AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Jeg er kvinne 39. Har hattt to samboerskap bak meg, men har vært mer eller mindre singel i 12 år, ikke datet noen fast på fire år. Venninnene mine som jeg pleide å være med i helgene har fått mann og barn. Jeg hadde mer forståelse for veninnene mine da de hadde babyer og det var lite søvn, men da var jeg mer med venninnene mine enn nå hvor barna er eldre, skal på aktiviteter, være med venner, og de er med andre familier. Jeg er heldig og jeg har folk å være med i helgene. Jeg treffer gjerne familie og barna jeg er tante til på dagtid. Jeg kjenner på at jeg er med andre sine familier jul, påske ol. I hverdagen har jeg en krevende jobb og det er deilig med ro når jeg kommer hjem. Det kan bli kjedelig i lengden, men kveldene i helgene er kjedeligere. Det er ikke det at jeg vil på byn og feste som om vi var 20 år. Jeg kan ta to glass vin ute, gå tur, middager hjemme, restaurant osv. Jeg er på dating apper, men det har ikke ført frem til gjensidig forelskelse. En av prartene er stort sett mye mer interessert enn den andre parten. Jeg har hatt begge rollene der. Jeg er veldig selvstendig, reiser på ferier alene, gjør det jeg har lyst til sammen med venner eller alene. Jeg har også meldt meg inn i en hobby/ interesse det siste året. Singellivet skal ikke stoppe meg, men det gjør jo det. Er det noen som har noen råd? Noen som har eller har hatt det på samme måte? Anonymkode: 6e69b...7b7 2 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #2 Skrevet 13. august 2022 Du er 7 år eldre men er mann i helt samme situasjon tils 2021, fordi jeg kan ikke reise mer. Kan komme meg rundt med elektrisk gå stol tils jeg kanskje om 10 år får James Rhodes Leg braces, håper det kommer ihvertall. Kan nyte 40 årene med en voksn kvinne. Anonymkode: b0118...fcf
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #3 Skrevet 13. august 2022 Vil bare si at kveldene i helgene fint kan bli kjedelige som par/familie. De fleste gidder jo ikke gå på byen som par i den alderen, og litt begrenset hvor ofte de fleste av oss tar seg råd til å spise ute. Klart man kan ta en øl eller et glass vin sammen, men etter mange år er det egentlig like stas alene 😁 jeg trives med å være to, er ikke det, men akkurat kveldene mine i helgene tror jeg er ganske lik som de fleste single har det - vi gamer hver våre spill, eller jeg ser serier alene (fordi vi på hverdagene oftere ser noe sammen) eller trykker på mobilen, kan ta meg et glass alene foran tven også. Skjønner jo behovet for å finne seg noen, men tror hverdagen er mye hva man gjør det til uansett, man kan gjøre mye gøy alene mens man venter - tror det å nyte alenetid så godt man kan gjør det lettere å gå inn i riktige forhold også. Anonymkode: daf8c...f4c 4
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #4 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil bare si at kveldene i helgene fint kan bli kjedelige som par/familie. De fleste gidder jo ikke gå på byen som par i den alderen, og litt begrenset hvor ofte de fleste av oss tar seg råd til å spise ute. Klart man kan ta en øl eller et glass vin sammen, men etter mange år er det egentlig like stas alene 😁 jeg trives med å være to, er ikke det, men akkurat kveldene mine i helgene tror jeg er ganske lik som de fleste single har det - vi gamer hver våre spill, eller jeg ser serier alene (fordi vi på hverdagene oftere ser noe sammen) eller trykker på mobilen, kan ta meg et glass alene foran tven også. Skjønner jo behovet for å finne seg noen, men tror hverdagen er mye hva man gjør det til uansett, man kan gjøre mye gøy alene mens man venter - tror det å nyte alenetid så godt man kan gjør det lettere å gå inn i riktige forhold også. Anonymkode: daf8c...f4c Det jeg mener å si er egentlig at jeg tror det at man blir eldre har minst like mye å si som at man er singel. Jeg kan også savne følelsen av at ting skjedde og å være med venner i helgene, selv om jeg ikke er singel. Det føles bare mindre naturlig, som du sier savner jeg heller ikke festing og den slags, men jeg savner følelsen av at det skjedde ting i helger, heller enn at de bare er ren avkobling. Anonymkode: daf8c...f4c 3
