Gå til innhold

Matilda av Roald Dahl - utdatert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vil lese en fin bok for seksåringen - er Matilda utdatert? Altså for gamle referanser etc slik at det blir kjedelig? Evt andre tips? 

Anonymkode: bfd85...8c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er morsom, men ikke ideell rett oppunder skolestart.

• Liker 6
Skrevet

Definitivt ikke utdatert!, men hvis barnet ikke har begynt på skolen enda, så ville jeg ikke lest matilda.  

(Jeg brant meg på det med min eldste, barnet ble jo livredd rektor før skolestart 😂)

Anonymkode: 3b96d...9db

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei! Vil lese en fin bok for seksåringen - er Matilda utdatert? Altså for gamle referanser etc slik at det blir kjedelig? Evt andre tips? 

Jeg elsket denne boken. ❤️

Tror ikke den er for gammel, en klassiker. 

Anonymkode: 6f31f...d54

• Liker 2
Skrevet

Helt topp😇

Anonymkode: 8e1ae...4c5

Skrevet

Roald Dahl og Astrid Lindstrøm kommer neppe til å bli utdatert med det første. Geniale barnebokforfattere. 

Anonymkode: 08cab...39e

• Liker 6
Skrevet

Mathilda er morsom, men erfarte også at ungen ble redd rektor av den. Hva med å lese SVK isteden? Den var veldig populær da minsten var 5-6 år!

• Liker 3
Skrevet

Jeg elsket noen andre Matilda-bøker da jeg var liten, nemlig Roboten Matilda av Philip Newth.

Anonymkode: bdc84...4b6

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke utdatert, leste den nettopp og husket hvorfor jeg elsket boka da jeg var ung!

Anonymkode: 688b4...444

Skrevet

Hvis barnet ditt er lettskremt ville jeg ventet til hun starta skolen. Rektor Trunchbull er ikke til å spøke med😉 vi har hatt Roald Dahl maraton denne sommeren, har lest Mathilda, dustene og heksene. (Til barn på 5,5 og 9) de er morsomme, men niåringen tar ironien og humoren bedre enn femåringen. 
Tildligere har vi lest svk og den kjempestore krokodillen. Den siste er ikke så lang, og femåringen elsket den. 

• Liker 1
Skrevet

Er enig om at den bør ventes med til etter skolestart. Det sagt, Roald Dahl har mange fantastiske barnebøker! SVK, Danny og den store fasanjakten og Georgs magiske medisine for å nevne noen😊

Anonymkode: 496a2...706

• Liker 2
Skrevet

Om du vil ha noe litt nyere må jeg få anbefale Musse og Helium! Det er gode bøker fulle av fantasi, nydelig illustrasjoner og passelig spennende.

Anonymkode: ce1ec...074

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Roald Dahl og Astrid Lindstrøm kommer neppe til å bli utdatert med det første. Geniale barnebokforfattere. 

Anonymkode: 08cab...39e

Hvem er det?

Anonymkode: 75ad1...e41

Skrevet

Jeg likte faktisk "brødrene Løvehjerte" mye bedre... 

:duskedame: 

Anonymkode: 49a40...d98

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvem er det?

Anonymkode: 75ad1...e41

Du skjønte vel hun mente Astrid Lindgren. Sikkert bare autoretting

Anonymkode: 64d0c...ec8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...