Gå til innhold

Vanlig klær under vielse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne skal gifte seg og jeg tenkte å gå i vielsen i kirken (skal ikke på bryllupsfesten) Lurte da om det er ok å komme i vanlige klær type jeans og t-skjorte? Skal rett på jobb etterpå så rekker ikke skifte 

Anonymkode: c37d8...2a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 730ec...03c

• Liker 1
Skrevet

Spør venninnen din 😊 jeg har gått i kirken og sett på par jeg kjenner som gifter seg,  jeg gikk i vanlige klær, men stod oppe på galleriet og så på sammen med andre «nysgjerrige ikke inviterte» 

Anonymkode: 84408...862

Skrevet

Nei, jeans og t-skjorte går man ikke med i kirken uansett.  Koster ikke mange kaloriene og ta på seg en sommerkjole eller en penbukse og en bluse.  Og dropp joggesko og sneakers.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Djungelvrål said:

Nei, jeans og t-skjorte går man ikke med i kirken uansett.  Koster ikke mange kaloriene og ta på seg en sommerkjole eller en penbukse og en bluse.  Og dropp joggesko og sneakers.

Problemet er at jeg skal rett på jobb etter vielsen og jeg rekker ikke skifte

Skrevet

I slike situasjoner har jeg brukt en litt penere bukse sammen med en pyntet bluse. Når jeg kommer på jobb har jeg da raskt byttet ut blusen med en t-skjorte, og byttet fra pensko til joggesko. 

Anonymkode: d0bf2...1dc

• Liker 2
Skrevet
Djungelvrål skrev (1 time siden):

På en vanlig gudstjeneste utenom høytidene er det helt greit, men ikke i et bryllup. 

Hva slags jobb har du TS, og hva slags klær pleier du å bruke på jobb? Må du ha jeans og T-skjorte på jobb? 

Jeg foreslår at du bruker en penere bukse og en bluse eller annen overdel som er litt pyntet. Eller kanskje en sommerkjole? Da kan du være pyntet til å være med på vielsen men hverdagslig nok til å gå på jobb. 

Skrevet
24 minutter siden, Kniv & gaffel said:

På en vanlig gudstjeneste utenom høytidene er det helt greit, men ikke i et bryllup. 

Hva slags jobb har du TS, og hva slags klær pleier du å bruke på jobb? Må du ha jeans og T-skjorte på jobb? 

Jeg foreslår at du bruker en penere bukse og en bluse eller annen overdel som er litt pyntet. Eller kanskje en sommerkjole? Da kan du være pyntet til å være med på vielsen men hverdagslig nok til å gå på jobb. 

Jeans og t-skjorte er jobbuniformen vår, så det er derfor jeg må ha på det hvis jeg skal rekke vielsen. Har ikke noe garderobe på jobb så kan ikke skifte der

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Problemet er at jeg skal rett på jobb etter vielsen og jeg rekker ikke skifte

Klart du kan gå med vanlige klær.  Det er normalt å gjøre det. 

Anonymkode: 16608...597

• Liker 2
Skrevet

Helt vanlig, men man sitter på galleriet eller helt bakerst i kirken, dersom galleriet er fullt. 

Anonymkode: 96104...9a4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...