Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å bli gal. Aldri tenkt på meg selv som bitter og sjalu, men kommet inn i en ond sirkel. Jeg valgte selv å flytte da baby var 3,5 mnd( pga. rus og mye konflikt). Dette er 3 måneder siden. Tross at jeg flyttet klarer jeg ikke slutte å være bitter på at barnefar har brukt sommeren på å feste, drikke, finne nye damer, sole seg og leve livet.  Jeg var villig ti å gi sjanser, men han slo hånden av oss totalt. Hatt samvær med barnet maks 2 -4 timer i uken. Prøver jo å tenke at jeg er heldig som får så mye kvalitetstid med barnet… men kjenner at jeg spesielt på fredag/lørdag kvelder syns det er urettferdig at han bare kan leve livet som han vill uten å ta ansvar.. noen som kan ha lignende tanker? Føler meg jo som verdens verste person …. Elsker jo baby mer en noe annet… 

Anonymkode: 95d72...71f

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Holder på å bli gal. Aldri tenkt på meg selv som bitter og sjalu, men kommet inn i en ond sirkel. Jeg valgte selv å flytte da baby var 3,5 mnd( pga. rus og mye konflikt). Dette er 3 måneder siden. Tross at jeg flyttet klarer jeg ikke slutte å være bitter på at barnefar har brukt sommeren på å feste, drikke, finne nye damer, sole seg og leve livet.  Jeg var villig ti å gi sjanser, men han slo hånden av oss totalt. Hatt samvær med barnet maks 2 -4 timer i uken. Prøver jo å tenke at jeg er heldig som får så mye kvalitetstid med barnet… men kjenner at jeg spesielt på fredag/lørdag kvelder syns det er urettferdig at han bare kan leve livet som han vill uten å ta ansvar.. noen som kan ha lignende tanker? Føler meg jo som verdens verste person …. Elsker jo baby mer en noe annet… 

Glemte å nevne at HAN ønsket barn da han er en del år eldre. Har alltid tenkt han ville bli en super pappa, men noen feil tar man visst… 

• Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor fikk du barn med en aggressiv rusmisbruker egentlig?

Anonymkode: 3264e...089

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Du har tenkt at en som ruser seg kommer til å bli en super pappa? Jøss

Anonymkode: ec83a...e0c

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har tenkt at en som ruser seg kommer til å bli en super pappa? Jøss

Anonymkode: ec83a...e0c

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor fikk du barn med en aggressiv rusmisbruker egentlig?

Anonymkode: 3264e...089

sikkert vanskelig å tro men visste han hadde brukt noe for flere år siden, men ikke mistenkt noe før etter gravid… fort å tro folk kan endre seg 😅 men feil kan man ta ja

Skrevet

Hev deg over det, ts. Barnefar er umoden, og med helt andre verdier i livet sitt nå. Barnet har det bedre med mindre tid sammen med han. Se framover. Hvor mange bonusfanilier finnes det ikke der ute? Altså, du kan finne en mann som er verdt å satse på, som vil elske både deg og barnet ❤️

Anonymkode: b0de3...5e6

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hev deg over det, ts. Barnefar er umoden, og med helt andre verdier i livet sitt nå. Barnet har det bedre med mindre tid sammen med han. Se framover. Hvor mange bonusfanilier finnes det ikke der ute? Altså, du kan finne en mann som er verdt å satse på, som vil elske både deg og barnet ❤️

Anonymkode: b0de3...5e6

Takk for fint svar ❤️
jo finnes jo mange bonusfamilier.. er vell bare redd man ikke finner noen som er like glad i ho som en biologisk far ville vert- men er nok egne usikkerheter som prater… må nok se frem ja, ikke sette livet på vent for at han skal endre seg også eventuelt ville komme tilbake…

Skrevet

Men liksom... hvem kommer best ut av det hos folk som kjenner til situasjonen? Det er selvfølgelig du, som er den ansvarlige og gode moren. Ikke han, den nybakte faren som heller vil være storkar på byen. Noe så pinlig. Hadde jeg kjent dere IRL er det ingen tvil om hvem jeg hadde hatt sympati for. 

Anonymkode: 6da21...a6f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men liksom... hvem kommer best ut av det hos folk som kjenner til situasjonen? Det er selvfølgelig du, som er den ansvarlige og gode moren. Ikke han, den nybakte faren som heller vil være storkar på byen. Noe så pinlig. Hadde jeg kjent dere IRL er det ingen tvil om hvem jeg hadde hatt sympati for. 

Hmm… 

ja, i teorien jeg som kom best ut. Problemet er vell at jeg såg for meg en helt annen prosess og har derfor falt litt sammen i det siste. Måtte oppsøkt hjelp for å håndtere alle følelsene. Syns nesten det er pinlig å være så trist/ såra når jeg flyttet ut. (Men var jo i håp om at han skulle innse forandring måtte til)😅

• Hjerte 1
Skrevet

Sender deg varme klemmer ❤️ Selv om en mann ønsker å bli far betyr ikke det alltid at de er i stand til å være ansvarlig og en god far. Du har tatt den rette avgjørelsen mtp barnet. Lev livet ditt og gjør det som er best for deg og barnet. Ikke sitt å vent på at han plutselig skal ville komme tilbake. Skal ikke feie alle under en og samme kam, men ikke alle evner og forandre seg og bli den mannen eller faren man ønsker for seg og barnet.  En dag vil du møte en mann som kommer til å elske deg og ikke minst barna som sine egne.  Jeg gikk selv ifra barnefar da det ikke fungerte ( ikke rus og byen) men helt andre ting. Nå idag har jeg funnet en mann som elsker meg og mine barn.  Han ser på mine som sine egne. Jeg kunne ikke vært mer lykkelig enn det jeg er nå☺️ 

Anonymkode: 2abb5...3e8

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sender deg varme klemmer ❤️ Selv om en mann ønsker å bli far betyr ikke det alltid at de er i stand til å være ansvarlig og en god far. Du har tatt den rette avgjørelsen mtp barnet. Lev livet ditt og gjør det som er best for deg og barnet. Ikke sitt å vent på at han plutselig skal ville komme tilbake. Skal ikke feie alle under en og samme kam, men ikke alle evner og forandre seg og bli den mannen eller faren man ønsker for seg og barnet.  En dag vil du møte en mann som kommer til å elske deg og ikke minst barna som sine egne.  Jeg gikk selv ifra barnefar da det ikke fungerte ( ikke rus og byen) men helt andre ting. Nå idag har jeg funnet en mann som elsker meg og mine barn.  Han ser på mine som sine egne. Jeg kunne ikke vært mer lykkelig enn det jeg er nå☺️ 

Anonymkode: 2abb5...3e8

Takk for fint svar… Tårene presset litt på når jeg leste… fint å høre om de der det ordner seg ,.. aldri følt meg sånn ensom som alene med barn ..  men håper det var riktig , man vil jo bare det beste for barnet… tok valget i troen om at det var best.. så vil vell fremtiden ordne seg…

Skrevet

Vet du hva, vi får èn sjanse her i livet til å være tilstede i barnas viktigste år. Det er han som kommer til å angre en vakker dag. Hva betyr festing, sus og dus? Ingenting. Det er totalt meningsløst sammenlignet med å være tilstede hver dag for eget barn.

Ikke følg med på hva den dusten bedriver. Vær mer tilstede i ditt eget liv! Tiden går fort! Plutselig er barnet stort! Nyt det nå mens du kan ❤️ Det finnes ingen som angrer på at de har brukt for mye tid på barna sine. Men jeg kan garantere deg det finnes mange som angrer på det motsatte! Denne tiden får man aldri tilbake! 

Anonymkode: 8cb48...0e3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet du hva, vi får èn sjanse her i livet til å være tilstede i barnas viktigste år. Det er han som kommer til å angre en vakker dag. Hva betyr festing, sus og dus? Ingenting. Det er totalt meningsløst sammenlignet med å være tilstede hver dag for eget barn.

Ikke følg med på hva den dusten bedriver. Vær mer tilstede i ditt eget liv! Tiden går fort! Plutselig er barnet stort! Nyt det nå mens du kan ❤️ Det finnes ingen som angrer på at de har brukt for mye tid på barna sine. Men jeg kan garantere deg det finnes mange som angrer på det motsatte! Denne tiden får man aldri tilbake! 

Anonymkode: 8cb48...0e3

Kloke ord.. 

Prøver å tenke som du skriver… får aldri tiden tilbake.. må prøve å koble han og hans liv vekk, og fokuserer på den fine tiden med barnet ja… ❤️ Han hadde valgt å bruke tid med oss om han ville.. kan jo ikke tvinge noen… 

Skrevet

Jeg er sammen med en 11 år yngre afrikaner, og når han og jenta mi er sammen, ser han glatt ut som hennes kompis. Men hun er veldig glad i ham, og han i henne. 

Har lagt ved et bilde. 

Det er dritt nå. Aksepter følelsene og hør på episode 87 i kjærlighetsmønster. 

9777FA62-1391-4897-B0DA-C4C03EFAFC66.jpeg

Anonymkode: 5bcac...40e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er sammen med en 11 år yngre afrikaner, og når han og jenta mi er sammen, ser han glatt ut som hennes kompis. Men hun er veldig glad i ham, og han i henne. 

Har lagt ved et bilde. 

Det er dritt nå. Aksepter følelsene og hør på episode 87 i kjærlighetsmønster. 

9777FA62-1391-4897-B0DA-C4C03EFAFC66.jpeg

Anonymkode: 5bcac...40e

Så koselig ❤️
skal høre på ved neste trilletur 😇

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hmm… 

ja, i teorien jeg som kom best ut. Problemet er vell at jeg såg for meg en helt annen prosess og har derfor falt litt sammen i det siste. Måtte oppsøkt hjelp for å håndtere alle følelsene. Syns nesten det er pinlig å være så trist/ såra når jeg flyttet ut. (Men var jo i håp om at han skulle innse forandring måtte til)😅

Du gjorde det du måtte gjøre :) Du kunne ikke la det fortsette som det gjorde. Du er sterk og flink som står i det alene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det akkurat som deg, bare at det har gått tre år.

Banefaren startet å drikke og gå mye på byen  da jeg var gravid, han gjorde aldri dette før. Var også han som ønsket seg barn mest. Jeg ba han flytte ut da barnet var fire mnd, for jeg kunne ikke bo med en som levde det livet med en baby i hus. 
Så sitter jeg her da, tre år senere, ja, ganske bitter og lei meg. 
I starten hadde far samvær hjemme her ca 6t i uken, nå har han flyttet langt unna og har aldri kontakt med barnet. Veldig vondt for meg at han ikke bryr seg om barnet, gruer meg til den dagen barnet forstår det.

Men, som mange sier, vi er heldige som får se barna våre vokse opp, være med de hver dag. Men jeg kjenner allikevel bitterheten (eller kanskje mer sorgen) over tapet av det livet jeg så for meg. 
Det er vondt.

Anonymkode: e106a...78d

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

1. Du er selvfølgelig ikke verdens verste mor, du har det tøft alene med barn, men dette vil gå over.

2. Det er lov til å være skuffa over at ting ble som de ble og at han svikta. Dette er det bare å anerkjenne.

Videre tror jeg du får se å hva du kan gjøre med denne situasjonen. Det første som slår meg ut fra det du skriver er at du har altfor mye informasjon om hva han driver med, og denne informasjonen gjør deg ingenting godt. Da er det en logisk slutning at du kan få det bedre av å skru av informasjonsstrømmen.

I tillegg skriver du mye om hva han gjør men ingenting om hva du gjør. Du kan selvfølgelig ikke dra på fylla (og det håper jeg ikke du vil heller), men det betyr ikke at du må sitte inne. Har du venninner du kan dra på stranda med? Det kan være at de synes at det er hyggelig at du kommer trillende med babyen.

Det virker som at du tenker at det står mellom hans interesser og babyens, men det er en person til her. Fjern han fra bildet, hva vil du?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor er DU bitter? Det var jo du som stakk av. Hvorfor skal ikke han få lov til å gjøre det han ønsker når du tok fra han ungen og stakk? 

Anonymkode: 3771b...fd6

Skrevet

Du bør heller være bitter over dine egne dårlige valg

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...