AnonymBruker Skrevet 13. august 2022 #1 Skrevet 13. august 2022 Hei jeg er 27 år og siden jeg var rundt 24 år, så har jeg blitt dårlig etter å kun drukket 2-3 øl, sånn typ sengeliggende, kvalm og formen er ikke normal igjen før ca. 2-3 dager. Drikker jeg noen øl eller drinker til kaster jeg alltid opp. Fra jeg var 15-23 så drakk jeg og festa en del, sånn 10+ øl, drinker, shots, og vin. Jeg har hørt det at man tåler mindre når man blir eldre, men det var litt tidlig med 24 år syns jeg. Det plager meg ikke veldig, da jeg har gjort og prøvd en del ting og "festa fra meg" så hver fest jeg er på nå, blir litt kjedelig (samme gamle). Men jeg kjenner det irriterer meg litt å bli så dårlig etter så lite alkohol. Blir jo dårlig av kose-drikking en sommerkveld om dere skjønner.. Så jeg har nesten ikke drukket de siste par årene pga. hvor dårlig jeg blir. Akkurat det samme har skjedd med min samboer, så det syns jeg også er litt rart/tilfeldig. Men spørsmålet mitt er om flere opplever det samme? Andre i min familie som er oppi 50 og 70 årene drikker mer og tåler mer enn meg haha. Så skjønner ikke hvorfor jeg og min samboer (han er 5 år eldre) blir så dårlig av så lite.. Når vi er relativt unge enda begge to. Anonymkode: 794ad...138
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #2 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei jeg er 27 år og siden jeg var rundt 24 år, så har jeg blitt dårlig etter å kun drukket 2-3 øl, sånn typ sengeliggende, kvalm og formen er ikke normal igjen før ca. 2-3 dager. Drikker jeg noen øl eller drinker til kaster jeg alltid opp. Fra jeg var 15-23 så drakk jeg og festa en del, sånn 10+ øl, drinker, shots, og vin. Jeg har hørt det at man tåler mindre når man blir eldre, men det var litt tidlig med 24 år syns jeg. Det plager meg ikke veldig, da jeg har gjort og prøvd en del ting og "festa fra meg" så hver fest jeg er på nå, blir litt kjedelig (samme gamle). Men jeg kjenner det irriterer meg litt å bli så dårlig etter så lite alkohol. Blir jo dårlig av kose-drikking en sommerkveld om dere skjønner.. Så jeg har nesten ikke drukket de siste par årene pga. hvor dårlig jeg blir. Akkurat det samme har skjedd med min samboer, så det syns jeg også er litt rart/tilfeldig. Men spørsmålet mitt er om flere opplever det samme? Andre i min familie som er oppi 50 og 70 årene drikker mer og tåler mer enn meg haha. Så skjønner ikke hvorfor jeg og min samboer (han er 5 år eldre) blir så dårlig av så lite.. Når vi er relativt unge enda begge to. Anonymkode: 794ad...138 Ingen i 20 årene som blir dårlig av lite alkohol? Anonymkode: 794ad...138
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #3 Skrevet 14. august 2022 Hadde en periode der jeg ble fyllesyk av 2 øl dagen etterpå. Viste seg at jeg hadde kronisk ubehandlet sykdom. Idag med medisiner kan jeg drikke 4 øl (utover dag/ kveld) og kan føle meg frisk dagen etterpå. Så sykdom spilte inn for min toleranse Anonymkode: 3ebef...177
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #4 Skrevet 14. august 2022 Jeg var(er) slik. Kan ikke drikke alkohol i dag. Har dysbiose i mage/tarm. Magesår og gud vet hva mer🙃 Anonymkode: 73a7f...d85
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #5 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde en periode der jeg ble fyllesyk av 2 øl dagen etterpå. Viste seg at jeg hadde kronisk ubehandlet sykdom. Idag med medisiner kan jeg drikke 4 øl (utover dag/ kveld) og kan føle meg frisk dagen etterpå. Så sykdom spilte inn for min toleranse Anonymkode: 3ebef...177 Hva slags sykdom var det? Anonymkode: a5d04...781
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå