Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som er rimelig høygravid, 37 uker. Hun har ytret skuffelse over at ingen har holdt babyshower for henne. Spurte henne rett ut: "Hvor mange venninner/bekjente har du som har vært gravide"? Hun svarte da 7. Spurte henne deretter hvor mange hun har planlagt babyshower til, og da var svaret ingen... Spurte henne deretter hvordan hun da kan forvente at andre skal arrangere det for henne og da ble hun bare sur. Ikke har hun virket nevneverdig interessert i andres barn, men det er jo ikke uvanlig som barnløs akkurat. 

Var det slemt av meg å spørre om det? Tenker jo, at det man gir er det man får... 

Anonymkode: d8b55...26d

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun tror verden kretser rundt hennes graviditet og baby. Fordi det for HENNE er veldig spesielt. Vi alle har følt oss spesielle med barn i magen og nyfødt baby, men de fleste av oss forstår at det ikke er en sensasjon for alle andre.

Bare vent til babyen hennes kommer. Da blir det nok misnøye over at ikke alle rydder timeplanen for å møte den.

Helt på sin plass det du sa. 

Anonymkode: c8a42...e13

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har ei venninne som er rimelig høygravid, 37 uker. Hun har ytret skuffelse over at ingen har holdt babyshower for henne. Spurte henne rett ut: "Hvor mange venninner/bekjente har du som har vært gravide"? Hun svarte da 7. Spurte henne deretter hvor mange hun har planlagt babyshower til, og da var svaret ingen... Spurte henne deretter hvordan hun da kan forvente at andre skal arrangere det for henne og da ble hun bare sur. Ikke har hun virket nevneverdig interessert i andres barn, men det er jo ikke uvanlig som barnløs akkurat. 

Var det slemt av meg å spørre om det? Tenker jo, at det man gir er det man får... 

Tja. Du høres bitter ut. Har du barn og hun var ikke med å planlegge din babyshower?  Hvis du ikke har barn så

bør du få fingeren ut og arrangere. 

dere høres ut som gode venninder ettersom du tillater deg å snakke slik til henne. Da burde du vel også gjerne kunne arrangere en baby shower. Eller er du bare bitter?

Anonymkode: e7014...edd

• Liker 8
Skrevet

Jeg har også ei venninne som forventer babyshower. Jeg kommer ikke til å lage i stand, for jeg syns sånn bare er tull, men skal alltids delta om noen andre ordner til henne. 

Anonymkode: d5a82...744

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja. Du høres bitter ut. Har du barn og hun var ikke med å planlegge din babyshower?  Hvis du ikke har barn så

dere høres ut som gode venninder ettersom du tillater deg å snakke slik til henne. Da burde du vel også gjerne kunne arrangere en baby shower. Eller er du bare bitter?

Hvordan høres ts bitter ut? Hun påpekte jo bare fakta ovenfor venninnen.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet

Helt latterlig med alle disse som «forventer» babyshower. Skulle nesten tro de var tenåringer.

Anonymkode: a61df...4b7

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette blir for dumt.🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg var og er super imot babyshower. Mest fordi ingen tok seg bryet med å lage noe spesielt for meg… 

Men jeg har vært det bigger one og laget til, og vært på babyshower for andre. 

Anonymkode: a45cd...8c2

• Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan høres ts bitter ut? Hun påpekte jo bare fakta ovenfor venninnen.

Fordi hun må jo være en av disse som har hatt baby shower men hvor ikke denne venninden bidro? Det er jo utrolig rart å prate om at venninnen ønsker baby shower og ikke tenke at en kan raske sammen noe. Med mindre man er sur for manglende engasjement tidligere

• Liker 3
Skrevet

Fordi hun må jo være en av disse som har hatt baby shower men hvor ikke denne venninden bidro? Det er jo utrolig rart å prate om at venninnen ønsker baby shower og ikke tenke at en kan raske sammen noe. Med mindre man er sur for manglende engasjement tidligere

Må være? Kjenner du ts?

• Liker 4
Skrevet

Må være? Kjenner du ts?

Hvis hun ikke er en av disse og er en god venninne, hvorfor kan ikke hun da arrangere noe? Hvis venninnen ønsker det veldig? 

hvis ts ikke har barn, hvem vet om denne venninnen hadde arrangert for ts dersom hun ble gravid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun har ikke arrangert verken for meg eller noen andre, nei. Ren fakta. Eller egentlig engasjert seg i noe som heter babyer eller barn😅😅 

Bitter? Nei. Jeg synes babyshower er noe tull. Og like amerikansk som gender reveal party... 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvis hun ikke er en av disse og er en god venninne, hvorfor kan ikke hun da arrangere noe? Hvis venninnen ønsker det veldig? 

hvis ts ikke har barn, hvem vet om denne venninnen hadde arrangert for ts dersom hun ble gravid. 

Det er ikke alle som er superbegeistret for babyshower.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg er middelaldrende nå, og har opplevd mange venninner og bekjente får barn opp gjennom årene. De nærmeste har jeg selvsagt gitt fødselsgaver til, og gitt gaver i forbindelse med babyshower til, men over årenes løp er det snakk om veldig mange babyer totalt sett. Summen av gaver til nyfødte babyer og til alle bryllup opp gjennom årene er ganske høy. Selv er jeg ufrivillig singel og barnløs, og har aldri vært gift. Jeg føler meg ikke bitter akkurat, men jeg syns nok at det er en skjevhet der som jeg har blitt mer og mer opptatt av. Jeg har rett og slett ikke råd til alle disse gavene som det forventes at man skal gi. Jeg syns det har blitt en uting at man skal gi så flotte gaver, og man føler man blir målt opp og ned ut fra verdien i gaven man gir. Så jeg har tatt et skritt ut av hele greia.

Anonymkode: 16da5...5fd

• Liker 7
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Synes det er litt småling å svare sånn når hun helt klart ønsker seg dette. Er det så vanskelig å oppfylle ønsket og glede en venn?

Anonymkode: 49a63...544

• Liker 5
Skrevet

Synes det er litt småling å svare sånn når hun helt klart ønsker seg dette. Er det så vanskelig å oppfylle ønsket og glede en venn?

Anonymkode: 49a63...544

Er mer smålig å forvente en babyshower. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er ikke alle som er superbegeistret for babyshower.

Neida. Men babyshower er for den gravide ikke de som arrangerer. Dersom en god venninne ytrer er ønske så er det kanskje noe en kan gjennomføre?

jeg har aldri hatr baby shower. Jeg er ikke fan. Men jeg respekterer at andre syns det er viktig. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun har ikke arrangert verken for meg eller noen andre, nei. Ren fakta. Eller egentlig engasjert seg i noe som heter babyer eller barn😅😅 

Bitter? Nei. Jeg synes babyshower er noe tull. Og like amerikansk som gender reveal party... 

Men da ønsker du ikke å arrangere for henne fordi hun ikke arrangerte for deg da? Det høres jo litt bittert ut. Men der er sikkert greit det. 

• Liker 4
Skrevet

Babyshower er en ren tiggefest, å forvente seg en er rett og slett grådig og ikke minst, smålig gjort. Ikke er det en norsk skikk en gang.

Anonymkode: 376da...27e

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men da ønsker du ikke å arrangere for henne fordi hun ikke arrangerte for deg da? Det høres jo litt bittert ut. Men der er sikkert greit det. 

Hvorfor skal man strekke seg for noen som aldri har gjort noe for en selv?  Er ikke "bittert",  men at man får tilbake det man selv gir. 

Anonymkode: 66a6d...21d

• Liker 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...