allerede sliter og synes det er vondt. Ikke spesifikt deg, men generelt. 

Anonymkode: a9379...883

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil tørre å påstå at det er lettere for en kvinne med barn å finne seg noen ny, enn for en mann.

Kvinner er mye flinkere på å ivareta sine egne barn, gi dem omsorg og ordne med aktiviteter og styr og stell. De takler det helt fint på egenhånd.

Jeg som kvinne ville ikke blitt sammen med en mann med små barn, type under 8 år. Jeg ville ikke likt å måttet overtatt alle mamma-oppgavene. Og siden jeg er en veldig omsorgsfull person selv så ville jeg sikkert gjort det allikevel, og dermed blitt veldig knyttet til det barnet. Det ville blitt så mye drama jeg vet ikke om jeg hadde taklet det.

Og menn som snakker stygt om sin eks eller barnemor har jeg ingenting til overs for. Det synes jeg er lavmål. Spesielt om man presenterer ting veldig sort/hvitt. Verden er sjeldent slik. 

Har faktisk mye mer respekt for menn som tørr å innrømme at de har gjort feil.

Anonymkode: 272fa...1b8

Gjest fransine
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Klart det er mye lettere for damer å finne seg en ny mann,  og dating er damenes marked. Men syns det kan bli litt for mye nedlatende og "ønske" om å kni det inn ovenfor de mennene som allerede sliter og synes det er vondt. Ikke spesifikt deg, men generelt. 

Anonymkode: a9379...883

Nå var mitt innlegg som du svarer på kun et motsvar på AB som skrev at det var dobbeltmoral som dame å ikke være villig til å gå inn i et forhold med mann med barn selv om man har barn selv. Ønsker på ingen måte å "gni" det inn, men dette er fakta for hvordan ting er.

De fleste damer vil ikke gå inn i noe og knytte seg til et barn som de ikke er biologisk mor til  hvis de kan la være. Damer vil ha barn de selv har båret fram. For menn er nok dette litt annerledes siden de ikke bærer fram verken sine egne eller de som en dame har fra tidligere forhold.

Konklusjon, det er mye lettere for en dame å finne seg et nytt varig forhold når man har barn enn det det er for en mann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...