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #5 Skrevet 13. august 2022 Samme problem her. Dørgende kjedelig. Anonymkode: ecfcb...d8c 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #6 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vil bare si at kveldene i helgene fint kan bli kjedelige som par/familie. De fleste gidder jo ikke gå på byen som par i den alderen, og litt begrenset hvor ofte de fleste av oss tar seg råd til å spise ute. Klart man kan ta en øl eller et glass vin sammen, men etter mange år er det egentlig like stas alene 😁 jeg trives med å være to, er ikke det, men akkurat kveldene mine i helgene tror jeg er ganske lik som de fleste single har det - vi gamer hver våre spill, eller jeg ser serier alene (fordi vi på hverdagene oftere ser noe sammen) eller trykker på mobilen, kan ta meg et glass alene foran tven også. Skjønner jo behovet for å finne seg noen, men tror hverdagen er mye hva man gjør det til uansett, man kan gjøre mye gøy alene mens man venter - tror det å nyte alenetid så godt man kan gjør det lettere å gå inn i riktige forhold også. Anonymkode: daf8c...f4c Forskjellen er at du er ikke alene. Anonymkode: ecfcb...d8c 7 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #7 Skrevet 13. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Forskjellen er at du er ikke alene. Anonymkode: ecfcb...d8c Altså, jeg vet det er noen i samme hus, og kan få noen i samme rom som meg hvis det trengs, men på kveldene i helgene er jeg nesten alltid alene. Vi sitter ikke i samme rom liksom, for at begge kan ha på lyd. Så jeg ville hatt helt like kvelder alene. Ja, jeg ser at det er noe helt annet når man teknisk sett har mulighet til selskap, og at følelsen av å være alene er noe annet, så svaret var på akkurat dette om at kveldene blir kjedelige. Anonymkode: daf8c...f4c 3
mo1234 Skrevet 13. august 2022 #8 Skrevet 13. august 2022 (endret) Du skriver at du er 39 år uten egen familie. Vet ikke om du har et barneønske, men jeg vet om en del som har fått barn ved bruk av sæddonor og fått familie på denne måten. Jeg er 38 år og har ikke barn. Begynner å bli deprimert av tanken på å være alene de neste 20 årene. Langt fra sikkert at det dukker opp en mann. Ja, helgene er ofte kjedelige her og. Endret 13. august 2022 av mo1234
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #9 Skrevet 14. august 2022 Slanke dere, da blir dere nok mer attraktive og kan få menn. Anonymkode: ba980...2bb
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #10 Skrevet 14. august 2022 mo1234 skrev (8 timer siden): Du skriver at du er 39 år uten egen familie. Vet ikke om du har et barneønske, men jeg vet om en del som har fått barn ved bruk av sæddonor og fått familie på denne måten. Jeg er 38 år og har ikke barn. Begynner å bli deprimert av tanken på å være alene de neste 20 årene. Langt fra sikkert at det dukker opp en mann. Ja, helgene er ofte kjedelige her og. Barn kan ikke fylle tomrommet etter en "sjele venn". Småbarnlivet er slitsomt og barndommen er veldig kort og går fort til de plutselig er 15 år og vil ha egne liv uten foreldre...selv synes jeg ikke noe om å skaffe farløse eller morløse barn, da donor menneskene må leve med savn etter den foreldre donoren som med lettvinthet bare gav bort "sine barn," noe som kan føre til en følelse av forkastelse og sorg da vår identitet er nært knyttet til genene og slektstreet vårt. Anonymkode: d30b3...fd8 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #11 Skrevet 14. august 2022 Problemet er vel ikke at du er singel. Hadde du ikke vært singel hadde du hatt 1 person i livet. Hvor er vennene dine? At du sitter alene i helgene tror jeg er mer din egen feil. Man kan ha det langt mer morsomt med venner enn med en partner man er stuck med. Anonymkode: 60fc1...41a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #12 Skrevet 14. august 2022 Det er nok bare slik det blir når man blir voksen. Er også single men har barn, var i forhold og gift med samme mann i nesten 20 år. Jeg er mye alene i helgene nå men har lært meg å trives i eget selskap. Barna er tenåringer og sitter ikke sammen med meg på lørdagskveldene. Det høres ut som du er veldig aktiv og har mennesker rundt deg. Prøv å invitere venninner hjem til deg av og til. De synes sikkert det er godt å komme seg bort fra mann og barn. Anonymkode: ec95d...823 2
mo1234 Skrevet 14. august 2022 #13 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barn kan ikke fylle tomrommet etter en "sjele venn". Småbarnlivet er slitsomt og barndommen er veldig kort og går fort til de plutselig er 15 år og vil ha egne liv uten foreldre...selv synes jeg ikke noe om å skaffe farløse eller morløse barn, da donor menneskene må leve med savn etter den foreldre donoren som med lettvinthet bare gav bort "sine barn," noe som kan føre til en følelse av forkastelse og sorg da vår identitet er nært knyttet til genene og slektstreet vårt. Anonymkode: d30b3...fd8 Mange barn kjenner ikke opphavet sitt men klarer seg likevel fint. Men forstår du har betenkeligheter med det, noe jeg også har. Det høres ut som du først og fremst ønsker en partner. Hva med å skaffe seg noen nye interesser. Det finnes også dating apper for venninner.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #14 Skrevet 14. august 2022 Jeg har samboer. Det er gjerne i helgene vi ser hverandre minst. I hvert fall på ettermiddag/kveld 🤷🏼♀️ Anonymkode: 12567...228
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #15 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nok bare slik det blir når man blir voksen. Er også single men har barn, var i forhold og gift med samme mann i nesten 20 år. Jeg er mye alene i helgene nå men har lært meg å trives i eget selskap. Barna er tenåringer og sitter ikke sammen med meg på lørdagskveldene. Det høres ut som du er veldig aktiv og har mennesker rundt deg. Prøv å invitere venninner hjem til deg av og til. De synes sikkert det er godt å komme seg bort fra mann og barn. Anonymkode: ec95d...823 Ja, det er mitt forslag også - forsøk å invitere venninner hjem på et glass vin eller noe i helga. Det føles kanskje unaturlig å be vekk venninner med familie på det som oppfattes som ‘familielørdag’. Men sannheten er at mange er mye alene i helgene, selv om det er andre i samme hus. Er ungene små kan det være godt med et pusterom for seg selv utenfor huset. Er ungene store driver de gjerne mye med sine egne ting. Mannen tar en joggetur osv. Det kan oftere være lettere å komme fra i helga, enn i ukedagene hvor det er fotballtrening og mye organisert som skjer ifm barn. Anonymkode: 39ab5...2ff
mo1234 Skrevet 14. august 2022 #16 Skrevet 14. august 2022 Jeg synes også det er vanskelig å finne menn på disse dating appene. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #17 Skrevet 16. august 2022 Er 2-3 år yngre enn deg, og ikke vært i ett forhold siden studietiden. Men etter hvert som flere venninner fikk barn, så har det vært en stadig utskiftning av vennegjengen. At man er eldre, singel og barnløs er ingen hinder for å finne seg venner som også er singel og barnløs, og som vil være sosial i helgene. Vi møtes ute, vi spiser middag ute/hjemme, vi har brettspillkvelder og filmkvelder, vi går på kino og teater, vi sitter å skravler over noen glass vin eller drar på hytteturer. Vi klarte også være sosiale omtrent hver eneste helg under nedstengningen, selv om vi bor i Oslo-området hvor det var veldig strengt. Utenom pandemien, så er vi møtes vi 1-3 ganger pr uke. Anonymkode: 2f952...4c8
mo1234 Skrevet 16. august 2022 #18 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er 2-3 år yngre enn deg, og ikke vært i ett forhold siden studietiden. Men etter hvert som flere venninner fikk barn, så har det vært en stadig utskiftning av vennegjengen. At man er eldre, singel og barnløs er ingen hinder for å finne seg venner som også er singel og barnløs, og som vil være sosial i helgene. Vi møtes ute, vi spiser middag ute/hjemme, vi har brettspillkvelder og filmkvelder, vi går på kino og teater, vi sitter å skravler over noen glass vin eller drar på hytteturer. Vi klarte også være sosiale omtrent hver eneste helg under nedstengningen, selv om vi bor i Oslo-området hvor det var veldig strengt. Utenom pandemien, så er vi møtes vi 1-3 ganger pr uke. Anonymkode: 2f952...4c8 Hvor har du møtt nye venner i voksen alder? Via jobb eller felles interesser? 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #19 Skrevet 16. august 2022 AnonymBruker skrev (På 14.8.2022 den 11.54): Men sannheten er at mange er mye alene i helgene, selv om det er andre i samme hus. Da er man IKKE alene. Anonymkode: ecfcb...d8c 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2022 #20 Skrevet 16. august 2022 Hva ville du gjort om du hadde hatt en samboer? er det en grunn til at du ikke kan gjøre det alene ? Jeg kaster ut følgende hobbier som kan være fine tidsfordriv på kveldene hjemme: - maling - gaming (min hobby, spiller sammen med 15 mennesker på min alder, kjempefine folk) - yoga og meditering - bingewatche alle episodene med en gøy serie - baking - maling av miniatyrfigurer - lære deg å spille et instrument - lære deg et nytt språk - oregami - lære deg å kode etc etc. Jeg har absolutt forståelse for at det kan være kjedelig over lengere tid alene, men jeg vil foreslå å finne en hobby som gjør deg glad og fyller hverdagen din med glede. Anonymkode: dbce6...aeb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå