AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Jeg lånte et betydelig beløp til min samboer og undersøkte at jeg måtte oppgi dette i skattemeldingen, men nå har vi giftet oss og jeg lurer på om vi da kanskje ikke behøver å oppgi det? Han har benyttet midlene til nedbetaling av boliggjeld, så vi vil jo tjene på å ikke oppgi det. Anonymkode: bda66...bd7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg lånte et betydelig beløp til min samboer og undersøkte at jeg måtte oppgi dette i skattemeldingen, men nå har vi giftet oss og jeg lurer på om vi da kanskje ikke behøver å oppgi det? Han har benyttet midlene til nedbetaling av boliggjeld, så vi vil jo tjene på å ikke oppgi det. Anonymkode: bda66...bd7 Usikker på det skattemessige, men siden det er dine penger bør du stå som deleier av boligen. Viktig hvis dere plutselig ikke vil være gift mer - at det som startet som et lån ikke blir en gave ved eventuell skilsmisse. Anonymkode: e0fc6...3f9 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 Hvordan tjener dere på å ikke oppgi det?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 Anonym Brukar0 skrev (4 minutter siden): Hvordan tjener dere på å ikke oppgi det? Da slipper jeg å betale formuesskatt på hele beløpet. Når samboer har nedbetalt lånet på boligen er det kun likningaverdien på boligen som gjelder, og den er jo mye lavere en penger på konto. Anonymkode: bda66...bd7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Usikker på det skattemessige, men siden det er dine penger bør du stå som deleier av boligen. Viktig hvis dere plutselig ikke vil være gift mer - at det som startet som et lån ikke blir en gave ved eventuell skilsmisse. Anonymkode: e0fc6...3f9 Vi har ordnet kontrakt på dette, er ikke det jeg lurer på☺️ Anonymkode: bda66...bd7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da slipper jeg å betale formuesskatt på hele beløpet. Når samboer har nedbetalt lånet på boligen er det kun likningaverdien på boligen som gjelder, og den er jo mye lavere en penger på konto. Anonymkode: bda66...bd7 Dere lignes jo sammen. Formuene slås sammen. Om du hadde hatt dette som formue så hadde han hatt det som gjeld. Netto blir dette null. Anonymkode: 4d1d0...8c3 1 2
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da slipper jeg å betale formuesskatt på hele beløpet. Når samboer har nedbetalt lånet på boligen er det kun likningaverdien på boligen som gjelder, og den er jo mye lavere en penger på konto. Anonymkode: bda66...bd7 Som gifte blir dere lignet sammen når det gjelder formue på den mest gunstige måten. Endret 13. august 2022 av Anonym Brukar0
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #9 Skrevet 13. august 2022 Takk for svar☺️ Anonymkode: bda66...bd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå